|  | 

Көз қарас

ХАЙУАНАТТАР ҚАҒАНАТЫ. 1. ПОЛИЦЕЙ

324662804_1316700538904868_2583768498950721750_n
Діндарлар да, адам жанының қараңғы түкпірлеріне шырақпен үңілмекші жазушылар да, кісінің бойындағы зұлымдық пен мейірім тепе тең дейді. Содан, өмір дегеніміз бір бүтін осы екі жартының итжығысы-мыс. Елге мейірім жағы басым болғаны керек. Құдыққа құлағанда көміп кетпесін деген пиғыл сол. Шөлдегенде су берсе, шау тартқанда сүйеу болса деген дәме сол. Кейде бар ғой, мейірімнің өзі де сонда – қулықтан туған ба деп, көңілім түсіп кетеді.
Былайғы адамның өзі де сезеді, мейірім жағы көптеу болу керегін. Ең болмаса, әке-шешесі өзінің жемі үшін күндіз-түні шапқылағанын көзі көрді ғой. Ер жеткенше, бізде әдетте – он бірінші сыныпқа дейін мейірімге деген ықыластың қаймағы бұзылмайды екен.
Сосын басталады екен қиямпұрыс таңдау. Басқа жұртты білмеймін, мен көрген қазақтан тағдыр…
уақытша зұлым бола тұруды сұрайды екен! Қалайша?
Мінеки, С. туралы айтайын.
Қарағанды милиция мектебін бітіріп келді. Холмсша тіміскіленіп, бәтеңкенің ізіне балауыз шамды тамызып нобайын алып, салыстырып әлек болып жүретін. Ойпырмоо-оу, менің балам ізкесер болады деуші еді атасы. Қарғам-ау, шаршамадың ба деп айналып-толғанып жүретін әжесі.
Сөйтіп жүріп, милиция мектебіне кетті. Сосын, теміржол милициясына орналасты. Орналасқанда, елге келіп қызмет қылып жатқанын ұртоқпағымен арқамнан сарт еткізгенде білдім. Демімді ала алмай бозарып бара жатыр екем, бір жағынан – ұрған кісіні танып, таңырқап та дем жетпей қалды. Қолтықтан іле кеткені.
- Сәке, қашан келіп едің елге, құтты болсын! – деймін “маймылхананың” ішінен, қасымдағыларға таныстығым барын көрсеткім келіп.
Сол-ақ екен, жетіп келіп, ұртоқпағымен торды зырылдатып өтті.
- Саке – кто это? – деді көзіме қадалып.
Аузыма құм құйылды. Айыппұлын төлеп шықтық әйтеуір. Ішімнен соттап жүрмін өзімше. Мені ұрмай-ақ қойса болатын еді ғой деймін. Бірақ ту сыртымнан ұрды, көрген жоқ қой деймін. Бірақ, саулық сұрасқанда да танымаған болды ғой деймін. Сосын ұмыттым.
Уақытша.
Бір күні бір апамыз кенеттен қызметте жоғарылап кетті. Облыстың ортасына барып, төрінен бір шықты ал. Қараша үйдің құдайы бар деуші ме еді, солай болды да қойды.
Мансапты көтере алмағаны ма, әлде, қайта көтере алғаны ма – осы құқық-бықыққа қатысы барларды апам есігінің алдына иіріп қоятын. Қаңғырмай, одан да менің корреспонденцияларымды тасы, тартпадан тиын-тебен беріп тұрамын деп, мені бейресми жұмысқа алды.
Содан, жұмыссымаққа барып-келіп жүріп, Сәкемді көрдім! Кезексіз кіргеніме, апама сен деп сөйлегенімнен ендігәрі тегін адам емесімді аңдаса керек.
- Кәуапқа шақырам, бәрі өзімнен, әңгіме бар! – деп жармасқаны.
Бүгінгінің биігінен сөкпессіз. Бірақ мынадай құрмет кісілік назым сыйлайды екен. Келісе кеттім.
Кәуапханада өкпемнің бәрін айттым. Ол да ағынан жарылды:
- Білесің бе, бір адамға күле қарасаң, ХАЛЫҚ еркелеп кетеді. Бәрі жағдай айтып кетеді. Әділін айтшы өзің. Сені танымаған болдым, есесіне тым-тырыс отырдыңдар. Жамырамай кеттіңдер. Дұрыс па?…
Сол отырыста “екі-үш жыл, сосын ауысам, хайуан болып бара жатырмын” деген. “Уақытша ғой, уақытша…” деген, менен гөрі өзін сендіргісі келіп. “Қаталдық керек нәрсе…” деп, ұртоқпағын сілтеңкіреп жіберетін ғадетін ақтайтын ұзыннан-шұбақ әңгіме айтқан.
Екі-үш жылы жиырма бес жылға ұласса керек. Үсті-үстіне үй салып жүріп, ақыры бір аудан орталығында бастық болып зейнетке кетті деп естідім. Жақсы, көзіммен көрдім. Бірақ танымаған болдым. Бәтеңке ізіне балауыз тамызып жүретін арман қуған баяғы баланы шынымен танымадым.
Ол да мені танымады: апам әлдеқашан қызметте жоқ еді…

Related Articles

  • Қазіргі заңнама аясында мемлекеттік тілді қалай дамытуға болады?

    Қазіргі заңнама аясында мемлекеттік тілді қалай дамытуға болады?

    Zhalgas Yertay         Қазақстан билігі мемлекеттік тілді дамыту үшін қатаң шешімдерге барғысы келмейді дейік. Бірақ қазіргі заңнама аясында мемлекеттік тілді қалай дамытуға болады? Соны ойланып көрейік. Қазақ тілін дамыту жайын айтқан кезде Қазақстан билігі қоғамды екіге бөледі. Бірі – тілді дамытудың радикал шешімдерін ұстанады, екінші жағы – қазіргі статус-квоны сақтағысы келеді, яғни ештеңе өзгертпей-ақ қояйық дейді. Бірақ екі жолды да таңдамай, ортасымен жүруді ұсынып көрсек қайтеді!? Батыл қадамдарға барайық, бірақ ол радикал жол болмасын. Қазақ тілін күшпен емес, ортаны дамыту арқылы күшейтсек болады. Яғни адамдар тілді үйреніп әуре болмай-ақ, халық жай ғана қазақ тілі аясында өмір сүруді үйренсін. Негізгі ой осы. Біз осы уақытқа дейін адамдар ортаны

  • Елдес Орда, тарихшы: «Түркістан» атауын қолдану – аймақтағы жұмсақ күш позициясын нығайту тәсілі

    Елдес Орда, тарихшы: «Түркістан» атауын қолдану – аймақтағы жұмсақ күш позициясын нығайту тәсілі

    Фото ашық дереккөздерден алында Өткен аптада Түркияның ұлттық білім министрлігі мектеп бағдарламасына «Түркістан» деген терминді енгізген еді. Шетел басылымдарының жазуынша, бұл атау енді «Орталық Азия» ұғымының орнына қолданылмақ. Білім министрі Юсуф Текин жаңа атау түркі әлемінің бірлігін қамтамасыз етуге бағытталғанын айтады. Оның сөзінше, үкімет оқу бағдарламасынан империялық мағынасы бар географиялық атауларды алып тастамақшы. Ең қызығы, «Түркістан» аумағына Қазақстаннан бөлек, Қырғызстан, Өзбекстан, Түркіменстан мен Тәжікстан жатады екен. Сондай-ақ кейбір басылымдар бұл терминнің Қытайдың батысында орналасқан Шыңжан өлкесіне қатысы барын да атап өтті.  Кейбір ғалымдар «Орталық Азия» термині колониализмнен қалғанын жиі атап жүр. ХХ ғасырдағы әлемдік академиялық ғылымды сол кездегі ірі империялар қалыптастырғандықтан, бүгінде мұндай терминдер мен атаулар халық санасына әбден сіңіп

  • АБАҚ АНА ЖӘНЕ ТАСБИКЕ АНА

    АБАҚ АНА ЖӘНЕ ТАСБИКЕ АНА

    Мәми би Жұртбайұлының шежіресінде айтылуынша Керей ұлысының арғы тегі – Шеп, Сеп, Байлау, Қойлау, Елдей, Көлдей, Изен, Жусан секілді тайпалардан таралады екен. Аталған тайпалардың біразы ескі тарих беттерінен кездессе, енді бір бөлімі қазірге дейін Керей руындағы аталардың есімі ретінде аталып келеді. Мұның бір себебін арғы тарихтағы аталардың аты өшпесін деп кейінгі ұрпақтарының аталар атын қайта жаңғыртып қойған дәстүрінен қарау керек. Абақ атауына келсек, арыда Керей ханзадалары мен ханышаларының арасында Абақ, Абақберді, Абахан, Абақтай, Абақай, Абақ бике сынды есімдер болған. Сол ата-апаларының жолын жалғаған, тозып кеткен Керей елінің басын қосып, оған әз ана болған Абақ есімді қасиетті ана өмірде болған адам. Қазақ тарихында ру атына айналған әз аналар аз болмаған. Көрнекті жазушы,

  • ТАРИХ ҒЫЛЫМЫ ҚАЗІР ЭЗОТЕРИКАЛЫҚ ТОПТАРДЫҢ  МЕНШІГІНДЕ

    ТАРИХ ҒЫЛЫМЫ ҚАЗІР ЭЗОТЕРИКАЛЫҚ ТОПТАРДЫҢ  МЕНШІГІНДЕ

         Шығыстанушы-тарихшы Өмір Тұяқбайдың бұрында да «Қазаққа қандай тарих керек? Тәуелсіздік кезеңінде жасалған тарихи мистификациялар хроникасы» деп аталатын мақаласын  (22.05. 2025. Zhasalash.kz) оқып ем. Риза болғам. Жақында Ө. Тұяқбайдың «Қазақстанда тарихи бұрмалаулар мен мифтерге тосқауыл қоюдың жолдары» (02.10. 2025. Zhasalash.kz) атты тағы бір мақаласымен және таныстық. Өте өзекті мәселені көтеріпті. Тарихта орын алып жүрген жағымсыз жайттар турасында ой толғапты. Журналистерді, блогерлерді айыптапты. Тарихтан арнайы кәсіби дайындығы жоқ, бәрін бүлдіріп болды деп.  Келеңсіздікті тоқтатудың нақты жолдарын ұсыныпты. Бұған да көңіліміз бек толды. Әйтсе де тарихты бұрмалауға, өз өтіріктерін насихаттауға тек журналистер мен блогерлер ғана емес, «арнайы кәсіби дайындығы бар» «тарихшылардың» да «зор үлес» қосып жатқанын баяндап, айтылған пікірді одан әрі өрбітіп, жалғастырайық.

  • ЖАЛБЫРҰЛЫ ҚОЙБАС ЖАЙЫНДАҒЫ КҮМӘНДІ КӨҢІРСІК ӘҢГІМЕЛЕР

    ЖАЛБЫРҰЛЫ ҚОЙБАС ЖАЙЫНДАҒЫ КҮМӘНДІ КӨҢІРСІК ӘҢГІМЕЛЕР

                          1. АМАНДЫҚ КӨМЕКОВТІҢ АЙТЫП ЖҮРГЕНІ – АЙҒАҚСЫЗ БОС СӨЗДЕР        Қазақстанның батыс аймағында ғұмыр кешкен өнерпаздың бірі – Жалбырұлы Қожантай  жайлы соңғы кезде қисыны келіспейтін неше түрлі әңгімелер өріп жүр. Мұның басында тұрғандардың бірі – Амандық Көмеков. Бұрында да оның, басқа да кісілердің елді адастыратын негізсіз сөздеріне байланысты нақты дәлелдер келтіріп, «Құлан құдыққа құласа, құрбақа құлағында ойнайды» деген атаумен түзген сын мақаламызды республикалық «Түркістан» газеті (28.09. 2023 жыл) арқылы жұрт назарға ұсынғанбыз-ды. Әлеуметтік желіде Азамат Битан есімді блогердің жуырда жариялаған видео-түсірілімінде А. Көмеков өзінің сол баяғы «әләуләйіне» қайта басыпты. Сөзін ықшамдап берейік, былай дейді ол: «1934 әлде 1936 жылы (?) Мәскеуде өткізілетін

Пікір қалдыру

Электорнды поштаңыз сыртқа жарияланбайды. Белгі қойылған өрісті толтыру міндетті *

Аты-жөні *

Email *

Сайты

Kerey.kz/Керей.кз

Біз туралы:

Тел: +7 7071039161
Email: kerey.qazaq@gmail.com

Kerey.kz тің бұрынғы нұсқасын http://old.kerey.kz тен оқи аласыздар!

KEREY.KZ

Сайт материалдарын пайдаланғанда дереккөзге сілтеме көрсету міндетті. Авторлар пікірі мен редакция көзқарасы сәйкес келе бермеуі мүмкін. Жарнама мен хабарландырулардың мазмұнына жарнама беруші жауапты.

Сайт санағы: