|  |  | 

Көз қарас Қазақ шежіресі

ОКОПТЫҢ ҚАЙ ЖАҒЫНДА СОҒЫСҚАНДЫҒЫНА ҚАРАМАСТАН МАЙДАНГЕР ҚАЗАҚТЫҢ БӘРІ ҚЫМБАТ!

Жеңіс күні құтты болсын!

9 mamir

Екінші жаһан соғысына жалпы халқы 1,7 миллиард адамды құрайтын 61 мемлекет қатысты. 1939 жылғы халық санағы бойынша Қазақстан халқының саны 6,2 миллион адам еді. Қазақстаннан майданға 1,5 миллиондай адам қатысса соның тең жартысына жуығы майдан даласында опат болды. Республикадағы моблизациялаудың пайыздық деңгейі аса жоғары болды. Майдан мен қорғаныс өнеркәсібіне республикадағы әр төртінші тұрын жіберілді. Екі майданда ұрыс қимылдарын жүргізіп жатқан фашистік Германияда моблизациялық көрсеткіш 12 пайыз болса, шалғайдағы қазақ жерінде моблизациялық көрсетіш 24 пайызды құрады.

Қазақстанда құрылған 12 атқыштар және 4 кавалериялық дивизия, 7 атқыштар бригадасы, 50-ге тарта дербес полк алғы шепке аттанды. Бұлардың ішінде үш кавалериялық дивизия мен екі атқыштар бригадасы қазақ ұлттық құрамалары ретінде жасақталды. Қазақтар Мәскеу қорғанысы, Ржев түбіндегі шайқаста, Сталинградтағы арпалыстарда, Курск иініндегі қырғынға, Днепрден өтуде, Берлинді алуда қайсарлық пен қаһармандықтың тамаша үлгілерін көрсетті. Ұлы Отан соғысында Кеңес Одағы 28 миллион адамынан айырылды. Кейбір деректерге қарағанда бұл шайқастарда орыс халқы өзінің 6 пайызынан, украиндар 8 пайызынан, ал соғыс бастаған Германия немістер халқының 10 пайызынан айырылған көрінеді. Ал жерінде соғыс қимылдары жүрмесе де біздің қазақ халқының берген құрбандығы 12 пайыз!

Уақыт көші алға жылжып, Екінші жаһан соғысы алыстаған сайын біздің қазақ халқы үшін сол шайқастардың тарихы құндылық тұрғысындағы мәні өзгере түседі. Мынау «неміс жағы», мынау «біздің жақ» деген ұғымдар ескіріп барады. Екінші жаһан соғысын бастаған қазақтар емес. Олар тағдыр тәлкегімен бұл ұрыстарға амалсыз қатысты. Соғыс машинасының құрбандықтарына айналды. Сол соғыстарда мерт боған мұсылмандардың бәрі – шахиттер.

Сондықтан бүгінгі Қазақ халқы үшін мейлі Қызыл Армия қатарында, мейлі Түркістан легионы қатарында болсын, окоптың қай жағында тұрғандығына қарамастан сол шайқастарға қатысқан ата-баларымыздың бәрі қымбат. Өткен ғасырдың 80,90-жылдарында іссапармен Германияда, Францияда, Түркияда, АҚШ-та болған кездерімде қызыл қырғынға қатысқан әлденеше қандастарымызбен кездестім. Бәрі атамекенге оралуды армандап, ақыры жат жерде сағынышпен көз жұмды. Әрқайсысы – аянышты тағдыр.

Біз күллі майдангер қазақтарымызды ұмытпауымыз керек.Олар өз уақытының жауынгерлері болатын. Жеңістің қуанышы мен бірге жеңістің есепсіз қайғысы да көп. Мұндай алапат соғыстар енді қайталанбасын!
Баршаңызды Жеңіс күні мерекесімен құттықтаймын!
(Марат Тоқашбаев. «Жеңіс қайғысы» кітабынан).

Related Articles

  • Герб ауыстыру мәселесі немесе «терістеу синдромы» қалай пайда болды?!

    Еліміздің гербін ауыстыру туралы Президенттің ұсынысы (о баста ұсыныс суретші-дизайнер мамандардан шыққан сияқты) тұтас қоғамда болмағанмен, әлеуметтік желілерде әжептәуір қарсылық тудырды. Бірақ, байыптап қарасақ, бұл қарсылықтың қазіргі гербтің қазақ үшін ерекше қастерлі немесе эстетикалық тұрғыдан мінсіз болуына еш қатысы жоқтығын аңғарасыз. Соңғы уақыттары, ауыр індетпен қатар келген қаңтар трагедиясынан бастап, халық айтарлықтай күйзеліске ұшырады. Қазақстанның еркінен тыс, соғысқа, басқа да себептерге байланысты болып жатқан экономикалық қиындық салдарынан халықтың әл-ауқаты төмендеді. Осының бәрі қазір қоғамда байқалып қалған «терістеу синдромына» түрткі болды. «Терістеу синдромы» – дұрысты да бұрысқа шығаратын, қандай бастамаға болсын қарсы реакция шақыратын құбылыс. Әлеуметтік психологияны зерттеушілердің пайымдауынша, осы құбылысты барынша күшейтіп тұрған фактор – әлеуметтік желілер. Яғни, алдағы уақытта

  • Үздік ойдың үзінділері

    Үздік ойдың үзінділері Арма әлеумет! Мен қазір таза академиялық ғылыми ортада жүрмін. Өзімнің неше жыл бойы жинаған білімімді, оқыған оқуымды, шетелдік тәжірибемді, интеллектуалды қарым-қабілетімді шынайы қолданатын қара шаңырақтың ішінде жүрмін. Алматының бәрінен бөлек мәдени ортасы ерекше ұнады. Алматы қала мен дала дейтін екі ұғымның түйіскен әдемі ортасы екен. Ойлап көрсем мен бақытты перезент, бағы жанған ұрпақ екенмін. Әкем тұрмыс пен жоқшылық, жалғыздықтың тауқыметін әбден тартып еш оқи алмадым, небәрі үш ай оқу оқыдым-, деп менің оқуымды бала күнімнен қадағалады, шапанымды сатсам да оқытам деп барын салды. Ал мектепте бақытты шәкірт болдым. Маған дәріс берген ұстаздарым кілең дарынды, қабілетті кісілер болды. Университетте және шетелде мен тіптен ерекше дарын иелеріне шәкірт болдым.

  • Самат Әбіш қалай “сүттен ақ, судан таза” болып шықты?

    Азаттық радиосы Саясаттанушы Досым Сәтпаев ҰҚК төрағасының бұрынғы бірінші орынбасары, экс-президент Нұрсұлтан Назарбаевтың немере інісі Самат Әбішке шыққан үкім “Қазақстандағы режим болашақты ойламайтынын көрсетті” дейді қазақстандық саясаттанушы Досым Сәтпаев. Сарапшының пайымдауынша, билеуші “элита” жеке істерімен және тасадағыкелісімдермен әуре болып жатқанда елде тағы бір жаңа әлеуметтік жарылысқа әкелуі мүмкін факторлар күшейіп келеді. СаясаттанушыРесей өзінің экономикалық мүдделері мен геосаяси жоспарларын кеңінен жүзеге асыру үшін Қазақстанның ішкі саясатына тікелей әсер етуге тырысып жатуы мүмкін деп те топшылайды. ПУТИН “ҚАУІПСІЗДІК КЕПІЛІ” МЕ? Азаттық: Сонымен ұзақ демалыс алдында осындай үлкен жаңалық жарияланды. Мейрам алдында, 19 наурызда қазақстандықтар мәжіліс депутатының постынан Самат Әбішке шыққан үкім жайлы білді. Мұның бәрінің байланысы бар ма әлде кездейсоқтық па? Досым Сәтпаев: Әңгімені бұл істің құпия

  • Христиан миссионерлерінің құмдағы іздері

    Орыны: Қашқар қ-сы; Жылы: 1933 ж; Аты-жөні: Қабыл Ахонд; Діні: христиан; Түсініктеме: Бұл жігіттің кейінгі есімі Қабыл Ахонд, христиан дінін қабылдаған алғашқы ұйғыр. Кейін діни сеніміне байланысты өлтірілген. Сурет еуропадағы миссионерлік музей архивінде сақтаулы. Аталған музейде жүздеген христиан ұйғыр өкілдерінің суреті сақталған. 1930 жылдары христиан ұйғырларына тұрғылықты мұсылмандар мен әкімшілік билік тарапынан қысым көрсетіле бастаған соң бір бөлімі миссионерлерге ілесіп еуропа елдеріне “һижраға” кетті. Алқисса Христиан әлемінің Қашқарияға баса мән беруі әсіресе Яқұп Бек мемлекеті кезеңінде жаңа мүмкіндіктерді қолға келтірді. 1860-70 жж. Қашқарияның Цин империясына байланысты көңіл күйін жақсы пайдаланған Христиан әлемі Үндістан мен Тибет арқылы Қашқарияға мәдени ықпалын жүргізе бастады. Олардың мақсаты бұл аймақты Ресей империясынан бұрын өз ықпалына

  • Айтпай кетті демеңіз… (Тибет архиві туралы)

    Алтайдан ауған ел туралы тарихи жазбаларда оқтын-оқтын айтылғаны болмаса исі қазақ жұртына Тибет туралы түсінік әлі күнге дейін беймәлім. Әсіресе Тибет жазба деректерінде күллі түркі баласының тарихы туралы тың деректердің көмулі жатқанын тіптен біле бермейміз. Тибет- тарихи деректің ең көп сақталған аймағы саналады. Мәдени, әдеби, рухани және тарихи түрлі деректердің ықылым заманнан бері жақсы сақталуымен сырт әлемді өзіне баурап кеген Тибет жұртына 19 ғасырдан бастап Батыс экспедициясы баса назар аударып кешенді зерттеулер жасады. Соның негізінде Тибеттегі кейбір салалық байырғы деректер Батысқа көшірілді. Есесіне Тибеттану ғылымы қалыптасты. Жағырафиялық орналасуы тым ұзақ болғандықтан Тибеттану ғылымы қазақ жұртына қажеттілік тудырмады. Тибеттанумен негізінде алпауыт күштер айналысты. Олар тибет жұртын игеруді басқа қырынан бағалады. Тибетте

Пікір қалдыру

Электорнды поштаңыз сыртқа жарияланбайды. Белгі қойылған өрісті толтыру міндетті *

Аты-жөні *

Email *

Сайты

Kerey.kz/Керей.кз

Біз туралы:

Тел: +7 7071039161
Email: kerey.qazaq@gmail.com

Kerey.kz тің бұрынғы нұсқасын http://old.kerey.kz тен оқи аласыздар!

KEREY.KZ

Сайт материалдарын пайдаланғанда дереккөзге сілтеме көрсету міндетті. Авторлар пікірі мен редакция көзқарасы сәйкес келе бермеуі мүмкін. Жарнама мен хабарландырулардың мазмұнына жарнама беруші жауапты.

Сайт санағы: