|  | 

Көз қарас

Батыс пен Чехиядағы ЖОО-ларда оқу туралы бір сөз

Chehya Батыста, әсіресе, Чехияда ЖОО-да оқу шарттары мен жоғары білім деңгейі туралы жеке чат, әйтпесе коммент ретінде жиі түсіп жататын сұрақтарға осы постым арқылы ортақ жауап беріп қояйын деп шештім. Бұл жазба жеке бас пікірімді ғана білдіреді.

Бұл мәселеге қатысты кім кеңес сұраса да, мейлі туысым болсын, мейлі дос-жаран, я бейтаныс отандасым болсын, ең бірінші айтатыным – жас қыз-жігіттерге бакалавр дәрежесін Қазақстанның өз университеттерінде оқу ләзім. Пост-советтік кеңістіктегі елдермен салыстырғанда Қазақстанның көптеген ЖОО-лары техникалық жабдықталу мен оқытушылық құрамы жағынан көш ілгері. Қандай да бір сала бойынша фундаменталдық білім негіздерін үйретуге шамасы бар. Қазақстанда бакалавриатта оқи жүріп ағылшын тілін үйрену тәсілдері, жергілікті және халықаралық ғылыми конференцияларға қатысу жолдары жетерлік. Ерінбеген адам бір ғана Британ Кеңесінен, я болмаса Америка мәдени орталығынан тіл жетілдіруге және Батыстың академиялық стандарттарымен танысуға қатысты кенеусіз пайдалы ақпаратқа қол жеткізеді. Интернет технологиялары дамыған заманда дүниенің қай бұрышында отырса да, талапты, мақсатшыл һәм жігерлі адам қалаған шет тілін ТЕГІН үйрене алады. 2001 жылы Пешаварда консул болып қызмет істеп жүрген бір көкшетаулық қазақ дипломатымен танысып, пуштун тілін қалай үйренгенін өз аузынан естіп таң қалған едім. 1980 жылдардың басында транзистор радиодан дари-пуштун тіліндегі хабарларды тыңдап, өзі қатарлы ауғанстандық мектеп оқушыларымен хат жазысып жүріп үйреніп алған. Кейін ол білімін Мәскеуде ұштаған. Қазір пуштунша сөйлегенде пешаварлықтарды жаңылдырады. Мобильдік байланыс пен интернет жоқ заманда осындай дәрежеге жеткен. Екіншіден, ел ішінде бакалавриатта оқып жүрген кезде жас студенттің анық қабілеті мен академиялық алымы қалқып су бетіне шығады, неге жарамды екені көрінеді, әрі өзінің де қай мамандыққа бейім екені байқалады. Ақыл тоқтатып, тинейджерлік максимализмі басылады. Міне, осы кезде барып магистрлік дәрежені нақты қай мамандық бойынша жалғастырып, түпкілікті қандай кәсіпке бет бұратыны айқындалады. Осы шақта өзі қалаған мамандыққа қатысты Батыстың үздік деген бір университетіне құжат тапсырса болады. Бұл жерде де грант алудың түрлі жолдары бар, Қазақстанның пост-советтік кеңістікте баламасы жоқ “Болашақ” атты бағдарламасы әуелгі нысана болуы керек. Сосын барып Ұлыбритания мен АҚШ және Еуропа Одағы үкіметтері мен ЖОО-лары бөлетін гранттарды көздеу керек. Талапты жасқа бірі болмаса, бірі бұйырады. Сол себепті өз туыстарымның бала-шағасының 99 пайызы бакалавриатты Қазақстанда оқыды. Ешбірін мектеп бітіре салып шетел асуға ынталандырған емеспін.

Ал әке-шешесі шетелде оқу ақысын төлей алатын жастар, әлбетте, бакалавр дәрежесін болсын, магистр дәрежесін болсын Батыс Еуропа мен Солтүстік Америкада иеленуге ерікті. Жеке байқағаным – соңғы жылдары ірі бизнес иелері тұрмақ, қазақстандық орта дәулетті адамдар, тіпті шағын кәсіпкерлер балаларын жаппай шетелге оқуға жіберіп жатыр. Кейбір таныстарымның айтуынша, Қазақстанның университетінде оқыту мен Чехия сияқты Орталық Еуропа елдерінде оқыту құны парапар. Дәл осы Чехия университеттеріне қатысты жеке көзқарасымды айтайын. Біріншіден, қазақстандық студент бір жыл уақытын дайындық курсында чех тілін үйренуге жоғалтады. Өйткені Германиядағы сияқты Чехияда да мемлекеттік тілді меңгерген адам сол елдің университетіне түссе, тегін оқиды. Екіншіден, чех тілін үйреніп алғасын университетке түсу емтиханын тапсырған кезде қазақстандық абитуриенттердің көпшілігі Прагадағы әлемдік рейтингте алғашқы 300-дің қатарына әрең ілінетін ары кетсе үш-төрт деңгейі жоғары университетке өте алмайды. Көбіне облыстық, я шағын қалалық университеттеріне түседі. Ондай жерде оқыдыңыз не, Қазақстанның бір облысындағы ЖОО-да оқыдыңыз не, нәтиже бірдей болады. Ал Прагадағы жартылай ағылшынша жоғары білім беретін белгілі үш-төрт университетке тегін түсу – өте қиын. Өйткені бәсеке күшті. Чехтардың өздері де оқығысы келеді дегендей:) Сол себепті бір жыл чех тілін оқып, бәрібір өзі қалаған Прагадағы университетке түсе алмаған қазақстандық абитуриенттер ақылы бөліміне түсіп жатады. Кейбірінің әке-шешесі мұны да мақұл көріп, өздерін “бәрібір ақшасы Қазақстанмен шамалас, Еуропада оқып жүр деген аты бар ғой” деп жұбатады. Әйткенмен Қазақстандағы екі девальвациядан соң мұндағы орташа отбасылардан шыққан студенттердің біразы үйден келіп жатқан жәрдемақылары екі есеге бір-ақ азайып, қосымша жұмыс істеп жүр. Кейбірі – даяшы, кейбірі вело-арбамен турист тасиды, кейбірі – дүкен сатушысы. Мұндай жағдайда жүз пайыз жоғары білім алуға күш салу, зейін қою өте қиын. Бірақ қандай қиындық көрсе де, мұндай студенттердің сыртқа шығып, ел көріп, жер көріп, дүниетанымдарының қатарластарынан әлдеқайда қатты кеңейгені байқалады. Үшіншіден, Чехияда сол дипломға қол жеткізгеннің өзінде он-ақ миллион адам сөйлейтін чех тілінде алған біліміңіздің қолдану аясы соншалықты кең емес екенін байқайсыз. Ағылшын, испан, неміс, я француз тілдерінде алған дипломмен салыстыруға келмейді. Ал ортадағы чех тілін үйрететін, университетке дайындайтын делдал орталықтарға бәрібір, саудасын жүргізу үшін жарнамасын жандыра береді.

Қорытындылай келе айтарым, талабы зор жас студент дүниетанымы мен қабілеті айқындалып, шама-шарқын анық сезінуі үшін бакалавриатты Қазақстандағы үздік университеттердің бірінде оқығаны ләзім. Сосын барып “қандай да бір мамандықты терең меңгерем”, я болмаса, “академиялық салаға бет бұрам” деп ниеттенсе, өз бағыты бойынша үздік шетел университетінде магистр атануға ұмтылғаны абзал. Ал “қай деңгейде, қай елде болсын, абитуриент баламның оқу шығынын көтере алам” дейтін ата-ана бұл мәселеге қатысты не қыларын өзі біледі. Мұндай бақуатты адамдардың жасөспірім тұрмақ, 4-класта оқитын қаршадай балаларын Ұлыбританиядағы жеке-меншік бай мектеп-интернаттарға “еті – сендірдікі, сүйегі – біздікі” деп тапсырып бергендерін де көріп жүрмін. Әр отбасының бюджеті мен стратегиясы әрқилы. Қосымша сауалдар туса, қолым тигенше осы постың астындағы форумда жауап беруге тырысам. Бірден жауап жаза алмай жатсам, жағдайымды түсініп, ғафу етулеріңізді сұраймын.

Galym Bokashтың facebook парақшасынан алынды

Related Articles

  • Герб ауыстыру мәселесі немесе «терістеу синдромы» қалай пайда болды?!

    Еліміздің гербін ауыстыру туралы Президенттің ұсынысы (о баста ұсыныс суретші-дизайнер мамандардан шыққан сияқты) тұтас қоғамда болмағанмен, әлеуметтік желілерде әжептәуір қарсылық тудырды. Бірақ, байыптап қарасақ, бұл қарсылықтың қазіргі гербтің қазақ үшін ерекше қастерлі немесе эстетикалық тұрғыдан мінсіз болуына еш қатысы жоқтығын аңғарасыз. Соңғы уақыттары, ауыр індетпен қатар келген қаңтар трагедиясынан бастап, халық айтарлықтай күйзеліске ұшырады. Қазақстанның еркінен тыс, соғысқа, басқа да себептерге байланысты болып жатқан экономикалық қиындық салдарынан халықтың әл-ауқаты төмендеді. Осының бәрі қазір қоғамда байқалып қалған «терістеу синдромына» түрткі болды. «Терістеу синдромы» – дұрысты да бұрысқа шығаратын, қандай бастамаға болсын қарсы реакция шақыратын құбылыс. Әлеуметтік психологияны зерттеушілердің пайымдауынша, осы құбылысты барынша күшейтіп тұрған фактор – әлеуметтік желілер. Яғни, алдағы уақытта

  • Үздік ойдың үзінділері

    Үздік ойдың үзінділері Арма әлеумет! Мен қазір таза академиялық ғылыми ортада жүрмін. Өзімнің неше жыл бойы жинаған білімімді, оқыған оқуымды, шетелдік тәжірибемді, интеллектуалды қарым-қабілетімді шынайы қолданатын қара шаңырақтың ішінде жүрмін. Алматының бәрінен бөлек мәдени ортасы ерекше ұнады. Алматы қала мен дала дейтін екі ұғымның түйіскен әдемі ортасы екен. Ойлап көрсем мен бақытты перезент, бағы жанған ұрпақ екенмін. Әкем тұрмыс пен жоқшылық, жалғыздықтың тауқыметін әбден тартып еш оқи алмадым, небәрі үш ай оқу оқыдым-, деп менің оқуымды бала күнімнен қадағалады, шапанымды сатсам да оқытам деп барын салды. Ал мектепте бақытты шәкірт болдым. Маған дәріс берген ұстаздарым кілең дарынды, қабілетті кісілер болды. Университетте және шетелде мен тіптен ерекше дарын иелеріне шәкірт болдым.

  • Самат Әбіш қалай “сүттен ақ, судан таза” болып шықты?

    Азаттық радиосы Саясаттанушы Досым Сәтпаев ҰҚК төрағасының бұрынғы бірінші орынбасары, экс-президент Нұрсұлтан Назарбаевтың немере інісі Самат Әбішке шыққан үкім “Қазақстандағы режим болашақты ойламайтынын көрсетті” дейді қазақстандық саясаттанушы Досым Сәтпаев. Сарапшының пайымдауынша, билеуші “элита” жеке істерімен және тасадағыкелісімдермен әуре болып жатқанда елде тағы бір жаңа әлеуметтік жарылысқа әкелуі мүмкін факторлар күшейіп келеді. СаясаттанушыРесей өзінің экономикалық мүдделері мен геосаяси жоспарларын кеңінен жүзеге асыру үшін Қазақстанның ішкі саясатына тікелей әсер етуге тырысып жатуы мүмкін деп те топшылайды. ПУТИН “ҚАУІПСІЗДІК КЕПІЛІ” МЕ? Азаттық: Сонымен ұзақ демалыс алдында осындай үлкен жаңалық жарияланды. Мейрам алдында, 19 наурызда қазақстандықтар мәжіліс депутатының постынан Самат Әбішке шыққан үкім жайлы білді. Мұның бәрінің байланысы бар ма әлде кездейсоқтық па? Досым Сәтпаев: Әңгімені бұл істің құпия

  • Христиан миссионерлерінің құмдағы іздері

    Орыны: Қашқар қ-сы; Жылы: 1933 ж; Аты-жөні: Қабыл Ахонд; Діні: христиан; Түсініктеме: Бұл жігіттің кейінгі есімі Қабыл Ахонд, христиан дінін қабылдаған алғашқы ұйғыр. Кейін діни сеніміне байланысты өлтірілген. Сурет еуропадағы миссионерлік музей архивінде сақтаулы. Аталған музейде жүздеген христиан ұйғыр өкілдерінің суреті сақталған. 1930 жылдары христиан ұйғырларына тұрғылықты мұсылмандар мен әкімшілік билік тарапынан қысым көрсетіле бастаған соң бір бөлімі миссионерлерге ілесіп еуропа елдеріне “һижраға” кетті. Алқисса Христиан әлемінің Қашқарияға баса мән беруі әсіресе Яқұп Бек мемлекеті кезеңінде жаңа мүмкіндіктерді қолға келтірді. 1860-70 жж. Қашқарияның Цин империясына байланысты көңіл күйін жақсы пайдаланған Христиан әлемі Үндістан мен Тибет арқылы Қашқарияға мәдени ықпалын жүргізе бастады. Олардың мақсаты бұл аймақты Ресей империясынан бұрын өз ықпалына

  • Демографиялық сараптама

    1-ші сурет қазақтар; Демографиялық ахуал 1949-2020 жж. аралығын салыстырмалы көрсеткен. 1949 жылға дейін, атап айтқанда коммунистік қытай үкіметі орнағанға дейін Шынжаң өлкесінің солтүстік бөлігінде қазақтар, оңтүстік бөлігі Қашқарияда ұйғырлар басым санды ұстады. 1951-54 жылдары ұлттық межелеу кезінде орталық үкімет құрған комиссия сараптамасы бойынша ұлттық автономиялық территорияны анықтау мына екі бағытта жүргізілді. Олар: БІРІНШІ, ұлттық автономияны межелеу бойынша оның атауын тұрақтандыру. Осы бойынша үш атау ұсынылды: *ШЫғыс Түркістан автономиялық федерациялық респубиликасы; *Ұйғырстан автономиялық респубиликасы; *Шынжаң автономиялы респубиликасы. ЕКІНШІ, автономияның әкімшілік тұрпатын анықтау; Осы бойынша: *Федерециялық тұрпат; *Автономиялық облыс және окург тұрпат; *Аймақ және аудан дәрежелі автономиялық окург тұрпаты. Межелеу комиссиясы аталған екі бағытта сараптама нәтижесін қорытындылады. Комиссия қорытындысы бойынша Шынжаң өлкесінің

Пікір қалдыру

Электорнды поштаңыз сыртқа жарияланбайды. Белгі қойылған өрісті толтыру міндетті *

Аты-жөні *

Email *

Сайты

Kerey.kz/Керей.кз

Біз туралы:

Тел: +7 7071039161
Email: kerey.qazaq@gmail.com

Kerey.kz тің бұрынғы нұсқасын http://old.kerey.kz тен оқи аласыздар!

KEREY.KZ

Сайт материалдарын пайдаланғанда дереккөзге сілтеме көрсету міндетті. Авторлар пікірі мен редакция көзқарасы сәйкес келе бермеуі мүмкін. Жарнама мен хабарландырулардың мазмұнына жарнама беруші жауапты.

Сайт санағы: