|  |  | 

Көз қарас Саясат

БIЗ ӨЗ ҰРПАҒЫМЫЗДЫ ҰЛТ ТIЛIНДЕ СӨЙЛЕУ ҺӘМ ОЙЛАУ БАҚЫТЫНАН АЙЫРЫП ОТЫРМЫЗ

Кешiрiңдер, қарақтарым!..

«Жас Алаштың» коллажы

Адам айтам деп айтпайды ғой, әбден жетесiне жеткеннен, жүйкесiне тигеннен кейiн айтады. Мiне, тағы да үштiлдiлiк туралы айтуға тура кеп тұр.

Осыдан бiр жетi бұрын Ресейдiң Бiлiм министрi Дмитрий Ливанов орнынан алынды. Д.Ливанов та бiздiң Е.Сағадиев секiлдi қит етсе “…балаларға сапалы бiлiм беру үшiн әлемдiк тәжiрибеге жүгiнуiмiз керек”, “…әлемдiк деңгей…”, “…әлем­дiк стандарт…”, “…әлемдiк әдiстеме…”, “…әлемдiк…” және т.т. деп шыға келетiн. “Ана елден де үйренемiз…”, “мына елден де үйренемiз…” деп жүрiп, оқу-ағарту саласын күйретiп тынды. Қалай “күйретiп тынды” демейсiз, егер Ресей үкiметiнiң кезектi отырысында Д.Медведевтiң өзi “…соңғы жылдары Ресей мектептерiнде сауатсыз, бiлiксiз мұғалiмдер күрт көбейiп кеттi…”, “…ең масқарасы сол, жоғары сынып оқушыларының басым көпшiлiгi орыс тiлiнде шығарма (сочинение) жаза алмайды …” деп, Д.Ливановтың атына үлкен сын айтып жатса.
Қош делiк. Сонымен, өзге елдерге өңешiн созғаннан басқа дым бiтiрмеген Д.Ливановтың орнына кiм тағайындалды? Ольга Васильева. Бұ кiм? Тарихшы-ғалым. Тарих ғылымдарының докторы. Мәскеу пединститутының тарих факуль­тетiн бiтiрген. Докторлығын “Орыс шiркеуiнiң тарихы” деген тақырыпта қорғаған. “Патриотизм және православие” деген ең­бегi бар. Айтпақшы, қазiргi күнi орыс зиялыларының ортасында жиi айтылатын “Патрио­тизмдi қаржыландырмайды, патриотизмдi қалыптастырады” деген қанатты сөздiң авторы да – осы Ольга Васильева. Бiр сөзбен айтқанда, жаңа министр – орыстың тарихын да, дiнiн де, дiлiн де өте терең бiлетiн тұлға. Содан да болар, ол министр қызметiне кiрiскеннен кейiнгi алғашқы сұхбатында-ақ былай дедi: “Орыс мектебiнiң өзiндiк тарихы, өзiндiк дәстүрi бар. Бiз ендi ХIХ ғасырдағы, ХХ ғасырдың басындағы орыс мектебiнiң дәстүрiн қазiргi күнге орайластырып, жалғастырсақ, жаңғыртсақ деген ойдамыз”.
Толстой, Достоевский, Бунин, Карамзин, Менделеев секiлдi ұлы тұлғалар оқыған орыс мектепте­рiнiң (орта мектеп, гимназия, семинария және т.б ) осал болмағаны да белгiлi. Бұл мектептерде тек орыс тарихы ғана оқытылған жоқ, славяндардың тарихы да тұтас оқы­тылды. География сабағында тек “жауын-шашынның мөлшерi” мен “өзен-көлдердiң орналасуы” ғана оқытылған жоқ, орыстың ежелгi қоныстары мен әулиелi, киелi жерлерiнiң қадiр-қасиетi, өзiндiк сыр-сипаты тереңдетiле оқытылды. “Орыс тiлi”, “Орыс әдебиетi” пәндерiнен бөлек, шешен сөйлеуге, өзiнiң ойын орыс тiлiнде оралымды әрi мәдениеттi жеткiзуге үйрететiн арнайы пәндер жүргi­зiлдi. “Би сабағы”, “Дiн сабағы” жүргiзiлдi. Мiне, жаңа министр ендi ХIХ ғасырдағы, ХХ ғасырдың басындағы кейбiр озық, үлгiлi, жақсы үрдiстердi бүгiнгi орыс мектепте­рiне қайта енгiзбек.
Не үшiн? Орыс мектеп­терi­нiң әлдебiреулер мен әлдекiм­дерге емес, орысқа қызмет етуi үшiн! Орыс мектептерiнiң орыс халқының мақсаты мен мүддесiне,керегi мен келе­шегiне қызмет етуi үшiн!
Дәл осы жерде мынадай сұрақ туындайды: “Орыс мек­тептерiнде шетел тiлi қай сыныптан бастап оқытылады?” Ежелден үзiлмей келе жатқан үрдiс бойынша, орыс мектеп­терiнде шетел тiлi 12 жастан бастап оқытылады. Бұл үрдiс қазiр де қатаң сақталынып отыр, Ресейдiң жалпы бiлiм беретiн мектептерiнде шетел тiлi 5-сыныптан бастап оқытылады (Рас, Мәскеу мен Санкт-Петерборда, Ресейдiң өзге де iрi қалаларында ағылшын тiлiн тереңдетiп оқытатын арнаулы мектептер бар. Бұларды жалпы бiлiм беретiн мектептермен шатастыруға болмайды, әрине.).
Қайран Ғабең, Ғабит Мү­сiрепов былай дейдi: “Жаңа дегеннiң iшiнде ескiден де ескiрегi, ескi дегеннiң iшiнде жаңадан да жаңарағы болады”. Сол айтқандай, Ресейдiң министрi бiр қарағанда ескiге, ескiлiкке ұмтылып отырғандай боп көрiнедi. Шын мәнiнде, ол жаңаға, жаңа мазмұнға ұмтылып отыр. Орыс мектептерiн жаңа мазмұнмен байытуға ден қойып отыр. Орыс ұлтының оқу-ағарту саласындағы бай iс-тәжiрибесiне жүгiнiп отыр.
Ал бiздiң министр ше? Бiздiң министр, егер шындықты айтар болсақ өзiнiң не iстеп, не қойғанын да бiлiп отырған жоқ. Е.Сағадиевтiң өзi “жаңа реформа жасадым” деп ойлауы мүмкiн. Шынтуайтына келгенде, бұл – жаңа да емес, реформа да емес, ес­кiнiң де есте жоқ ескiсi, құсқының да қиюы жоқ құсқысы! Турасын айтсақ, бұл – ұлттың тағдырымен ойнау! Ұлттың тағдыры – менiң де тағдырым. Де­мек, бұлар ұлтты мазақ етiп, бәрiмiздiң де тағдырымызбен ойнап отыр (Нәлет мұндай тiрлiкке!).
6 жастағы бүлдiршiнге 3 тiлдi қатар оқыту… Қазақ асыра сiлтеудiң неше атасын көрдi ғой, бiрақ мұндай асыра сiл­теудi бұрын-соңды көрген емес! Ақылға да қонымсыз, санаға да сыйымсыз мұндай тәжiрибе бiрде-бiр елдiң (!) тәжiрибесiнде жоқ. “Бала бастауыш мектептi тек ана тiлiнде тәмамдауы керек. Шетел тiлiн 13 жастан бастап оқып-үйрен­генi жөн” дейдi рухани көсемi­мiз Ахмет Байтұрсынов. Мұның сыртына А.Байтұрсынов “Қа­зақ мектебi қандай болуы керек?” деген мәселе төңiрегiн­де артына қаншама үлгi-өнеге, ақыл-кеңес, нұсқаулықтар қалдырды десеңiзшi! Осының бәрiн тәрк етiп, бiз қазақ тiлiн жоюдың, ұлтты жоюдың ең төте жолына бет бұрдық. Яғни, биылғы 1 қыр­күйектен бастап 6 жастағы ұл-қыздарымызға 3 тiлдi қатар оқытамыз деп шештiк.
Қазақтiлдi зиялылардың әрқайсысы өз баласының ертеңгi күнi ұлт қызмет­керi, ұлттық қайраткер болып шығуын қалайтыны да белгiлi. Ал ендi үш тiлдi қатар оқытатын мектептi бiтiрген бала ешуақытта ұлт қызметкерi, ұлттық қай­раткер бола алмайды. Оны айтасыз, олар қыл аяғы қазақ та болып жарытпайды. Олар қазақ болуы үшiн ұлттың тiлi жырымдалмайтын, ұлттың рухы сақ­тал­ған ұлттық мектептi бiтiруi керек.
Бәрiнен бұрын… Иә, асыға күткен 1 қыркүйек те келiп жеттi делiкшi. Бүл­дiршiндерiмiз, көзiмiздiң ағы мен қарасындай қарақтарымыз томпаң қағып мектепке қарай кетiп бара жатыр. Ал ендi бұларға нен­дей тiлек, қандай тiлеу тiлеймiз?
“Көздерiңнен айнала­йын жаудыраған… Бiз сен­дердi ана тiлiнде сөйлеу бақытынан айырдық. Бiз сен­дердi ұлт тiлiнде ойлау бақытынан айырдық. Шын бақытсыздық дегенiмiз де – осы… Кешiре көрiңдер, бiздi… Сендерге ара түсе алмаған бiз секiлдi бейбақ ата-аналарыңды, бейбақ аға-әпкелерiңдi, бейбақ заманды, бейбақ қоғамды кешiрiңдер… Кешiрiңдер, қарақтарым… ” дейтiн шығармыз.
Жоқ әлде “Сендердiң обалдарың – ұлтсыздан­ған, орыстанған билiкке! Орыстанған шенеунiктерге! Орыстанған аға-әпкеле­рiңе!” деймiз бе?!
Ерте кезде қазақтарда “алғадай” деп аталатын жанкештi, жауынгер топ болған. Ентелеп келе жат­қан жауды қайткен күнде де кiдiрту үшiн, сөйтiп уақыттан ұту үшiн (жиылып-терiлiп, үлкен соғысқа даярлану үшiн) ата-бабаларымыз әлгi алғадайларды жау­дың жолын тосуға аттандырады екен. Аттандырып жатып, бiржолата қоштасады екен. Өйткенi алғадайлар қайтып оралмайды…
Бәлкiм, 1-сыныпқа бара жатқан бүлдiршiндерiмiз­бен бiз де бiржолата қоштасармыз, өйткенi олар да ендi қайтып қазақ бола алмайды! Қазақтыққа қайтып оралмайды! Осы кеткенi кеткен…

aika902007@rambler.ru
Әмiрхан Меңдеке
zhasalash.kz

Related Articles

  • Қазіргі заңнама аясында мемлекеттік тілді қалай дамытуға болады?

    Қазіргі заңнама аясында мемлекеттік тілді қалай дамытуға болады?

    Zhalgas Yertay         Қазақстан билігі мемлекеттік тілді дамыту үшін қатаң шешімдерге барғысы келмейді дейік. Бірақ қазіргі заңнама аясында мемлекеттік тілді қалай дамытуға болады? Соны ойланып көрейік. Қазақ тілін дамыту жайын айтқан кезде Қазақстан билігі қоғамды екіге бөледі. Бірі – тілді дамытудың радикал шешімдерін ұстанады, екінші жағы – қазіргі статус-квоны сақтағысы келеді, яғни ештеңе өзгертпей-ақ қояйық дейді. Бірақ екі жолды да таңдамай, ортасымен жүруді ұсынып көрсек қайтеді!? Батыл қадамдарға барайық, бірақ ол радикал жол болмасын. Қазақ тілін күшпен емес, ортаны дамыту арқылы күшейтсек болады. Яғни адамдар тілді үйреніп әуре болмай-ақ, халық жай ғана қазақ тілі аясында өмір сүруді үйренсін. Негізгі ой осы. Біз осы уақытқа дейін адамдар ортаны

  • Елдес Орда, тарихшы: «Түркістан» атауын қолдану – аймақтағы жұмсақ күш позициясын нығайту тәсілі

    Елдес Орда, тарихшы: «Түркістан» атауын қолдану – аймақтағы жұмсақ күш позициясын нығайту тәсілі

    Фото ашық дереккөздерден алында Өткен аптада Түркияның ұлттық білім министрлігі мектеп бағдарламасына «Түркістан» деген терминді енгізген еді. Шетел басылымдарының жазуынша, бұл атау енді «Орталық Азия» ұғымының орнына қолданылмақ. Білім министрі Юсуф Текин жаңа атау түркі әлемінің бірлігін қамтамасыз етуге бағытталғанын айтады. Оның сөзінше, үкімет оқу бағдарламасынан империялық мағынасы бар географиялық атауларды алып тастамақшы. Ең қызығы, «Түркістан» аумағына Қазақстаннан бөлек, Қырғызстан, Өзбекстан, Түркіменстан мен Тәжікстан жатады екен. Сондай-ақ кейбір басылымдар бұл терминнің Қытайдың батысында орналасқан Шыңжан өлкесіне қатысы барын да атап өтті.  Кейбір ғалымдар «Орталық Азия» термині колониализмнен қалғанын жиі атап жүр. ХХ ғасырдағы әлемдік академиялық ғылымды сол кездегі ірі империялар қалыптастырғандықтан, бүгінде мұндай терминдер мен атаулар халық санасына әбден сіңіп

  • АБАҚ АНА ЖӘНЕ ТАСБИКЕ АНА

    АБАҚ АНА ЖӘНЕ ТАСБИКЕ АНА

    Мәми би Жұртбайұлының шежіресінде айтылуынша Керей ұлысының арғы тегі – Шеп, Сеп, Байлау, Қойлау, Елдей, Көлдей, Изен, Жусан секілді тайпалардан таралады екен. Аталған тайпалардың біразы ескі тарих беттерінен кездессе, енді бір бөлімі қазірге дейін Керей руындағы аталардың есімі ретінде аталып келеді. Мұның бір себебін арғы тарихтағы аталардың аты өшпесін деп кейінгі ұрпақтарының аталар атын қайта жаңғыртып қойған дәстүрінен қарау керек. Абақ атауына келсек, арыда Керей ханзадалары мен ханышаларының арасында Абақ, Абақберді, Абахан, Абақтай, Абақай, Абақ бике сынды есімдер болған. Сол ата-апаларының жолын жалғаған, тозып кеткен Керей елінің басын қосып, оған әз ана болған Абақ есімді қасиетті ана өмірде болған адам. Қазақ тарихында ру атына айналған әз аналар аз болмаған. Көрнекті жазушы,

  • Зеленскийдің “жалғыз сенері әрі оң қолы”. Андрей Ермак кім?

    Зеленскийдің “жалғыз сенері әрі оң қолы”. Андрей Ермак кім?

    Рэй ФЕРЛОНГ Андрей Ермак (сол жақта) пен Украина президенті Владимир Зеленский (оң жақта). 2019 жыл. Андрей Ермак ұшақтан түсе сала өзінің бастығын құшақтады. 2019 жылы қыркүйекте президент Зеленскиймен жылы жүздесу жаңадан басталып келе жатқан саяси серіктестіктің басы еді. Бұл – Ермактың Ресей түрмесінде отырған 35 украиналықты Мәскеуден алып келген сәті. Ал 2020 жылы Ермак Зеленский әкімшілігінің басшысы болды. Бірақ Украинадағы жемқорлық шуынан кейін оның қызметіне жұрттың назары ауды. Себебі Ермак Украина энергетикалық инфрақұрылымына бөлінген қаржы жымқырылған коррупция схемасында негізгі рөлде болған деген ақпарат тараған. Бірақ тергеушілер бұл жайттың жай-жапсарын толық ашқан жоқ. Ермактың өзі Азаттықтың Украина қызметінің ресми сауалдарына жауап берген жоқ. Сонымен Зеленскийдің кеңсесін басқарып отырған Ермак кім? ТЕЛЕВИДЕНИЕДЕН

  • ТАРИХ ҒЫЛЫМЫ ҚАЗІР ЭЗОТЕРИКАЛЫҚ ТОПТАРДЫҢ  МЕНШІГІНДЕ

    ТАРИХ ҒЫЛЫМЫ ҚАЗІР ЭЗОТЕРИКАЛЫҚ ТОПТАРДЫҢ  МЕНШІГІНДЕ

         Шығыстанушы-тарихшы Өмір Тұяқбайдың бұрында да «Қазаққа қандай тарих керек? Тәуелсіздік кезеңінде жасалған тарихи мистификациялар хроникасы» деп аталатын мақаласын  (22.05. 2025. Zhasalash.kz) оқып ем. Риза болғам. Жақында Ө. Тұяқбайдың «Қазақстанда тарихи бұрмалаулар мен мифтерге тосқауыл қоюдың жолдары» (02.10. 2025. Zhasalash.kz) атты тағы бір мақаласымен және таныстық. Өте өзекті мәселені көтеріпті. Тарихта орын алып жүрген жағымсыз жайттар турасында ой толғапты. Журналистерді, блогерлерді айыптапты. Тарихтан арнайы кәсіби дайындығы жоқ, бәрін бүлдіріп болды деп.  Келеңсіздікті тоқтатудың нақты жолдарын ұсыныпты. Бұған да көңіліміз бек толды. Әйтсе де тарихты бұрмалауға, өз өтіріктерін насихаттауға тек журналистер мен блогерлер ғана емес, «арнайы кәсіби дайындығы бар» «тарихшылардың» да «зор үлес» қосып жатқанын баяндап, айтылған пікірді одан әрі өрбітіп, жалғастырайық.

Пікір қалдыру

Электорнды поштаңыз сыртқа жарияланбайды. Белгі қойылған өрісті толтыру міндетті *

Аты-жөні *

Email *

Сайты

Kerey.kz/Керей.кз

Біз туралы:

Тел: +7 7071039161
Email: kerey.qazaq@gmail.com

Kerey.kz тің бұрынғы нұсқасын http://old.kerey.kz тен оқи аласыздар!

KEREY.KZ

Сайт материалдарын пайдаланғанда дереккөзге сілтеме көрсету міндетті. Авторлар пікірі мен редакция көзқарасы сәйкес келе бермеуі мүмкін. Жарнама мен хабарландырулардың мазмұнына жарнама беруші жауапты.

Сайт санағы: