|  |  |  | 

Көз қарас Сұхбаттар Қазақ шежіресі

Алексей Скалозубов, қазақ тілі курсының негізін қалаушы: “Қазақстандағы орыстар қазақ қоғамындағы бөлек ру сияқты”.


Алексей Скалозубов, "Batyl bol" қазақ тілі курсының негізін қалаушы. Алматы, 1 қазан 2022 жыл.

Алексей Скалозубов, “Batyl bol” қазақ тілі курсының негізін қалаушы. Алматы, 1 қазан 2022 жыл. 

Batyl bol қазақ тілінде сөйлесу клубының негізін қалаушы Алексей Скалозубов Азаттыққа берген сұхбатында Қазақстандағы орыстардың Украинадағы соғыс туралы пікір білдіруі неге маңызды екенін, “қазақ” орыстардың Ресейдегі орыстардан қандай айырмашылығы барын, мобилизациядан қашқан ресейліктерге қалай қарайтынын айтып берді.

“БІЗДІҢ ОРЫСТАРДЫҢ ОЙЫНДА НЕ БАР?” 

Пётр Троценко: Қазақстандағы орыстар мен Ресейде туып-өскен орыстардың арасында қандай айырмашылық бар?

Алексей Скалозубов: Айырмашылық өте көп. Бірінші кезекте, мәдени айырмашылық. Қазақстандағы орыстар басқа ұлттарға, жат мәдениет пен дінге толерантты қарайды. Олар көпмәдениетті ұлттық ортада өскен, бала күнінен басқаларға құрметпен қарауды үйренген. Бұған біз өмір сүріп жатқан орта әсер етті: әртүрлі ұлттар араласқан мәдени қазанда өскен адам бәрімен дос болуға, араласуға, қарым-қатынас құруға бейім болады.

Өкінішке қарай, Ресейде олай емес. Ол жақта орыстар басым ұлт саналады, көбі өз елін орыстарға тиесілі бірұлтты мемлекет деп қабылдайды. Қалған адамдардың бәрін қонақ, эмигрант көреді. Мұны алғаш рет 13 жасымда Нижний Новгородтағы туыстарымның үйіне барғанда байқадым. Қабырғада “Ресей орыстар үшін” деген жазу ілініп тұрды. “Мұндай да болады екен-ау” деп таңғалғаным есімде.

Біздің “қазақ” орыстар да бір-біріне ұқсамайды. Оларды екі санатқа бөліп қарастырамын: біріншісі – тәуелсіз Қазақстанда білім алғандар, екіншісі –Совет одағы кезінде туып-өскендер. Аталған екі толқынның арасында үлкен мәдени шыңырау жатыр. Тәуелсіз Қазақстанда өсіп, заманауи білім алған балалардың көзқарасы бөлек. Олар Қазақстан жері жүздеген жыл бойы қазақтарға тиесілі болғанын, Алтын Орданы, Қазақ хандығын, отаршылдық, ашаршылық және қуғын-сүргін жылдарын біледі. Жасы 35-тен асқан адамдардың ойы Ресейдегі орыстардың көзқарасына ұқсайды. Олар бәрімен дос болып, Қазақстанды жақсы көруі мүмкін. Бірақ Алматы – Верный, ал Солтүстік Қазақстан – Ресейдің жері деп ойлайды. Көбі осыған сенеді, бұл – үлкен мәселе. Өкінішке қарай, ештеңені өзгерте алмаймыз, өйткені олар осындай парадигмада өсіп-жетілген.

Пётр Троценко: Бұған Ресей пропагандасын тарататын арналарды қосыңыз.

Алексей Скалозубов: Қазақстандағы орыстардың көбі, әсіресе, кабельдік телевидениеге қосылмаған ауыл тұрғындары ресейлік арналарды қарап, Кремль пропагандасының құрбаны болады. Қазір жастар теледидар көрмейді, оның үстіне, жаңалық беретін, пропагандаға толы арналарды қарамайды. Бірақ ересек адамдар үнемі осындай ақпарат тұтынады, теледидарда айтылған ойларды қолдап, соған сенеді.

Пётр Троценко: Кейінгі жазбаларыңыздың бірінде солтүстіктегі көршіміз Қазақстан территориясына көз алартпауы үшін Павлодардың атын ауыстыру керек деген ұсыныс айттыңыз.

Алексей Скалозубов: Қазақстанға қатысты жасалған ең үлкен империалистік мәлімдемелердің бірі – Ресейдің бізге “жер сыйлағаны”, уақыты келгенде “сыйлықты кері қайтару керегі” туралы әңгімелер. Павлодар атауының өзі “Ресейдің сыйлығы – осы” деген ой қалдырады. Қазақстанда орысша қала атаулары болғанына қарсы емеспін, бірақ солтүстіктегі территориямыздың Ресейге қатысы бардай көрінгенін қаламаймын. Павлодардың атауын қазақшалаған кезде сыйлық туралы бір аргументтен құтыламыз. Мұндай аргументтер неғұрлым аз болса, соғұрлым жақсы.

Алексей Скалозубов, "Batyl bol" қазақ тілі курсының негізін қалаушы. Алматы, 1 қазан 2022 жыл.

Алексей Скалозубов, “Batyl bol” қазақ тілі курсының негізін қалаушы. Алматы, 1 қазан 2022 жыл.

Пётр Троценко: Twitter парақшаңызда Украина тақырыбын жиі қозғап, соғысқа қарсы пікір білдіріп, басқа орыстарды да солай жасауға шақырып жүрсіз. Мұның сыры неде?

Алексей Скалозубов: Иә, Қазақстанның орыстары соғысқа қарсы деп ашық айта бастадым. Өйткені ақпанның соңы – наурыздың басында әлемде Ресейге, оның ішінде ресейліктер мен орыстарға қарсы жеккөрініш пайда болды. Мұның Қазақстандағы орыстарға да қатысы бар. Қазақстандықтардың көбі “Біздің орыстардың ойында не бар? Күні ертең Донбастың орнында Солтүстік Қазақстан болса, біздің орыстар не істейді?” деп ойланған сияқты. Достарым, таныстарым, тіпті, бейтаныс адамдардың өзі “Қазақстандағы орыстардың атынан ешкім сөйлеп жатқан жоқ, алаңдаушылық артып келеді, бәрі үнсіз отыр” дей бастады.

Сол кезде батылдығымды жинап, “Ұлтым – орыс, отаным – Қазақстан, Украинадағы соғысқа, басқа мемлекетке, оның ішінде өз еліме біреулердің көз алартуына қарсымын” деген видео жарияладым. Бұл видео көп реакция жинады, осылай адамдарды сәл де болса сабырға шақырдым деп ойлаймын. Осыдан кейін орыстардың көбі пікір білдірді. Мысалы, журналист Александра Мыскина “Қазақстан – Жерұйығым” деген тамаша флешмоб бастады. Көктемде позициясын білдіруге қорықпаған азаматтардың арқасында қоғамдағы шиеленіс деңгейі төмендеді.

Бір қазақ “Құдай сақтасын, Қазақстанда ұлттық кикілжің бола қалса, орыстар өздерін қорғауға сөз таба алмайтын сияқты. Олар қанша уақыттан бері үнсіз келе жатыр ғой” деді. Сондықтан орыстардың атынан “Отанымыз – Қазақстан”, “Біз өз отанымызды сүйеміз”, “Тіл үйреніп, бір-бірімізді түсініп, мәдениетімізді жақсы көргіміз келеді”, “Қажет болса, Қазақстан үшін соғысуға дайынбыз” деген қарапайым ақиқат жиі айтылуы керек. Қазақстандағы орыстар “Біз –партизан не сепаратист емеспіз, Отанымыз бен халқымыз үшін қасық қанымыз қалғанша күресеміз” дегенді көрсетуі тиіс. Үндемей жүре берсең, басқалар сен туралы әртүрлі ойда болуы мүмкін. Ал ойыңды ашып айтсаң, позицияң анық болады.

“ҚАЗАҚСТАНҒА КЕЛГЕН РЕСЕЙЛІКТЕРДІҢ ҚАНШАСЫ СОҒЫСТЫ ҚОЛДАЙТЫНЫН, ҚАНШАСЫ ҚАРСЫ ЕКЕНІН БІЛМЕЙМІН” 

Пётр Троценко: Қазір Қазақстанға Ресей азаматтарының жаппай келіп жатқанына қалай қарайсыз?

Алексей Скалозубов: Мобилизациядан қашқан ресейліктердің арасында жөні түзу, жақсы адамдар көп екенін білемін. Олардың көбі соғысқа, бейбіт халықты өлтіруге қарсы. Бірақ келгендердің арасында кейінгі жеті ай бойы георгий лентасын, Z белгісін тағып жүрген, Путинді қолдаған адамдар да бар. Олар соғысқа, адамдарды қырып-жоюға қарсы емес. Тек мобилизацияға ғана қарсы. Ресейден келгендердің қаншасы соғысты қолдайтынын, қаншасы қарсы екенін білмеймін. Бірақ Қазақстанға ресейліктердің қаптап келуінен мемлекетімізге қауіп көп деп есептеймін. Бұл әртүрлі деңгейдегі қауіп болуы мүмкін. Мысалы, империализм.

Әзірге ресейліктер тыныш жүр, бірақ кейін “бізді ренжітті, қорлады, қазақша сөйлеуге мәжбүрледі” деп шағым айтуы мүмкін. Олар өзара әңгіме барысында жергілікті орыстарға “Сендер бұл жақта – екінші сорттағы адамсыңдар, Ресейде өз адамдарымыздың ортасында жүрер едіңдер, мемлекет сендерге қамқор болар еді” деп, құлағын бұрауы мүмкін. Әлеуметтік желіде осындай пікірлер жиі кездеседі. Қазақстанға келген Ресей азаматына бәрі басқа болып көрінеді. Ресейде өзің би, өзің қожа болып жүрсең, бұл жақта құқығың аз, өйткені Қазақстан азаматы емессің.

Алексей Скалозубов, основатель разговорного клуба казахского языка "Batyl bol". Алматы, 1 октября 2022 года.

Алексей Скалозубов, основатель разговорного клуба казахского языка “Batyl bol”. Алматы, 1 октября 2022 года.

Пётр Троценко: Оқуда немесе жұмыста орыс болғаныңыз үшін қиындықтарға кезіктіңіз бе? Ұлттық сипатыңызға байланысты қысым көрген кездеріңіз болды ма?

Алексей Скалозубов: Ешқашан болған емес. Керісінше, Алматыға көшіп келген, орыс тілін білмейтін қазақ жігіт тамаққа тапсырыс берейін десе, ойын жеткізе алмағанын, оған қазақ тілінде қызмет көрсететін адам табылмағанын көрдім. Ол өз жерінде жүріп, туған тілінде тапсырыс бере алмағанына қатты қапаланған шығар деп ойлаймын. Біздегі компаниялардың барлығы дерлік орыстілді. Орыс тілін білмесең, жұмысқа тұру қиын.

Бірақ жағдай өзгеріп келе жатыр. Жұмыс бойынша клиенттерге хабарласамын, олармен қазақ тілінде сөйлесуім керегін түсіне бастадым. Сату менеджері ретінде клиентпен ортақ тіл табысу үшін кейде қазақ тілінде сөйлеген жеңілірек екенін байқадым.

Пётр Троценко: Қазақстанда туған орыс ретінде ұлттық болмысыңызды анықтау қиын болмады ма?

Алексей Скалозубов: Өзімді қазақ санаймын. Саяси ұлтым – сондай. Қазақ жерінде тудым, әкем де, атам да осында өсіп-жетілді. Әулетіміз жылдар бойы қазақ қоғамы мен мәдениетіне сіңісіп кетті. Өз өмірімізге риза болғандықтан, Қазақстанда қаламыз деп шештік.

Этностық тұрғыдан орыспын. Бұл менің сыртқы келбетімнен, туған тілімнен, сенімім мен мәдени ерекшеліктерімнен көрінеді. Қазақстандағы орыстарды қазақ қоғамындағы қожа, төре, ноғай қазақтары сияқты бөлек ру немесе жүз деп қараймын.

Шетелде Қазақстан азаматтарын, оның ішінде мені де қазақ деп қабылдайды. Бәрін неге солай атамаймыз? Сондықтан “қазақстандық” деген сөзді қолданбаймын. Еуропалық, еуразиялық деген ұлт болмайтыны секілді, қазақстандық деген де ұлт жоқ. Бұл сөзді қолданыстан шығару керек. Мұндай ұғым Совет одағынан қалған, ол саяси және этностық болмысты араластырып, қоғамға жік салады.

Пётр Троценко: Қазақ тілін үйренуді қашан қолға алдыңыз?

Алексей Скалозубов: 2019 жылы Алматыға көшіп, орталық мешіттің жанынан пәтер жалдап тұрдым. Бұл – қазақтілді аудан, онда дін жолындағы адамдар көп, дәмханадағы даяшылардың өзі қазақ және орыс тілдерін жетік біледі. Жұмыстан кейін дәмханаға кіріп, тамаққа тапсырыс беріп, даяшылармен қазақша сөйлесуге тырысатынмын. Олар менімен сөйлескеніне қуанатын. Өкінішке қарай, күнде дәмханадан тамақ ішуге ақшам жетпейтін. Сондықтан қазақ тілінде сөйлесу клубтарын іздедім. Олар не грамматикадан бастайды, не тілді жақсы білетін адамдармен жұмыс істейді екен. Қазақ тілінің грамматикасын онсыз да білемін, маған тәжірибе қажет болды.

Кейін Тараз бен Шымкенттен достарым көбейді. Олар сөйлесіп отырып, қазақ тіліне көшіп кетеді. Менімен де қазақша сөйлесетін. Солардың арқасында бірнеше ай ішінде сөйлеу деңгейім жақсарып қалды. Екі рет жеке мұғалімнен сабақ алдым, бірақ олардан қайыр болмады. Маған қайтадан грамматиканы үйретіп, күнделікті өмірде қажет болмайтын мәтіндер оқытуға тырысты.

Биыл көктемде оқырмандарыма қазақ тілінде сөйлесу клубын ашуды ұсындым. Осынша қолдау болады деп ойлаған жоқпын. Қазір Batyl bol клубы Қазақстанның он қаласында жұмыс істейді. Бәрі тегін, бірақ еріктілер шаршады, бағдарламаны дамыту қиын. Қолымыздан келгенше тырысып жатырмыз, енді клубымызды қоғамдық қор ретінде тіркеп, қаржыландыру көздерін іздеп көрсек деген ой бар. Бәрі тегін болсын деп, тегін орын, материалдарды тегін шығарып беретін жігіттерді де таптық. Маңызды жоба болғандықтан, қолдаушылар табу қиын болған жоқ.

Пётр Троценко: Курста қандай тақырыпта сөйлесесіздер?

Алексей Скалозубов: Клуб форматы жаңадан келген адам бірден сөйлеп кетуіне жағдай жасауға негізделген. Сондықтан күнделікті өмірде, тұрмыста қолданылатын диалогтармен жұмыс істейміз. Алғашқы тақырыптардың бірі – дүкеннен тамақ сатып алу, дәмханада тапсырыс беру. Диалогтар жеке тәжірибемнен алынған: жұмыстың жанындағы асханаға кіріп, сұрақ қойып, диалогымызды жазып алатынмын. Кейін бұл диалогтарды брошюраға айналдырдым. Басында қиын болды, қазақшамнан ұялып, бәрі шығып кеткенше күтіп тұратынмын.

Batyl bol клубында грамматиканы емес, өмірде қолданылатын сөздерді ғана үйретеміз. Арасында шағын емтихандар ұйымдастырып, сабақтан кейін дәмханаға барып, қазақ тілінде тамаққа тапсырыс береміз. Ресейден келген, қазақ әліпбиін білмейтін қыз-жігіттердің өзі тез үйреніп кетеді. Сондықтан бұл әдіс шынымен тиімді деуге болады.

Азат Еуропа / Азаттық радиосы

Related Articles

  • Герб ауыстыру мәселесі немесе «терістеу синдромы» қалай пайда болды?!

    Еліміздің гербін ауыстыру туралы Президенттің ұсынысы (о баста ұсыныс суретші-дизайнер мамандардан шыққан сияқты) тұтас қоғамда болмағанмен, әлеуметтік желілерде әжептәуір қарсылық тудырды. Бірақ, байыптап қарасақ, бұл қарсылықтың қазіргі гербтің қазақ үшін ерекше қастерлі немесе эстетикалық тұрғыдан мінсіз болуына еш қатысы жоқтығын аңғарасыз. Соңғы уақыттары, ауыр індетпен қатар келген қаңтар трагедиясынан бастап, халық айтарлықтай күйзеліске ұшырады. Қазақстанның еркінен тыс, соғысқа, басқа да себептерге байланысты болып жатқан экономикалық қиындық салдарынан халықтың әл-ауқаты төмендеді. Осының бәрі қазір қоғамда байқалып қалған «терістеу синдромына» түрткі болды. «Терістеу синдромы» – дұрысты да бұрысқа шығаратын, қандай бастамаға болсын қарсы реакция шақыратын құбылыс. Әлеуметтік психологияны зерттеушілердің пайымдауынша, осы құбылысты барынша күшейтіп тұрған фактор – әлеуметтік желілер. Яғни, алдағы уақытта

  • Үздік ойдың үзінділері

    Үздік ойдың үзінділері Арма әлеумет! Мен қазір таза академиялық ғылыми ортада жүрмін. Өзімнің неше жыл бойы жинаған білімімді, оқыған оқуымды, шетелдік тәжірибемді, интеллектуалды қарым-қабілетімді шынайы қолданатын қара шаңырақтың ішінде жүрмін. Алматының бәрінен бөлек мәдени ортасы ерекше ұнады. Алматы қала мен дала дейтін екі ұғымның түйіскен әдемі ортасы екен. Ойлап көрсем мен бақытты перезент, бағы жанған ұрпақ екенмін. Әкем тұрмыс пен жоқшылық, жалғыздықтың тауқыметін әбден тартып еш оқи алмадым, небәрі үш ай оқу оқыдым-, деп менің оқуымды бала күнімнен қадағалады, шапанымды сатсам да оқытам деп барын салды. Ал мектепте бақытты шәкірт болдым. Маған дәріс берген ұстаздарым кілең дарынды, қабілетті кісілер болды. Университетте және шетелде мен тіптен ерекше дарын иелеріне шәкірт болдым.

  • Самат Әбіш қалай “сүттен ақ, судан таза” болып шықты?

    Азаттық радиосы Саясаттанушы Досым Сәтпаев ҰҚК төрағасының бұрынғы бірінші орынбасары, экс-президент Нұрсұлтан Назарбаевтың немере інісі Самат Әбішке шыққан үкім “Қазақстандағы режим болашақты ойламайтынын көрсетті” дейді қазақстандық саясаттанушы Досым Сәтпаев. Сарапшының пайымдауынша, билеуші “элита” жеке істерімен және тасадағыкелісімдермен әуре болып жатқанда елде тағы бір жаңа әлеуметтік жарылысқа әкелуі мүмкін факторлар күшейіп келеді. СаясаттанушыРесей өзінің экономикалық мүдделері мен геосаяси жоспарларын кеңінен жүзеге асыру үшін Қазақстанның ішкі саясатына тікелей әсер етуге тырысып жатуы мүмкін деп те топшылайды. ПУТИН “ҚАУІПСІЗДІК КЕПІЛІ” МЕ? Азаттық: Сонымен ұзақ демалыс алдында осындай үлкен жаңалық жарияланды. Мейрам алдында, 19 наурызда қазақстандықтар мәжіліс депутатының постынан Самат Әбішке шыққан үкім жайлы білді. Мұның бәрінің байланысы бар ма әлде кездейсоқтық па? Досым Сәтпаев: Әңгімені бұл істің құпия

  • Христиан миссионерлерінің құмдағы іздері

    Орыны: Қашқар қ-сы; Жылы: 1933 ж; Аты-жөні: Қабыл Ахонд; Діні: христиан; Түсініктеме: Бұл жігіттің кейінгі есімі Қабыл Ахонд, христиан дінін қабылдаған алғашқы ұйғыр. Кейін діни сеніміне байланысты өлтірілген. Сурет еуропадағы миссионерлік музей архивінде сақтаулы. Аталған музейде жүздеген христиан ұйғыр өкілдерінің суреті сақталған. 1930 жылдары христиан ұйғырларына тұрғылықты мұсылмандар мен әкімшілік билік тарапынан қысым көрсетіле бастаған соң бір бөлімі миссионерлерге ілесіп еуропа елдеріне “һижраға” кетті. Алқисса Христиан әлемінің Қашқарияға баса мән беруі әсіресе Яқұп Бек мемлекеті кезеңінде жаңа мүмкіндіктерді қолға келтірді. 1860-70 жж. Қашқарияның Цин империясына байланысты көңіл күйін жақсы пайдаланған Христиан әлемі Үндістан мен Тибет арқылы Қашқарияға мәдени ықпалын жүргізе бастады. Олардың мақсаты бұл аймақты Ресей империясынан бұрын өз ықпалына

  • Айтпай кетті демеңіз… (Тибет архиві туралы)

    Алтайдан ауған ел туралы тарихи жазбаларда оқтын-оқтын айтылғаны болмаса исі қазақ жұртына Тибет туралы түсінік әлі күнге дейін беймәлім. Әсіресе Тибет жазба деректерінде күллі түркі баласының тарихы туралы тың деректердің көмулі жатқанын тіптен біле бермейміз. Тибет- тарихи деректің ең көп сақталған аймағы саналады. Мәдени, әдеби, рухани және тарихи түрлі деректердің ықылым заманнан бері жақсы сақталуымен сырт әлемді өзіне баурап кеген Тибет жұртына 19 ғасырдан бастап Батыс экспедициясы баса назар аударып кешенді зерттеулер жасады. Соның негізінде Тибеттегі кейбір салалық байырғы деректер Батысқа көшірілді. Есесіне Тибеттану ғылымы қалыптасты. Жағырафиялық орналасуы тым ұзақ болғандықтан Тибеттану ғылымы қазақ жұртына қажеттілік тудырмады. Тибеттанумен негізінде алпауыт күштер айналысты. Олар тибет жұртын игеруді басқа қырынан бағалады. Тибетте

Пікір қалдыру

Электорнды поштаңыз сыртқа жарияланбайды. Белгі қойылған өрісті толтыру міндетті *

Аты-жөні *

Email *

Сайты

Kerey.kz/Керей.кз

Біз туралы:

Тел: +7 7071039161
Email: kerey.qazaq@gmail.com

Kerey.kz тің бұрынғы нұсқасын http://old.kerey.kz тен оқи аласыздар!

KEREY.KZ

Сайт материалдарын пайдаланғанда дереккөзге сілтеме көрсету міндетті. Авторлар пікірі мен редакция көзқарасы сәйкес келе бермеуі мүмкін. Жарнама мен хабарландырулардың мазмұнына жарнама беруші жауапты.

Сайт санағы: