|  |  | 

Көз қарас Сұхбаттар

«Адвокаттардың табысы төмен»: Халықаралық деңгейдегі заңгер  Айдын Бикебаевпен сұқбат  

WhatsApp Image 2021-11-18 at 15.58.31

 

Еліміздегі республикалық адвокаттар алқасына алғаш рет басшы сайланбақ.  26 –шы қарашада еліміздің Бас адвокаттығын анықтау үшін сайлау өтеді. Адвокаттар алқасының төрағалығына  кандидат ретінде  Айдын Бикебаев, Есберген Алауханов, Айман Омарова, Мейрам Шаймерденов және Әсел Тоқаева сынды заң саласында жүрген 5 адам тіркелді. Еліміздің адвокатурасын жаңа белеске көтеру үшін бірінші басшының бойында терең білім, біліктілік, тәжірибе, принципшілдік, жаңашылдық, сонымен қатар, заң шығарушы, атқарушы, құқық саласындағы барлық органдарға өз көзқарасын сауатты, әрі мәдениетті түрде жеткізе алатын, олармен тең дәрежеде сөз таластыра алатын, салаға шын жаны ашитын, ішкі, сыртқы проблемаларды ақылмен шеше алатын  парасат-пайым, адами қасиет болу керек. Сонымен қатар, бұл жауапты миссияны атқаруда жалаң ұрандату мен батылдықтан гөрі, кәсібилік, салқынқандылық, өмірлік тәжірибе де керек. Бір елдің құқық саласында ойып алар орны бар қазақстандық адвокатураны қазіргі таңдағы тығырықтан кім алып шығады, мұндай үлкен жауапкершілікті сеніп тапсыру үшін кандидаттың  бойында қандай қасиеттер болу керек?  Сайлауға қатысты жасалып жатқан жұмыстарды халықаралық деңгейдегі заңгер  Айдын Бикебаев тарқатып береді.

 

Айдын Жолшыұлы сіз бұған дейін Жоғарғы Сот Кеңесінің судьялыққа үміткерлерді іріктейтін біліктілік комиссиясының төрағасы, облыстық соттардың төрағалары, Жоғарғы Соттың судьялары сынды жауапты қызметтерді атқардыңыз. «Саят Жолшы және серіктестер» – халықаралық және ірі қазақстандық заң фирмаларын құрайтын  елдегі жалғыз адвокаттық кеңсені басқардыңыз. Заң, құқық саласында көптеген еңбектер жаздыңыз. Енді республикалық адвокаттар алқасының төрағасы лауазымына үміткер ретінде тіркелдіңіз. Бұндай  шешім қабылдаудағы мақсатыңыз қандай?

 

 Адвокаттық қоғамдастықтың шынайы тәуелсіздігі Республикалық адвокаттар алқасы қуатты ұйымға айналып, мемлекеттің тек адвокатураға ғана емес, құқық қорғау органдары мен соттарға да қатысты қабылдаған барлық шешімдеріне әсер ете алатын кезде ғана орын алады деп санаймын. Ұйымсыз адвокатура тоқырауға ұшырайды.Тек осындай ұйым ғана адвокат пен прокурордың процессуалдық құқықтарының абсолютті теңдігін енгізуге қол жеткізе алады және сот жүйесі мен құқық қорғау органдарын қайта құруға оң үлес қоса алады. Ал нақты адвокаттардың тәуелсіздігі адвокаттық қызметті мемлекеттік лицензиялауды жойған кезде және біз өзіміздің қатарымыздан өз жұмысына немқұрайды қарайын әріптестерімізді алып тастау туралы мәселені өзіміз дербес шешетін кезде ғана болады. Мемлекет бақылаудың басқа тетіктері болмаған кезде қызмет түрлеріне лицензия береді. Біздің жағдайда ішкі бақылау жүйесі бар. Бізде тәртіптік комиссиялар жеткілікті тиімді жұмыс істей бастады, әдеп жөніндегі комиссиялар бар. Лицензиялауды да жою керек, өйткені заң консультанттарының қызметі лицензияланбайды, бірақ олар заң бойынша сотта өкіл бола алады. Нақты адвокаттың тәуелсіздігі адвокаттық қызметке кедергі келтірудің және адвокаттық қызмет кепілдіктерін бұзудың әрбір фактісі үшін біздің ұйымдар кінәлілердің жазалануына дәйектілікпен қол жеткізген кезде, олар адвокаттардың құқықтарын бұзған адамдар үшін әділ жаза шығаруға ықпал ете алатын кезде болады. Әрбір адвокат өзінің жалғыз емес екенін, бірақ оның артында оның құқығын бұзушыларға жол бермейтін ұйым тұрғандығын сезінуі тиіс.

 

 Нақты қандай істерді атқару керек деп санайсыз? Сіз айтқан күрделі құқық саласындағы проблемаларды сайланған немесе тағайындалған бір адам іске асыра алмайды ғой.  

 

 

Бүкіл қоғамдастықтың қатысуымен қазақстандық адвокатураны дамыту бағдарламасын

әзірлейміз. Онда біз қолда бар барлық проблемаларды шешу үшін қол жеткізуге тиісті барлық мақсаттарды көрсеткіміз келеді. Яғни, бізде қол жеткізуіміз тиіс айқын жазып көрсетілген және нақты мақсаттар болады. Біз әрбір мақсатты кәсіби түрде және жүйелі деңгейде пысықтайтын боламыз.  Бізде Республикалық адвокаттар алқасының төралқасында, аумақтық адвокаттар алқаларының төралқаларында және өзге де адвокатура органдарында жұмыс істейтін белсенді адвокаттар бар. Бұл ретте біздің орталық ұйымда штаттағы қызметкерлер саны бес адам ғана. Бұл әрине аз. Бізде қаржыландыру жеткіліксіз. Бірақ біз мәселені републикалық адвокаттар конференциясы бекітетін смета мен штаттық кесте шеңберінде шағын басқару командасын қалыптастырамыз. Ресурстардың шектеулілігін ескере отырып, біз өз кәсібіміздің патриоты болып табылатын және өз уақытының бір бөлігін ортақ проблемаларды шешуге жұмсауға дайын қосымша 100-ге жуық адвокатты біріктіргіміз келеді. Біз оларды дауыс беру құқығымен қоғамдық кеңестерге, комиссияларға, барлық құқық қорғау органдарының жұмыс топтарына, сонымен қатар барлық комиссияларға, сот жүйесіндегі сот алқаларына енгізуге қол жеткізгіміз келеді. Қабылданып жатқан барлық шешімдерге тек біздің мамандығымыз бойынша ғана емес, сондай-ақ бүкіл құқық қорғау және сот жүйесі бойынша да оң ықпал еткіміз келеді. Адвокатураның дауысы естіліп, назарға алынуы тиіс.

 

Адвокаттардың сот және құқық қорғау жүйелерін кәсіби емес кадрлардан тазартуға көмектесетін мүмкіндігі неге аз?

 

Мысалға, еліміздің Жоғары сот кеңесінің Біліктілік комиссиясының төрағасымын. Бұл сот жүйесі басшыларының еңбегі. Біздің комиссия судья болғысы келетін тұлғалардан емтихан қабылдауға жауапты. Бұл комиссияның құрамына тағы екі адвокат кіреді.

Екіншіден, мемлекет сот өкілдерінің этикасын көтеруді қалайды.  Бұған сот өкілдерінің этиканы бұзғаны үшін қатаң санкциялар енгізу туралы жақында қызу талқыланған заң жобасы дәлел болып табылады. Біз мұндай қатаңдатуды заң арқылы енгізуге болмайды деп санаймыз. Этика – бұл адвокатураның өзінің ішкі мәселесі. Бізде кәсіби этика кодексі бар. Бұл ретте біз өзіміз осы Кодекстің сақталуына мүдделіміз. Бұл біздің мамандығымыздың беделіне тікелей әсер етеді. Адвокат жоғары этикасы бар   адам болуы тиіс. Үшіншіден, біз мемлекетке сот және құқық қорғау жүйелерін кәсіби емес кадрлардан тазартуға көмектесеміз. Егер соттар немесе біздің процессуалдық оппоненттеріміз адвокаттардың құқықтарына нұқсан келтіруге, олардың қадір-қасиетін қорлауға және олармен әдепсіз әрекет етуге мүмкіндік беретін болса, адвокат этика нормаларын сақтай  алмайды. Судьялардың, тергеушілер мен прокурорлардың да мінез-құлқына өзгерістер қажет. Біз өзіміз жақсы болуға дайынбыз, бірақ біз сияқты мемлекеттік қызметкерлер мен судьялардың өзгеруіне қол жеткізгіміз келеді. Біз бұған көмектесеміз. Біздің қызметіміз сот төрелігі мен сотқа дейінгі тергеп-тексеру сапасын арттыруға оң ықпал ететін болады. Бұл мемлекеттің тікелей қызығушылығы.

Төртіншіден, біз артық ештеңе сұрамаймыз. Біздің барлық тәртіптік комиссиялар мен адвокаттық қызметпен айналысуға үміткер адамдарды аттестаттау жөніндегі комиссиялардың құрамына заң бойынша әділет органдарының өкілдері, бұрынғы судьялар, қоғам қайраткерлері қатысады. Міне, біз де осыны қалаймыз.

 

Адвокаттық кәсіптің беделін арттыру үшін қандай шараларды қабылдау керек? Қазір қоғамда адвокат көп, бірақ бәрін кәсіби заңгер немесе сот, тергеу қызметінің дұрыс жүруіне ықпал ете алатын мамандар деп айта алмаймыз ғой. Сосын, адвокаттарға бөлінетін қаржы туралы не айтар едіңіз?

 

Ол үшін алдымен адвокат болғысы келетіндер үшін емтихандарды қиындату керек деп санаймын. Бізге асқан білімі бар заңгерлер түсуі үшін. Мысалға, тіпті беделді университеттердің түлектері де бірден АҚШ-тағы адвокаттар алқасының мүшесі бола алмайды. Емтихандар өте күрделі. Біз де солай істеуіміз керек. Беделділік сонымен қатар адвокат кәсібінің қаншалықты жақсы төленетіндігімен де анықталады. Интеллект тиісті дәрежеде бағалануы тиіс мәдениетті қалыптастыруымыз қажет. Сондай-ақ, бұл жерде мемлекет кепілдік берген заң көмегі аясындағы төлемді де атап өткен жөн. Бүгінгі таңда бұл бағдарлама бойынша жұмыс істейтін 3000-ға жуық адвокатқа 2 млрд. теңгеге жуық қаржы бөлінеді. Бұл аз. Бұл жерде қаламақылар минут сайын есептелетіні туралы да мәселе бар. Адвокат көмек көрсету үшін ауылдық жерге баратын жағдайлар болады, бірақ оған тек 10-15 минут үшін ғана ақы төленеді. Жол жүру мен күту уақыты есепке алынбайды. Бұл тәжірибе өзгертілуі тиіс. Сонымен қатар, біз соттар адвокаттарға өкілдік шығындардың мөлшерін төмендететін қалыптасқан сот тәжірибесімен келіспейміз. Клиент бес жарым мыңнан астам адвокаттың ішінен адвокат таңдайды. Адвокатпен келісім-шартты да ол өз еркімен және мәжбүрлеусіз жасайды. Соттар жасалған шарттың талаптарын қайта қарауға тиіс емес. Бұл азаматтық құқықтың негізгі қағидаттарының бірі.

Сонымен қатар олардың беделі адвокат кәсібінің қаншалықты қорғалғанына да байланысты. Егер адвокат құқық қорғау органдарына кіре берісте тексерілсе, өз ұстанымын соңына дейін білдіруге мүмкіндік бермесе, негізсіз жеке шешімдер шығарса, адвокатта қандай бедел болуы мүмкін? Біз Республикалық алқаның адвокаттарға қарсы бағытталған барлық іс-әрекеттерді есепке алуын қалаймыз. Мысалға, адвокаттардың құқықтарын жүйелі түрде бұзған судья жазаланатындай және мансап сатысымен көтеріле алмайтындай етіп жасағымыз келеді. Яғни, әр адвокаттың артында ықпалды ұйым тұрғанын барлығы білуі тиіс. Бұрынғы құқық қорғау органдарының көптеген қызметкерлері уақыт өте келе адвокат болып жұмыс істегісі келетінін көріп жүрміз. Нағыз кәсіпқой мамандарды қуана қарсы аламыз. Олар тек адвокатураны жақсартады. Бірақ біздің құқықтарымызға нұқсан келтіргендер бұл саалға келмеуі тиіс. Біздің мамандықтың беделі мамандыққа кіруден басталады. Этикаға қойылатын талаптар адвокат болғысы келетіндерге де қатысты болуы тиіс.

 

Адвокаттардың табысын төмен деп айтуға бола ма?

 

Проблемалардың бір бөлігін біз өз қауымдастығымызбен шешеміз. Кейбір проблемаларды біз мемлекеттік органдармен келіссөздер есебінен шешуге тиіспіз. Президентіміз мықты және тәуелсіз Адвокатура туралы бағдарламалық қондырғысы көмектеседі деп үміттенемін. Проблемалардың негізгі бөлігін заңнаманы өзгерту арқылы шешу қажет. Парламент депутаттарының бастамасы арқылы тиісті заң жобасына бастамашылық ету үшін олармен өзара іс-қимыл жасағымыз келеді. Өзіміз қабылдаған Бағдарламада алға қойған барлық мақсаттарға қол жеткізгіміз келеді.Соның ішінде өзіміздің әлеуметтік және салықтық мәселелерімізді де шешкіміз келеді. Бүгінгі таңда көптеген адвокаттар аз табыс табады және іс жүзінде айналымнан (түсімнен) салық төлейді, өйткені табыстарға қарамастан 10% мөлшерінде ЖТС төлеуге міндетті. ЖТС есептеу кезінде шығыстарды шегеруге құқығы жоқ. Бұл әділетсіз. Мұндай тіпті ірі бизнес субъектілерінде де жоқ. Барлығы салықты түскен ақшадан емес, таза кірістен төлейді. Адвокаттар, жеке кәсіпкерлер сияқты 3% мөлшерінде ЖТС төлей отырып, салық салудың оңайлатылған жүйесі бойынша жұмыс істеу құқығына ие болуы тиіс, ал жалпыға бірдей белгіленген салық режімі шеңберінде үй-жайларды жалдауға, коммуналдық қызметтерге, көлікке, көмекшілердің жалақысына, маркетингке, мүшелік жарналарға және адвокаттық қызметті жүзеге асыруға байланысты барлық басқа да шығыстарға салық салынатын кірістен шегеруге құқылы болуы тиіс. Аадвокаттық кеңселерді заңнамалық реттеуді одан әрі жетілдіру керек. Сондай-ақ, жеке адвокаттарды реттеуді жақсарту қажет. Кеңсенің міндетті болуы туралы талапты заңнан алып тастау керек. Бүгінде барлық сот процестері онлайн өтуде. Көптеген адамдарға үйден жұмыс істеу ыңғайлы және кеңсе ұстаудың қажеті жоқ. Біздің елде көптеген танымал жұлдыз-адвокаттар бар. Олардың кейбіреулері кейбір заң кеңселеріне қарағанда сәтті жұмыс істейді. Соларға қолдау көрсету керек. Адвокатурада халыққа құқықтық көмек көрсету, мемлекетпен кепілдендірілген заң көмегін көрсету жөніндегі жұмысты қамтамасыз ететін «заң консультациялары» деп аталатын біздің ұйымдар да маңызды рөл атқарады. Жас адвокаттарға, сондай-ақ қылмыстық істер бойынша жұмыс істегісі келетін адвокаттарға жұмысты заңгерлік консультациядан бастауға кеңес беремін. Бұл үлкен мектеп.

 

20 жылдық тәжірибеңіздегі атқарған шаруаларыңызға тоқталыңызшы?

 

2002 жылы мен Алматы қалалық адвокаттар алқасының мүшесі және «Саят Жолшы және Серіктестер» адвокаттық кеңсесінің басқарушы серіктесі болдым. Содан бері 2,5 жылғы үзілісті есепке алмағанда, адвокат болып жұмыс істеп келемін. Алматы қалалық адвокаттар алқасы төралқасының құрамында әр жылдары жұмыс істедім. «Алматы адвокаттары» журналын шығаруға бастамашы болдым. Оның редакторы және демеушісі болдым. Біздің адвокаттық кеңсеміз сенімді және кәсіби серіктес ретінде The Legal 500, Chambers Global, Asia Law, IFLR адвокаттық контораларының барлық беделді халықаралық рейтингтеріне кіреді. Біздің адвокаттық кеңсеміз көптеген практикалар бойынша қазақстандық ірі заң фирмаларымен ғана емес, халықаралық адвокаттық фирмалармен де табысты бәсекелесетін кеңсе деп айта аламын. Біз, сайып келгенде, Нетфликстегі сериалдарда көрсетілген адвокаттық  кеңсе құрдық. Біздің әрбір серіктесіміз заңнаманың бір саласына терең маманданған, бірақ сонымен бірге, барлығы сияқты, базалық салаларды біледі. Біз өз мамандануымызда әрқайсысы елдегі бірінші нөмірге ие болуға тырысамыз. Мысалы, менің мамандануым – бәсекелестік (монополияға қарсы) құқық. Құқықтың осы кіші саласының проблемалары бойынша мен ғылыми монография мен бірнеше зерттеу кітаптарын жаздым, оның ішінде академик М.К. Сүлейменовтің редакциясымен ҚР АК-не Түсініктеменің бірлескен авторы болдым. Мен жазған кітаптардың бірін халықаралық «Wolters Cluer» баспасы шығарды.Көптеген жылдар бойы мен халықаралық «Who’s who legal» баспасынан Қазақстан Республикасының бәсекелестік (монополияға қарсы) құқық саласындағы сарапшы ретінде ұсынылған жалғыз маман болдым. Бұл мамандануда біз әріптестерімізбен бірге осы салада көмекке мұқтаж барлық шетелдік немесе ірі қазақстандық компаниялар бізді таңдау үшін тізімге енуге қол жеткіздік.  Өз мамандануым бойынша жұмыстан басқа, мен жалпы істерді басқаруға көп уақыт бөлемін. Мен адвокат-менеджермін. Мен клиенттермен кездесемін, келіссөздер жүргіземін, құжаттар құрастырамын, аналитикалық қорытындылар жазамын. Меніңше, біз адвокаттық кеңсенің қандай болу керектігін көрсеттік, көптеген әріптестерімізді не істегенімізді қайталауға шабыт бердік. Елдегі табысты адвокаттық кеңселердің саны арта түсетініне сенімдімін. Бірақ сонымен бірге, әрине, жеке жұмыс істейтін танымал жұлдыз-адвокаттар бар және сөзсіз болады да. Сонымен қатар, олардың кейбіреулері көптеген заң кеңселеріне қарағанда сәтті жұмыс істейтін болады. Қауымдастық оларға қолдау көрсетуі тиіс. Адвокатурада халыққа құқықтық көмек көрсету, мемлекетпен кепілдендірілген заң көмегін көрсету жөніндегі жұмысты қамтамасыз ететін «заң консультациялары» деп аталатын біздің ұйымдар да маңызды рөл атқарады. Жас адвокаттарға, сондай-ақ қылмыстық істер бойынша жұмыс істегісі келетін адвокаттарға жұмысты заңгерлік консультациядан бастауға кеңес беремін. Бұл үлкен мектеп.

Related Articles

  • Герб ауыстыру мәселесі немесе «терістеу синдромы» қалай пайда болды?!

    Еліміздің гербін ауыстыру туралы Президенттің ұсынысы (о баста ұсыныс суретші-дизайнер мамандардан шыққан сияқты) тұтас қоғамда болмағанмен, әлеуметтік желілерде әжептәуір қарсылық тудырды. Бірақ, байыптап қарасақ, бұл қарсылықтың қазіргі гербтің қазақ үшін ерекше қастерлі немесе эстетикалық тұрғыдан мінсіз болуына еш қатысы жоқтығын аңғарасыз. Соңғы уақыттары, ауыр індетпен қатар келген қаңтар трагедиясынан бастап, халық айтарлықтай күйзеліске ұшырады. Қазақстанның еркінен тыс, соғысқа, басқа да себептерге байланысты болып жатқан экономикалық қиындық салдарынан халықтың әл-ауқаты төмендеді. Осының бәрі қазір қоғамда байқалып қалған «терістеу синдромына» түрткі болды. «Терістеу синдромы» – дұрысты да бұрысқа шығаратын, қандай бастамаға болсын қарсы реакция шақыратын құбылыс. Әлеуметтік психологияны зерттеушілердің пайымдауынша, осы құбылысты барынша күшейтіп тұрған фактор – әлеуметтік желілер. Яғни, алдағы уақытта

  • Үздік ойдың үзінділері

    Үздік ойдың үзінділері Арма әлеумет! Мен қазір таза академиялық ғылыми ортада жүрмін. Өзімнің неше жыл бойы жинаған білімімді, оқыған оқуымды, шетелдік тәжірибемді, интеллектуалды қарым-қабілетімді шынайы қолданатын қара шаңырақтың ішінде жүрмін. Алматының бәрінен бөлек мәдени ортасы ерекше ұнады. Алматы қала мен дала дейтін екі ұғымның түйіскен әдемі ортасы екен. Ойлап көрсем мен бақытты перезент, бағы жанған ұрпақ екенмін. Әкем тұрмыс пен жоқшылық, жалғыздықтың тауқыметін әбден тартып еш оқи алмадым, небәрі үш ай оқу оқыдым-, деп менің оқуымды бала күнімнен қадағалады, шапанымды сатсам да оқытам деп барын салды. Ал мектепте бақытты шәкірт болдым. Маған дәріс берген ұстаздарым кілең дарынды, қабілетті кісілер болды. Университетте және шетелде мен тіптен ерекше дарын иелеріне шәкірт болдым.

  • Самат Әбіш қалай “сүттен ақ, судан таза” болып шықты?

    Азаттық радиосы Саясаттанушы Досым Сәтпаев ҰҚК төрағасының бұрынғы бірінші орынбасары, экс-президент Нұрсұлтан Назарбаевтың немере інісі Самат Әбішке шыққан үкім “Қазақстандағы режим болашақты ойламайтынын көрсетті” дейді қазақстандық саясаттанушы Досым Сәтпаев. Сарапшының пайымдауынша, билеуші “элита” жеке істерімен және тасадағыкелісімдермен әуре болып жатқанда елде тағы бір жаңа әлеуметтік жарылысқа әкелуі мүмкін факторлар күшейіп келеді. СаясаттанушыРесей өзінің экономикалық мүдделері мен геосаяси жоспарларын кеңінен жүзеге асыру үшін Қазақстанның ішкі саясатына тікелей әсер етуге тырысып жатуы мүмкін деп те топшылайды. ПУТИН “ҚАУІПСІЗДІК КЕПІЛІ” МЕ? Азаттық: Сонымен ұзақ демалыс алдында осындай үлкен жаңалық жарияланды. Мейрам алдында, 19 наурызда қазақстандықтар мәжіліс депутатының постынан Самат Әбішке шыққан үкім жайлы білді. Мұның бәрінің байланысы бар ма әлде кездейсоқтық па? Досым Сәтпаев: Әңгімені бұл істің құпия

  • Христиан миссионерлерінің құмдағы іздері

    Орыны: Қашқар қ-сы; Жылы: 1933 ж; Аты-жөні: Қабыл Ахонд; Діні: христиан; Түсініктеме: Бұл жігіттің кейінгі есімі Қабыл Ахонд, христиан дінін қабылдаған алғашқы ұйғыр. Кейін діни сеніміне байланысты өлтірілген. Сурет еуропадағы миссионерлік музей архивінде сақтаулы. Аталған музейде жүздеген христиан ұйғыр өкілдерінің суреті сақталған. 1930 жылдары христиан ұйғырларына тұрғылықты мұсылмандар мен әкімшілік билік тарапынан қысым көрсетіле бастаған соң бір бөлімі миссионерлерге ілесіп еуропа елдеріне “һижраға” кетті. Алқисса Христиан әлемінің Қашқарияға баса мән беруі әсіресе Яқұп Бек мемлекеті кезеңінде жаңа мүмкіндіктерді қолға келтірді. 1860-70 жж. Қашқарияның Цин империясына байланысты көңіл күйін жақсы пайдаланған Христиан әлемі Үндістан мен Тибет арқылы Қашқарияға мәдени ықпалын жүргізе бастады. Олардың мақсаты бұл аймақты Ресей империясынан бұрын өз ықпалына

  • Демографиялық сараптама

    1-ші сурет қазақтар; Демографиялық ахуал 1949-2020 жж. аралығын салыстырмалы көрсеткен. 1949 жылға дейін, атап айтқанда коммунистік қытай үкіметі орнағанға дейін Шынжаң өлкесінің солтүстік бөлігінде қазақтар, оңтүстік бөлігі Қашқарияда ұйғырлар басым санды ұстады. 1951-54 жылдары ұлттық межелеу кезінде орталық үкімет құрған комиссия сараптамасы бойынша ұлттық автономиялық территорияны анықтау мына екі бағытта жүргізілді. Олар: БІРІНШІ, ұлттық автономияны межелеу бойынша оның атауын тұрақтандыру. Осы бойынша үш атау ұсынылды: *ШЫғыс Түркістан автономиялық федерациялық респубиликасы; *Ұйғырстан автономиялық респубиликасы; *Шынжаң автономиялы респубиликасы. ЕКІНШІ, автономияның әкімшілік тұрпатын анықтау; Осы бойынша: *Федерециялық тұрпат; *Автономиялық облыс және окург тұрпат; *Аймақ және аудан дәрежелі автономиялық окург тұрпаты. Межелеу комиссиясы аталған екі бағытта сараптама нәтижесін қорытындылады. Комиссия қорытындысы бойынша Шынжаң өлкесінің

Пікір қалдыру

Электорнды поштаңыз сыртқа жарияланбайды. Белгі қойылған өрісті толтыру міндетті *

Аты-жөні *

Email *

Сайты

Kerey.kz/Керей.кз

Біз туралы:

Тел: +7 7071039161
Email: kerey.qazaq@gmail.com

Kerey.kz тің бұрынғы нұсқасын http://old.kerey.kz тен оқи аласыздар!

KEREY.KZ

Сайт материалдарын пайдаланғанда дереккөзге сілтеме көрсету міндетті. Авторлар пікірі мен редакция көзқарасы сәйкес келе бермеуі мүмкін. Жарнама мен хабарландырулардың мазмұнына жарнама беруші жауапты.

Сайт санағы: