|  | 

Көз қарас

СОҒЫСТЫ ЖАРНАМАЛАУДЫ ТОҚТАТАТЫН УАҚЫТ ЖЕТТІ

Бүкіл әлем елдері тарихшы-ғалымдарының басты тақырыбы – «соғыс», соған сәйкес олардың үзіліссіз жарнамалайтындары да осы – «соғыс». Бүгінгі таңда соғысты ауызға алмайтын бірде-бір тарихшы-ғалым, бірде-бір саясаткер жоқ. Неге олар соғысты ауыздарынан тастамайды? Өйткені, бүткіл жер бетіндегі 7 млрд-тан астам адамдардың бәрі әскери адамдар болып кеткен.

Соңғы мыңжылдықтар да бүткіл әлем елдері болып соғысумен болдық, немесе соғысқа әзірленіп жаттық. Күні бүгінде де тура солай, көптеген елдер бірін-бірі қырып жатыр. Біреулер озбырлық жасау үшін, біреулер озбырлардан қорғану үшін, біреулер қару сатып баю үшін миллиардтаған қаражаттарды, өз халқының аузынан жырып осы әскери салаға жұмсауда.  Байыптап қарасақ, бүгінгі күні бәріміздің әскерше ойлайтынымызды айқын аңғаруға болады. Үйде де, түзде де. Қазіргі таңда Адам өмірінің  «көк тиындық»  құны қалмағандығын осыдан деп, батыл тұжырым жасай аламыз. Бүгінгі күнгі тірлігіміздің бәрі тура соғыстағыдай. Әлем елдерінің барлығы дерлік, мықтысы да, орташасы да, әлсізі де үнемі үрей үстінде.

Әуелгі де күдікпен бастап ем. Соғысты ауызға алмай тарих жазуға болар ма екен деп. Сөйтсем болады екен.

Қазіргі Кеңестік большевизмнің «шинелінен» шыққан тарихшы-ғалымдар оқыған барлық кітаптардың авторлары, сонымен қатар солардың ізін «айна қатесіз» жалғастырған барлық тарихшылардың басты қатесі, тек қана соғыс жайлы жазатыны. Тарихшылардың қай кітабын оқысаң да, олардың әрбір сөзін де бүкіл дүние жүзі үнемі соғысып, бірін-бірі қынадай қырып жатыр.

Осыларды оқып отырып, адам баласы мына дүниеге тек қана соғысып өлу үшін келетіндей болып сезінері хақ. Қазіргі заманның тарих ғылымы тек қана соғысты уағыздайды. Осыларды оқып өскен адамдардың да, елдердің де басы ешқашан бірікпейді. Демек, олардың Адам баласына бар берер «пайдасы», аузы бітіп келе жатқан «жараның» бетін күніне «мың тырнап» қаната беретіні.

Ал, енді Атам Қазақтың рулық шежіресіне келсек, мұнда соғыс жайлы мүлдем ауызға алынбайды. Демек, рулық шежіре өткенге салауат (кешірім) айтып, тек қана адам мен адамның, ру мен рудың, ел мен елдің, ұлт пен ұлттың бастарын қайта қосып, бірігулеріне мүлтіксіз қызмет жасайды. Бір кереметі осылардың бәрі Қожа Ахмет Иассауи мен Әулие Бекет – Пір Ата ұстанған тарихат (сопылық ілім) жолында айқын көрсетілген.

Бүгінгі көптеген «соғысқұмар» тарихшылардың және солардың сөзіне Құдайындай сенетіндердің Қазақтың рулық шежіресінің мағынасын түсіне алмай, руды жамандап, «ру» деген сөзден зәрелері ұшып, қазақтың рулық шежіресіне үнемі жау болып, қарсы шығатындарының сыры осы.

Осы екі жағдайды саралай келе, үнемі соғыс жайлы жаза берудің соңы жақсылыққа апармайтынына айқын көзім жеткенін қаперлеріңізге бергім келеді.

Түсініктеме: Ежелгі ғұлама шежіреші-тарихшылардың жазбаларында соғыстарды әділетті және әділетсіз соғыстар деп, аражігін ажыратып отырған. Қазіргі тарихшыларда мұның бірі жоқ. Қазақтың ата-салтын білмегендіктерінің салдарынан бәрін араластырып жіберген. Соғыс жайлы тарихқа қалам тартқан тарихшы, сол соғыстардың әділетті немесе әділетсіз соғыс екендігінің аражігін ажыратып кеткендері, ал ажыратуға білімі жетпеген жағдайда соғыс жайлы жазбағандары дұрыс. Сонда ғана біз тарихшы-ғалымдардың жазған тарихынан «тарих тағлымын» ала аламыз. Мысалы, «Атамекенді (Атам, Әкем және менің туған жерімді) қорғау ең әділетті соғыс болып табылады» деген сияқты.

Тарих тағлымы: Рулық шежіренің мағынасын біліп, оны меңгерген жағдайда бүкіл әлем елдерінің басы бірігуіне толық мүмкіншілік бар, ал тек қана соғысты уағыздап, оны оқып өскен елдер мен ұлттардың басы ешқашан бірікпейді және олар сол соғыстарды ары қарай үздіксіз жалғастыра беретін болады.

Сан мыңдаған жылдар бойы бүкіл әлемге әділдікпен билік жүргізген Қазақтың Ана тілінде сөйлеп, қазақтың дәстүрлі дінін ұстанған Қазақ қағанаттары мен хандықтарының  басты идеясы осылай болған. Қасиетті Қазақ топырағында сол  идея күні бүгінде де жалғасын табу да. Қазақ мемлекетінің бүкіл дүние жүзі бойынша төртінші орын болып келетін ядролық қарудан, бүкіл әлем елдерінің арасынан ең бірінші болып бас тартып, тек қана бейбітшілікті уағыздауы осы айтқанымыздың айдай айғағы болмақ.

Соғысты уағыздауды тоқтататын мезгіл жетті.

Қожырбайұлы Мұхамбеткәрім, Маңғыстау

Abai.kz

Related Articles

  • Қазіргі заңнама аясында мемлекеттік тілді қалай дамытуға болады?

    Қазіргі заңнама аясында мемлекеттік тілді қалай дамытуға болады?

    Zhalgas Yertay         Қазақстан билігі мемлекеттік тілді дамыту үшін қатаң шешімдерге барғысы келмейді дейік. Бірақ қазіргі заңнама аясында мемлекеттік тілді қалай дамытуға болады? Соны ойланып көрейік. Қазақ тілін дамыту жайын айтқан кезде Қазақстан билігі қоғамды екіге бөледі. Бірі – тілді дамытудың радикал шешімдерін ұстанады, екінші жағы – қазіргі статус-квоны сақтағысы келеді, яғни ештеңе өзгертпей-ақ қояйық дейді. Бірақ екі жолды да таңдамай, ортасымен жүруді ұсынып көрсек қайтеді!? Батыл қадамдарға барайық, бірақ ол радикал жол болмасын. Қазақ тілін күшпен емес, ортаны дамыту арқылы күшейтсек болады. Яғни адамдар тілді үйреніп әуре болмай-ақ, халық жай ғана қазақ тілі аясында өмір сүруді үйренсін. Негізгі ой осы. Біз осы уақытқа дейін адамдар ортаны

  • Елдес Орда, тарихшы: «Түркістан» атауын қолдану – аймақтағы жұмсақ күш позициясын нығайту тәсілі

    Елдес Орда, тарихшы: «Түркістан» атауын қолдану – аймақтағы жұмсақ күш позициясын нығайту тәсілі

    Фото ашық дереккөздерден алында Өткен аптада Түркияның ұлттық білім министрлігі мектеп бағдарламасына «Түркістан» деген терминді енгізген еді. Шетел басылымдарының жазуынша, бұл атау енді «Орталық Азия» ұғымының орнына қолданылмақ. Білім министрі Юсуф Текин жаңа атау түркі әлемінің бірлігін қамтамасыз етуге бағытталғанын айтады. Оның сөзінше, үкімет оқу бағдарламасынан империялық мағынасы бар географиялық атауларды алып тастамақшы. Ең қызығы, «Түркістан» аумағына Қазақстаннан бөлек, Қырғызстан, Өзбекстан, Түркіменстан мен Тәжікстан жатады екен. Сондай-ақ кейбір басылымдар бұл терминнің Қытайдың батысында орналасқан Шыңжан өлкесіне қатысы барын да атап өтті.  Кейбір ғалымдар «Орталық Азия» термині колониализмнен қалғанын жиі атап жүр. ХХ ғасырдағы әлемдік академиялық ғылымды сол кездегі ірі империялар қалыптастырғандықтан, бүгінде мұндай терминдер мен атаулар халық санасына әбден сіңіп

  • АБАҚ АНА ЖӘНЕ ТАСБИКЕ АНА

    АБАҚ АНА ЖӘНЕ ТАСБИКЕ АНА

    Мәми би Жұртбайұлының шежіресінде айтылуынша Керей ұлысының арғы тегі – Шеп, Сеп, Байлау, Қойлау, Елдей, Көлдей, Изен, Жусан секілді тайпалардан таралады екен. Аталған тайпалардың біразы ескі тарих беттерінен кездессе, енді бір бөлімі қазірге дейін Керей руындағы аталардың есімі ретінде аталып келеді. Мұның бір себебін арғы тарихтағы аталардың аты өшпесін деп кейінгі ұрпақтарының аталар атын қайта жаңғыртып қойған дәстүрінен қарау керек. Абақ атауына келсек, арыда Керей ханзадалары мен ханышаларының арасында Абақ, Абақберді, Абахан, Абақтай, Абақай, Абақ бике сынды есімдер болған. Сол ата-апаларының жолын жалғаған, тозып кеткен Керей елінің басын қосып, оған әз ана болған Абақ есімді қасиетті ана өмірде болған адам. Қазақ тарихында ру атына айналған әз аналар аз болмаған. Көрнекті жазушы,

  • ТАРИХ ҒЫЛЫМЫ ҚАЗІР ЭЗОТЕРИКАЛЫҚ ТОПТАРДЫҢ  МЕНШІГІНДЕ

    ТАРИХ ҒЫЛЫМЫ ҚАЗІР ЭЗОТЕРИКАЛЫҚ ТОПТАРДЫҢ  МЕНШІГІНДЕ

         Шығыстанушы-тарихшы Өмір Тұяқбайдың бұрында да «Қазаққа қандай тарих керек? Тәуелсіздік кезеңінде жасалған тарихи мистификациялар хроникасы» деп аталатын мақаласын  (22.05. 2025. Zhasalash.kz) оқып ем. Риза болғам. Жақында Ө. Тұяқбайдың «Қазақстанда тарихи бұрмалаулар мен мифтерге тосқауыл қоюдың жолдары» (02.10. 2025. Zhasalash.kz) атты тағы бір мақаласымен және таныстық. Өте өзекті мәселені көтеріпті. Тарихта орын алып жүрген жағымсыз жайттар турасында ой толғапты. Журналистерді, блогерлерді айыптапты. Тарихтан арнайы кәсіби дайындығы жоқ, бәрін бүлдіріп болды деп.  Келеңсіздікті тоқтатудың нақты жолдарын ұсыныпты. Бұған да көңіліміз бек толды. Әйтсе де тарихты бұрмалауға, өз өтіріктерін насихаттауға тек журналистер мен блогерлер ғана емес, «арнайы кәсіби дайындығы бар» «тарихшылардың» да «зор үлес» қосып жатқанын баяндап, айтылған пікірді одан әрі өрбітіп, жалғастырайық.

  • ЖАЛБЫРҰЛЫ ҚОЙБАС ЖАЙЫНДАҒЫ КҮМӘНДІ КӨҢІРСІК ӘҢГІМЕЛЕР

    ЖАЛБЫРҰЛЫ ҚОЙБАС ЖАЙЫНДАҒЫ КҮМӘНДІ КӨҢІРСІК ӘҢГІМЕЛЕР

                          1. АМАНДЫҚ КӨМЕКОВТІҢ АЙТЫП ЖҮРГЕНІ – АЙҒАҚСЫЗ БОС СӨЗДЕР        Қазақстанның батыс аймағында ғұмыр кешкен өнерпаздың бірі – Жалбырұлы Қожантай  жайлы соңғы кезде қисыны келіспейтін неше түрлі әңгімелер өріп жүр. Мұның басында тұрғандардың бірі – Амандық Көмеков. Бұрында да оның, басқа да кісілердің елді адастыратын негізсіз сөздеріне байланысты нақты дәлелдер келтіріп, «Құлан құдыққа құласа, құрбақа құлағында ойнайды» деген атаумен түзген сын мақаламызды республикалық «Түркістан» газеті (28.09. 2023 жыл) арқылы жұрт назарға ұсынғанбыз-ды. Әлеуметтік желіде Азамат Битан есімді блогердің жуырда жариялаған видео-түсірілімінде А. Көмеков өзінің сол баяғы «әләуләйіне» қайта басыпты. Сөзін ықшамдап берейік, былай дейді ол: «1934 әлде 1936 жылы (?) Мәскеуде өткізілетін

Пікір қалдыру

Электорнды поштаңыз сыртқа жарияланбайды. Белгі қойылған өрісті толтыру міндетті *

Аты-жөні *

Email *

Сайты

Kerey.kz/Керей.кз

Біз туралы:

Тел: +7 7071039161
Email: kerey.qazaq@gmail.com

Kerey.kz тің бұрынғы нұсқасын http://old.kerey.kz тен оқи аласыздар!

KEREY.KZ

Сайт материалдарын пайдаланғанда дереккөзге сілтеме көрсету міндетті. Авторлар пікірі мен редакция көзқарасы сәйкес келе бермеуі мүмкін. Жарнама мен хабарландырулардың мазмұнына жарнама беруші жауапты.

Сайт санағы: