|  |  | 

Көз қарас Шоу-бизнис

Былқ-сылқ жауап… Былқ-сылқ істер…

5c61203dc9176105551737

Бұдан бұрын Мәжілістегі «Халықтық коммунистер» фракциясының атынан депутат
Айқын Қоңыровтың дәрі-дәрмек бағасын реттеу туралы Денсаулық сақтау министрі
Елжан Біртановқа жолдаған сауалы туралы жазған болатынбыз. («Дәрі-дәрмектің бағасы
қашан реттеледі, Біртанов мырза?»., «Керей кз, 18.04.2019 жыл.)
Онда депутат қолданыстағы заңнамаға дәрі-дәрмек бағасын мемлекеттік реттеу
бойынша өзгерістер енгізілгенін, осыған байланысты министрліктің қандай шаралар
қолданатыны сұралған. «Өткен жылдың алғашқы тоқсанымен салыстырғанда, 2019
жылдың бірінші тоқсанында дәрі-дәрмектер бағасы 8,4%-ға қымбаттаған. Бұл басқа
бағалардың өсуінен 1,7 есе артық. Бұл жағдай дәрі-дәрмектер бағасы қымбаттауының
объективті және субъективті себептерін шұғыл түрде анықтауды қажет етеді. Бұған қоса
бөлшектік нарықта пайда түсімі аз арзан дәрі-дәрмектерді ығыстырып, қымбат дәрі-
дәрмек саудасын дамыту қаупі да бар. Статистика комитетінің мәліметі бойынша, өткен
жылы орташа есеппен бір отбасы дәрі-дәрмектерге 26300 теңге жұмсаған. Жалпы
мемлекет бойынша бұл 120 миллиард теңге деген сөз. Алайда осының өзі төмен деп
санаймыз.
Дәрі-дәрмектермен қатар амбулаторлық қызметтің қымбаттауы да байқалып отыр.
Халықтың денсаулық сақтауға жұмсап отырған шығыны медицина саласы қызметкерлері
жалақыларының өсуіне әкеліп отырған жоқ. Бұл жағдайда нарық қатысушылары ғана
пайдаға кенеліп отыр» делінген еді сауалда. Сонымен қатар депутат теңге бағамының
бәсеңдеуі жағдайында импортталатын дәрі-дәрмектердің қымбаттауына жол бермеу
бойынша қандай ұсыныстар жасалатынын сұраған.
Осы сауалға министрдің міндетін атқарушы О.Әбішев қол қойған төмендегідей
жауап келді:
«Дәрілік заттардың бағаларын реттеу қағидаларын бекіту туралы» Министрліктің
2019 жылғы 19 сәуірдегі бұйрығы (бұдан әрі – Қағидалар) қабылданған. Осы
Қағидалармен дәрілік заттарды көтерме және бөлшек саудада өткізу, сондай-ақ тегін
медициналық көмектің кепілдік берілген көлемінің (бұдан әрі – ТМККК) және міндетті
әлеуметтік медициналық сақтандыру (бұдан әрі – МӘМС) шеңберінде баға белгілеу
механизмі белгіленген. Бағаларды реттеу механизмі референттік елдерде дәрілік түрін,
концентрациясын және дозасын ескере отырып, сондай-ақ әкелінетін бағаларын, ілеспелі
шығыстарын (көлік, кедендік, маркетингтік және қауіпсіздігі мен сапасын бағалау) және
регрессиялық шкала бойынша тиісті үстеме бағаны ескере отырып, бірдей белсенді заты

2
бар дәрілік затты өндірушінің бағасымен өндірушінің бағасын салыстырмалы талдауды
қамтиды.
Жоғарыда көрсетілгендей, көтерме және бөлшек сауда да өткізу үшін шекті бағалар
жылына екі рет, 10 шілдеге дейін және 10 қаңтарға дейін бекітіледі. Осыған байланысты,
қазіргі сәтте қабылданған Қағидалардың шеңберінде шекті бағаларды қалыптастыру үшін
фармацевтикалық қызметтің субъектілерінен бағаны талдау және құжаттарды қабылдау
жүзеге асырылады. Өндірушінің немесе тіркеу куәлігін ұстаушының бағаларды тіркеуі
референттік елдермен салыстырғанда бағаларды тіркеу кезеңінде жасанды арттыруға
мүмкіндік бермейді және регрессивтік шкалаға сәйкес белгілі бір көтерме және бөлшек
үстеме бағалар мен өткізілетін болады. Бұл шара бүкіл республика бойынша бірыңғай
бағаға әкеледі, сондай-ақ дәрілік заттың бәсекелестік бағасы бекітілген көтерме және
бөлшек үстемелерден төмен бағада өткізілуі мүмкін. Шекті бағаларды бекіткеннен кейін
оларды арттырмау бойынша әкімшілік әсер ету шаралары қабылданатын болады.
Дәрілік препараттардың бөлшек бағасы өндірушінің бағасына, көтерме және
бөлшек үстеме бағасына, сұранысына, логистикалық қызметтермен және препараттарды
тиісті сақтаумен байланысты шығындарға тәуелді болады. ТМККК шеңберінде және
МӘМС жүйесінде амбулаториялық деңгейде көрсетілетін медициналық қызметтер
амбулаториялық-емханалық көмектің базалық жан басына шаққандағы кешенді нормативі
бойынша қаржыландырылады, 2018 жылы қайта қаралып ол 819,21 теңгеге дейін
ұлғайтылған.
Теңгенің курсы төмендеген кезде импортталатын дәрілердің қымбаттауын
болдырмау үшін Қазақстанда барлық дәрілік заттарға бағаны мемлекеттік реттеу
өндірушінің бағасын қалыптастырудан, дистрибьютордың үстеме бағасынан және
дәріхананың үстеме бағасынан бастап бағаны белгілеудің ашық жүйесін белгілеу
мақсатын белгілейді. Осы Қағидалармен өтеу бағасын рефераттау және
фармаэкономикалық деректерді бағалау, сондай-ақ барлық мүдделі тұлғалар үшін бағалар
туралы ақпараттың қолжетімділігін қамтамасыз ету үшін шекті бағалардың тізілімін
жасау арқылы дәрілік препараттарға бағаның негізділігін экономикалық сараптау
күшейтілген.».
Біз жауаптың басындағы қолданыстағы заңдарды тізбелеген және ішіндегі кейбір
көбігін алып тастап, нақты айтылған тұстарын өзгертпей беріп отырмыз. Соның өзінен
былқ-сылқ жауап былқ-сылқ істің нәтижесі екені көрініп тұр. Нақты сұраққа нақты жауап
бере алмаудың өзі іскерліктің төмендігін көрсетіп тұр емес пе?

С.ЕЛЕУ, сарапшы

Kerey.kz

Related Articles

  • Герб ауыстыру мәселесі немесе «терістеу синдромы» қалай пайда болды?!

    Еліміздің гербін ауыстыру туралы Президенттің ұсынысы (о баста ұсыныс суретші-дизайнер мамандардан шыққан сияқты) тұтас қоғамда болмағанмен, әлеуметтік желілерде әжептәуір қарсылық тудырды. Бірақ, байыптап қарасақ, бұл қарсылықтың қазіргі гербтің қазақ үшін ерекше қастерлі немесе эстетикалық тұрғыдан мінсіз болуына еш қатысы жоқтығын аңғарасыз. Соңғы уақыттары, ауыр індетпен қатар келген қаңтар трагедиясынан бастап, халық айтарлықтай күйзеліске ұшырады. Қазақстанның еркінен тыс, соғысқа, басқа да себептерге байланысты болып жатқан экономикалық қиындық салдарынан халықтың әл-ауқаты төмендеді. Осының бәрі қазір қоғамда байқалып қалған «терістеу синдромына» түрткі болды. «Терістеу синдромы» – дұрысты да бұрысқа шығаратын, қандай бастамаға болсын қарсы реакция шақыратын құбылыс. Әлеуметтік психологияны зерттеушілердің пайымдауынша, осы құбылысты барынша күшейтіп тұрған фактор – әлеуметтік желілер. Яғни, алдағы уақытта

  • Үздік ойдың үзінділері

    Үздік ойдың үзінділері Арма әлеумет! Мен қазір таза академиялық ғылыми ортада жүрмін. Өзімнің неше жыл бойы жинаған білімімді, оқыған оқуымды, шетелдік тәжірибемді, интеллектуалды қарым-қабілетімді шынайы қолданатын қара шаңырақтың ішінде жүрмін. Алматының бәрінен бөлек мәдени ортасы ерекше ұнады. Алматы қала мен дала дейтін екі ұғымның түйіскен әдемі ортасы екен. Ойлап көрсем мен бақытты перезент, бағы жанған ұрпақ екенмін. Әкем тұрмыс пен жоқшылық, жалғыздықтың тауқыметін әбден тартып еш оқи алмадым, небәрі үш ай оқу оқыдым-, деп менің оқуымды бала күнімнен қадағалады, шапанымды сатсам да оқытам деп барын салды. Ал мектепте бақытты шәкірт болдым. Маған дәріс берген ұстаздарым кілең дарынды, қабілетті кісілер болды. Университетте және шетелде мен тіптен ерекше дарын иелеріне шәкірт болдым.

  • Самат Әбіш қалай “сүттен ақ, судан таза” болып шықты?

    Азаттық радиосы Саясаттанушы Досым Сәтпаев ҰҚК төрағасының бұрынғы бірінші орынбасары, экс-президент Нұрсұлтан Назарбаевтың немере інісі Самат Әбішке шыққан үкім “Қазақстандағы режим болашақты ойламайтынын көрсетті” дейді қазақстандық саясаттанушы Досым Сәтпаев. Сарапшының пайымдауынша, билеуші “элита” жеке істерімен және тасадағыкелісімдермен әуре болып жатқанда елде тағы бір жаңа әлеуметтік жарылысқа әкелуі мүмкін факторлар күшейіп келеді. СаясаттанушыРесей өзінің экономикалық мүдделері мен геосаяси жоспарларын кеңінен жүзеге асыру үшін Қазақстанның ішкі саясатына тікелей әсер етуге тырысып жатуы мүмкін деп те топшылайды. ПУТИН “ҚАУІПСІЗДІК КЕПІЛІ” МЕ? Азаттық: Сонымен ұзақ демалыс алдында осындай үлкен жаңалық жарияланды. Мейрам алдында, 19 наурызда қазақстандықтар мәжіліс депутатының постынан Самат Әбішке шыққан үкім жайлы білді. Мұның бәрінің байланысы бар ма әлде кездейсоқтық па? Досым Сәтпаев: Әңгімені бұл істің құпия

  • Христиан миссионерлерінің құмдағы іздері

    Орыны: Қашқар қ-сы; Жылы: 1933 ж; Аты-жөні: Қабыл Ахонд; Діні: христиан; Түсініктеме: Бұл жігіттің кейінгі есімі Қабыл Ахонд, христиан дінін қабылдаған алғашқы ұйғыр. Кейін діни сеніміне байланысты өлтірілген. Сурет еуропадағы миссионерлік музей архивінде сақтаулы. Аталған музейде жүздеген христиан ұйғыр өкілдерінің суреті сақталған. 1930 жылдары христиан ұйғырларына тұрғылықты мұсылмандар мен әкімшілік билік тарапынан қысым көрсетіле бастаған соң бір бөлімі миссионерлерге ілесіп еуропа елдеріне “һижраға” кетті. Алқисса Христиан әлемінің Қашқарияға баса мән беруі әсіресе Яқұп Бек мемлекеті кезеңінде жаңа мүмкіндіктерді қолға келтірді. 1860-70 жж. Қашқарияның Цин империясына байланысты көңіл күйін жақсы пайдаланған Христиан әлемі Үндістан мен Тибет арқылы Қашқарияға мәдени ықпалын жүргізе бастады. Олардың мақсаты бұл аймақты Ресей империясынан бұрын өз ықпалына

  • Демографиялық сараптама

    1-ші сурет қазақтар; Демографиялық ахуал 1949-2020 жж. аралығын салыстырмалы көрсеткен. 1949 жылға дейін, атап айтқанда коммунистік қытай үкіметі орнағанға дейін Шынжаң өлкесінің солтүстік бөлігінде қазақтар, оңтүстік бөлігі Қашқарияда ұйғырлар басым санды ұстады. 1951-54 жылдары ұлттық межелеу кезінде орталық үкімет құрған комиссия сараптамасы бойынша ұлттық автономиялық территорияны анықтау мына екі бағытта жүргізілді. Олар: БІРІНШІ, ұлттық автономияны межелеу бойынша оның атауын тұрақтандыру. Осы бойынша үш атау ұсынылды: *ШЫғыс Түркістан автономиялық федерациялық респубиликасы; *Ұйғырстан автономиялық респубиликасы; *Шынжаң автономиялы респубиликасы. ЕКІНШІ, автономияның әкімшілік тұрпатын анықтау; Осы бойынша: *Федерециялық тұрпат; *Автономиялық облыс және окург тұрпат; *Аймақ және аудан дәрежелі автономиялық окург тұрпаты. Межелеу комиссиясы аталған екі бағытта сараптама нәтижесін қорытындылады. Комиссия қорытындысы бойынша Шынжаң өлкесінің

Пікір қалдыру

Электорнды поштаңыз сыртқа жарияланбайды. Белгі қойылған өрісті толтыру міндетті *

Аты-жөні *

Email *

Сайты

Kerey.kz/Керей.кз

Біз туралы:

Тел: +7 7071039161
Email: kerey.qazaq@gmail.com

Kerey.kz тің бұрынғы нұсқасын http://old.kerey.kz тен оқи аласыздар!

KEREY.KZ

Сайт материалдарын пайдаланғанда дереккөзге сілтеме көрсету міндетті. Авторлар пікірі мен редакция көзқарасы сәйкес келе бермеуі мүмкін. Жарнама мен хабарландырулардың мазмұнына жарнама беруші жауапты.

Сайт санағы: