|  |  | 

Көз қарас Саясат

Ақселеу Сейдімбек:”Біздің министрлеріміздің 90 пайызы “Елім-ай” әнін білмейді.”

ШЫННЫҢ ЖҮЗІ бағдарламасындағы сұхбатыАқселеу_Сейдімбек

Абыз ақсақал, этнограф ғалым, жазушы, академик, мемлекет және қоғам қайраткері, біртуар тұлға марқұм Ақселеу Сейдімбек ата мен қарымды журналист, ұлтжанды азамат Қасым Аманжол сұқбатынан:
Қ. А:”Аға біз осы нені жоғалттық?
Неден айырылдық?”
А. С:”Айырылғанымыз көп ғой…мысалы, бір нәрсеге пүшәйман болам. Біз уәдеге берік халық едік, уәдеден тайдық….Менің ішімнен шыққан балам өзіне қатысты іс болмаса берген уәдесінде тұрмайды. Ол балам басқаға не істемейді…және де бұл жалғыз жарым мінез емес екенін де жақсы білем. Демек, біздің халықтың бұл ең ұлы құндылықтарының бірі еді. Әрбірден соң құранды өзінің моральдық этикалық нормасына бұрып алған мынандай мәтел бар.”Құдайдың мың бір аты бар, бір аты-уәде” немесе “Уәде-Құдайдың аты” дейді. Қазақ даласына 20-ғасырға дейін келген сыртқы этнографтар бір-ақ нәрсеге таң қалады. Өте ірі, тағдырлы істер тек ғана уәдемен шешіле береді бұл далада.
Ал, қәзір уәде беріп тұрып, көзіңді бақырайтып тұрып, ол аздай ақ саған қол хат жазып беріп тұрып қақпанға түсіріп кетеді….
Осындай, осындай жоғалған құндылылықтарды тізіп тауыса алмайсың. Өте көп…Әсіресе біздер, менің қатарластарым, қос кіндік ұрпақ қаймағы бұзылмаған ауылдың, көшпелі өмір салтың соңғы түтінін иіскеген, ошағына жылынған ұрпақпыз. Одан кейін мына жаңа қоғам, жаңа жүйемен беттестік. Біз салыстыру арқылы ненің жоғалғанын, нені жоғалтып отырғанымызды қатты сезінетін ұрпақпыз. Бұл ретте біз халықтың тамаша, аяулы асыл қасиеттерін көмескілеп бара жатырмыз. Тағы да қайталап айтамын, үлкен мемлекеттік деңгейде тамаша шаралар жасалып жатыр. Ел болу үшін, мемлекет болу үшін, ұлт болу үшін бірақ, осы салада мән беріліп жатқан қарқынды қимылды сезбеймін…
Мен қәзір жоғары оқу орнында сабақ беремін. Бізде білім мазмұны да жоқ.
Қ. А:”Қалай?”-
А. С:”Кез-келген білімнің мазмұны болады. 1-курстың, 2-курстың, 3-курстың не болмаса 1-сыныптың ,2-сыныптың білім мазмұндары, білім деңгейлері болады. Білім мазмұндарының ішінде біздің ұлттық ділімізді, минталитетімізді сақтауға, ұштауға, жетілдіруге бағытталған білім жоқ. Мазмұн жоқ!
Керісінше онда басқа құндылықтар бел алып жатыр….Біздің төл табиғатымызға жат құндылықтар бел алып жатыр…
Демек, бұл өте терең сезіну арқылы тегеурінді харекет жасайтын өрістеріміздің бірін сөз етіп отырсың.
Қ. А:”Мұның бәрі советтік дәуірден бері әбден жолға қойылып, әрі соның салдарымен келе жатқандықтың белгісі ме әлде советтік дәуір кезінде дегенмен қарсы күрестер болып кейіннен барып айырылып қалдық па?”.
А. С:”Бұл жанағы алғашқы айтқан уәжіңнің жөн жобасы бар.
Совет заманында не керек еді. Елдің басшыларының қоғамның қандай болу тетіктерін білетін басшының керегі жоқ. Тек шаруашылық басшылар ғана керек еді. Біздің Қазақстан тәуелсіздік алғаннан бастап осы үрдіс, осы бір жаман әдет әлі жалғасып келе жатыр.
Мемлекетімізді басқарып отырған басшыларымыз, әсіресе сала-саланың тізгініне ие болып отырған министрлеріміз олар өзінің саласының шаруашылығының қалай жүргізу керектігін өте жақсы біледі. Бірақ, мемлекеттік құрылысты жетілдірудің, мемлекеттік құрылыс аясындағы ұлттың төлтумалығын сақтап қалудың, жаһанданудың ұлы көпірінде ұлтқа араша түсудің мүлде тетіктерін білмейді. Былайша айтқанда мемлекеттік тұлғалар емес, шаруашылық ғана тұлғалары.
Совет заманындағы негізгі ұстаным болған құйтырқы әдет қанымызға кіріп, бізден әлі күнге дейін сүйретіліп қалмай келе жатыр….
Біз әлі күнге дейін министрлерімізді өзінің шаруашылық саласын жақсы білгені үшін, экономиканы дұрыс дөңгелеткені үшін, ақшаны жақсы есептей алғаны үшін ғана қоямыз.
Бірінші басымдық қасиетті соған береміз. Олай емес! Бірінші басымдық қасиетті ұлт болмысын қалай біледі?! Мемлекет болып және де ұлт болып, ұлттық мемлекет болып сақталып қалу үшін қай тетікті басуды біле ме?! Ұлтқа жаны ашитын ұлттық намысы, рухы бар ма?! Ұлт тарихын, салт-санасын, дәстүр ғұрпын біле ме?!
Міне, осындай кретерийлер жетіспейді!
Біздің министрлеріміздің 90 пайызы “Елім-ай” әнін білмейді. Бұл символды мысал. “Елім-ай” әнін білмеу, ұлтты білмеу! Өкінішке орой бізде осы бір талғамсыз дәстүр, ел тағдырын сеніп тапсыратын азаматтарға қатысты мүлде ескерілмей келе жатыр….”.

Related Articles

  • Герб ауыстыру мәселесі немесе «терістеу синдромы» қалай пайда болды?!

    Еліміздің гербін ауыстыру туралы Президенттің ұсынысы (о баста ұсыныс суретші-дизайнер мамандардан шыққан сияқты) тұтас қоғамда болмағанмен, әлеуметтік желілерде әжептәуір қарсылық тудырды. Бірақ, байыптап қарасақ, бұл қарсылықтың қазіргі гербтің қазақ үшін ерекше қастерлі немесе эстетикалық тұрғыдан мінсіз болуына еш қатысы жоқтығын аңғарасыз. Соңғы уақыттары, ауыр індетпен қатар келген қаңтар трагедиясынан бастап, халық айтарлықтай күйзеліске ұшырады. Қазақстанның еркінен тыс, соғысқа, басқа да себептерге байланысты болып жатқан экономикалық қиындық салдарынан халықтың әл-ауқаты төмендеді. Осының бәрі қазір қоғамда байқалып қалған «терістеу синдромына» түрткі болды. «Терістеу синдромы» – дұрысты да бұрысқа шығаратын, қандай бастамаға болсын қарсы реакция шақыратын құбылыс. Әлеуметтік психологияны зерттеушілердің пайымдауынша, осы құбылысты барынша күшейтіп тұрған фактор – әлеуметтік желілер. Яғни, алдағы уақытта

  • Үздік ойдың үзінділері

    Үздік ойдың үзінділері Арма әлеумет! Мен қазір таза академиялық ғылыми ортада жүрмін. Өзімнің неше жыл бойы жинаған білімімді, оқыған оқуымды, шетелдік тәжірибемді, интеллектуалды қарым-қабілетімді шынайы қолданатын қара шаңырақтың ішінде жүрмін. Алматының бәрінен бөлек мәдени ортасы ерекше ұнады. Алматы қала мен дала дейтін екі ұғымның түйіскен әдемі ортасы екен. Ойлап көрсем мен бақытты перезент, бағы жанған ұрпақ екенмін. Әкем тұрмыс пен жоқшылық, жалғыздықтың тауқыметін әбден тартып еш оқи алмадым, небәрі үш ай оқу оқыдым-, деп менің оқуымды бала күнімнен қадағалады, шапанымды сатсам да оқытам деп барын салды. Ал мектепте бақытты шәкірт болдым. Маған дәріс берген ұстаздарым кілең дарынды, қабілетті кісілер болды. Университетте және шетелде мен тіптен ерекше дарын иелеріне шәкірт болдым.

  • Самат Әбіш қалай “сүттен ақ, судан таза” болып шықты?

    Азаттық радиосы Саясаттанушы Досым Сәтпаев ҰҚК төрағасының бұрынғы бірінші орынбасары, экс-президент Нұрсұлтан Назарбаевтың немере інісі Самат Әбішке шыққан үкім “Қазақстандағы режим болашақты ойламайтынын көрсетті” дейді қазақстандық саясаттанушы Досым Сәтпаев. Сарапшының пайымдауынша, билеуші “элита” жеке істерімен және тасадағыкелісімдермен әуре болып жатқанда елде тағы бір жаңа әлеуметтік жарылысқа әкелуі мүмкін факторлар күшейіп келеді. СаясаттанушыРесей өзінің экономикалық мүдделері мен геосаяси жоспарларын кеңінен жүзеге асыру үшін Қазақстанның ішкі саясатына тікелей әсер етуге тырысып жатуы мүмкін деп те топшылайды. ПУТИН “ҚАУІПСІЗДІК КЕПІЛІ” МЕ? Азаттық: Сонымен ұзақ демалыс алдында осындай үлкен жаңалық жарияланды. Мейрам алдында, 19 наурызда қазақстандықтар мәжіліс депутатының постынан Самат Әбішке шыққан үкім жайлы білді. Мұның бәрінің байланысы бар ма әлде кездейсоқтық па? Досым Сәтпаев: Әңгімені бұл істің құпия

  • Христиан миссионерлерінің құмдағы іздері

    Орыны: Қашқар қ-сы; Жылы: 1933 ж; Аты-жөні: Қабыл Ахонд; Діні: христиан; Түсініктеме: Бұл жігіттің кейінгі есімі Қабыл Ахонд, христиан дінін қабылдаған алғашқы ұйғыр. Кейін діни сеніміне байланысты өлтірілген. Сурет еуропадағы миссионерлік музей архивінде сақтаулы. Аталған музейде жүздеген христиан ұйғыр өкілдерінің суреті сақталған. 1930 жылдары христиан ұйғырларына тұрғылықты мұсылмандар мен әкімшілік билік тарапынан қысым көрсетіле бастаған соң бір бөлімі миссионерлерге ілесіп еуропа елдеріне “һижраға” кетті. Алқисса Христиан әлемінің Қашқарияға баса мән беруі әсіресе Яқұп Бек мемлекеті кезеңінде жаңа мүмкіндіктерді қолға келтірді. 1860-70 жж. Қашқарияның Цин империясына байланысты көңіл күйін жақсы пайдаланған Христиан әлемі Үндістан мен Тибет арқылы Қашқарияға мәдени ықпалын жүргізе бастады. Олардың мақсаты бұл аймақты Ресей империясынан бұрын өз ықпалына

  • Демографиялық сараптама

    1-ші сурет қазақтар; Демографиялық ахуал 1949-2020 жж. аралығын салыстырмалы көрсеткен. 1949 жылға дейін, атап айтқанда коммунистік қытай үкіметі орнағанға дейін Шынжаң өлкесінің солтүстік бөлігінде қазақтар, оңтүстік бөлігі Қашқарияда ұйғырлар басым санды ұстады. 1951-54 жылдары ұлттық межелеу кезінде орталық үкімет құрған комиссия сараптамасы бойынша ұлттық автономиялық территорияны анықтау мына екі бағытта жүргізілді. Олар: БІРІНШІ, ұлттық автономияны межелеу бойынша оның атауын тұрақтандыру. Осы бойынша үш атау ұсынылды: *ШЫғыс Түркістан автономиялық федерациялық респубиликасы; *Ұйғырстан автономиялық респубиликасы; *Шынжаң автономиялы респубиликасы. ЕКІНШІ, автономияның әкімшілік тұрпатын анықтау; Осы бойынша: *Федерециялық тұрпат; *Автономиялық облыс және окург тұрпат; *Аймақ және аудан дәрежелі автономиялық окург тұрпаты. Межелеу комиссиясы аталған екі бағытта сараптама нәтижесін қорытындылады. Комиссия қорытындысы бойынша Шынжаң өлкесінің

Пікір қалдыру

Электорнды поштаңыз сыртқа жарияланбайды. Белгі қойылған өрісті толтыру міндетті *

Аты-жөні *

Email *

Сайты

Kerey.kz/Керей.кз

Біз туралы:

Тел: +7 7071039161
Email: kerey.qazaq@gmail.com

Kerey.kz тің бұрынғы нұсқасын http://old.kerey.kz тен оқи аласыздар!

KEREY.KZ

Сайт материалдарын пайдаланғанда дереккөзге сілтеме көрсету міндетті. Авторлар пікірі мен редакция көзқарасы сәйкес келе бермеуі мүмкін. Жарнама мен хабарландырулардың мазмұнына жарнама беруші жауапты.

Сайт санағы: