|  | 

Руханият

Рухани жаңғыру – өскелең ұрпақ негізі

Қазақ мемлекеттік қыздар педагогикалық университеті
Педагогика ғылымдарының кандидаты Бекболғанова А.Қ.ruhani_zhangyrtu

«Рухани Жаңғыру» – барлық қазіргі заманғы қауіп-қатерлер мен
жаһандану сын-қатерлерін ескере отырып, қазақстандықтардың рухани
құндылықтарын жаңғыртуға бағытталған мемлекет басшысының
бағдарламалық мақаласы. Жаһандану дәуірінде маңызды факторлардың бірі-
білім бүгінгі ұрпақ қалыптастыру болып табылады.
Қазақстандық патриотизмді тәрбиелеу-мемлекеттің ғана емес, отбасының
да, еңбек ұжымының да, жалпы қоғамның да маңызды міндеттерінің бірі. Бірақ
бұл жерде басты рөл білім беру жүйесіне беріледі. Педагогтердің міндеті
патриотизм негіздерін түсіндіру,патриоттық тәрбие беру және патриоттық
сезімді жан-жақты дамыту. Білім беру саласында сабақтарда да, сыныптан тыс
іс-шараларда да патриоттық тәрбиенің түрлі бағыттары мен нысандары бар.
Бүгінгі таңда мұғалім мен оқушының ынтымақтастығы, диалогы, оның
жеке өмірлік тәжірибесіне сүйену, оқушының өзіндік өмір субъектісі ретінде
қарым — қатынасы кәсіби-педагогикалық ортаның сөзсіз құндылықтарына
айналуда. Бұл педагогикалық практикаға жаңа әдіснамалық тәсілдерді енгізуді,
әдіснамалық базаны қарқынды жаңартуды, ең алдымен мұғалімнің:
- Педагогикалық жағдайда мәселені көре білу және оны педагогикалық
міндеттер түрінде рәсімдеу;
- Педагогикалық міндетті қою және іске асыру кезінде оқушыға оқу-
танымдық іс-әрекеттің белсенді дамып келе жатқан субъектісі ретінде сүйену
білігі;
- Динамикадағы педагогикалық жағдайларды талдау, өз тәжірибесін
ұғынуға әртүрлі теорияларды тарту;
- Білім беру саласындағы нормативтік-заңнамалық құжаттарды, қазіргі
заманғы білім беру концепцияларын, бағдарламаларды, жетекші идеялар мен
біртұтас білім беру процесінің заңдылықтарын әдіснамалық тәсілдерін, ғылыми-
теориялық дайындықтың жеткілікті деңгейін, рефлексивті қызмет дағдыларын
терең білу;
-Білім беру бағдарламаларын жобалау, мазмұнын, формаларын, әдістерін
оңтайлы таңдау, тактикалық және версиялық ойлау, динамикадағы
педагогикалық жағдайларды талдау, өз тәжірибесін ұғынуға әр түрлі
теорияларды тарту;
- Гуманистік педагогикалық құндылықтарды басшылыққа ала білу,
айналадағылармен қарым-қатынас жүйесін құру, олардың өзін-өзі бағалауын
мойындау, жақсылық, тұлғааралық қарым-қатынастың жоғары мәдениетін
бекіту;

- Мұғалімнің кәсіби шеберлігін арттыруды саралауға әдістемелік
қызметтердің мұғалімнің білім беру қажеттіліктеріне икемді әрекет ету арқылы
сыртқы ортаның алуан түрлі әсерлерінің кешенді сипатын ескере отырып қол
жеткізіледі, тиісті мүмкіндіктермен әр түрлі құрылымдаудан тұрады.
Кәсіби-педагогикалық компоненттердің арасындағы себеп-салдар
байланысын анықтау механизмдерінің өңделуі, субъектілердің тіршілік
әрекетінің басқару іс-әрекеттері оған мұғалімнің жасампаз өмір салтына,
мұғалімнің шығармашылық тұлғасын құру ортасы болуға мүмкіндік береді.
Оқытушылардың жұмыс механизмін құру үшін педагогтің инновациялық
іс-әрекетінің негізгі белгілерін анықтау қажет.
Инновациялық қызмет және оның үдерісі көбінесе педагогтің
инновациялық әлеуетіне байланысты болады.
Тұлғаның инновациялық әлеуеті келесі негізгі параметрлермен
байланыстырады:
- жаңа көзқарастар мен идеяларды жасау және шығару шығармашылық
қабілеті, ең бастысы-оларды практикалық формаларда жобалау және модельдеу;
- тұлғаның жеке басының төзімділігіне, ойлаудың икемділігі мен
панорамалығына негізделген өз ұғымдарынан ерекшеленетін жаңа тұлғаның
ашықтығы;
- мәдени- эстетикалық даму және білім;
-өз қызметін жетілдіруге дайын болу, осы дайындықты қамтамасыз ететін
құралдар мен әдістердің болуы;
- дамыған инновациялық сана (дәстүрлі, инновациялық қажеттіліктермен
салыстырғанда инновациялық қызметтің құндылығы, инновациялық мінез-
құлық мотивациясы).
Педагогтың инновациялық қызметін табысты іске асырудың қажетті
шарты инновациялық шешім қабылдау, белгілі бір тәуекелге бару, жаңалықты
іске асыру кезінде туындайтын даулы жағдайларды табысты шешу,
инновациялық кедергілерді жою болып табылады.
Осылайша, оқытушының инновациялық қызметті меңгеруі,
педагогикалық міндеттерді шешу кезінде өзін-өзі көрсетуге, өзін-өзі көрсетуге,
шығармашылық әлеуетті дамытуға ұмтылысын белсендіреді. Өйткені тек
сапалы білім, оның құндылықтары, педагогтардың шеберлігі мен кәсібилігі
қоғамның болашағын айқындайды.

Kerey.kz

Related Articles

  • Герб ауыстыру мәселесі немесе «терістеу синдромы» қалай пайда болды?!

    Еліміздің гербін ауыстыру туралы Президенттің ұсынысы (о баста ұсыныс суретші-дизайнер мамандардан шыққан сияқты) тұтас қоғамда болмағанмен, әлеуметтік желілерде әжептәуір қарсылық тудырды. Бірақ, байыптап қарасақ, бұл қарсылықтың қазіргі гербтің қазақ үшін ерекше қастерлі немесе эстетикалық тұрғыдан мінсіз болуына еш қатысы жоқтығын аңғарасыз. Соңғы уақыттары, ауыр індетпен қатар келген қаңтар трагедиясынан бастап, халық айтарлықтай күйзеліске ұшырады. Қазақстанның еркінен тыс, соғысқа, басқа да себептерге байланысты болып жатқан экономикалық қиындық салдарынан халықтың әл-ауқаты төмендеді. Осының бәрі қазір қоғамда байқалып қалған «терістеу синдромына» түрткі болды. «Терістеу синдромы» – дұрысты да бұрысқа шығаратын, қандай бастамаға болсын қарсы реакция шақыратын құбылыс. Әлеуметтік психологияны зерттеушілердің пайымдауынша, осы құбылысты барынша күшейтіп тұрған фактор – әлеуметтік желілер. Яғни, алдағы уақытта

  • …ойы бөлек болғанымен ол да осы елдің тумасы, біздің отандасымыз.

    Әлеуметтік желіде осы отандасымызды қызу талқылап жатыр екен. Көбі сын айтып жатыр. Видео жазбаның толық нұсқасы жоқ, пікір-талас тудырған бөлігі ғана тарап жатыр екен. Соған байланысты өз ойымды айта кетпекшімін: Бірінші, отандасымыздың видеосы, фотосы әлеуметтік желіде желдей есіп тарап жатыр. Ол азаматтың (азаматшаның) жеке құпиясы саналатын фотосы, видео жазбасы кімнің рұқсатымен тарап жатыр екен? Өз басым осы постты жазу үшін ол азаматтың (азаматшаның) видеодағы бейнесін қара бояумен өшіріп тастауды жөн көрдім. Және рұқсатынсыз фото бейнесін жеке парақшама салғаным үшін одан кешірім сұраймын. Діни ұстанымы, ойы бөлек болғанымен ол да осы елдің тумасы, біздің отандасымыз. Екінші, отандасымыздың діни ұстанымына байланысты айтқан сөздері қоғамда қатты пікір тудырған екен. Тіпті оны “ұлт дұшпаны”

  • Бақсылар институты

    Сараптама (оқысаңыз өкінбейсіз) Бірінші, ілкіде Түркі баласында арнайы қаған құзіреті үшін жұмыс істейтін көріпкел бақсылар институты болған. Аты бақсы болғанымен ханның қырық кісілік ақылшысы еді. Көріпкел бақсылар хан кеңесі кезінде алдағы қандайда бір саяси оқиға мен ситуацияны күні бұртын болжап, дөп басып талдап һәм сараптап бере алатын соны қабілеттің иесі-тін. Оларды саяси көріпкелдер деп атаса да болады. Хан екінші бір елді жеңу үшін білек күшінен бөлек көріпкел бақсылардың стратегиялық болжауына да жүгінетін. Қарсылас елдің көріпкел бақсылары да оңай емес әрине. Екінші, уақыт өте келе саяси көріпкел бақсылар түркілік болмыстағы стратегиялық мектеп қалыптастырды. Түркі бақсылары қытай, үнді, парсы, ұрым елдерін жаулап алуда маңызды рөл атқарды. Ол кездегі жаһандық жауласулар жер, су,

  • ТӘҢІРІ ҚАЛАУЫ ТҮСКЕН ЖАН

    Мандоки Қоңырдың туғанына 80 жыл толуына орай «Тәңірі мені таңдады»  Мұхтар Мағауин Мандоки Қоңыр Иштван – отаны Мажарстан ғана емес, күллі түркі дүниесі қастерлейтін ұлық есімдер қатарындағы көрнекті тұлға. Шыңғыс жорығы тұсында Карпат қойнауындағы мадиярлар арасынан пана тапқан құман-қыпшақ жұртының тумасы Мандоки Қоңыр оннан аса тілді еркін меңгерген, бұған қоса зерттеушілік қарымы ерен, Тұран халықтарының фольклорлық-дүниетанымдық санасын бойына дарытқан ғалым. Ол түркология ғылымымен дендеп айналысып қана қоймай, ХХ ғасырдың төртінші ширегінде Шығыс пен Батыс­тың арасында алтын көпірге айналды, миллиондардың ықылас алқауына бөленді. Яки ол халықтар арасын жақындас­тырған мәмілегер, озықтарға ой салған көреген еді. Замана алға жылжыған сайын мерейтой иелері туралы айтылатын жайттар естелік пен өткен шақ еншісіне көшеді. Көзі тірі

  • ҮЛКЕН МЫРЗА…….

    Мұса Шорманұлы (1818-1884) – Баянауыл аға сұлтаны, меценат, ағартушы. Ол жайлы Г.Н.Потанин: “Мұса Шорманұлы – Шоқанның туыс ағасы, ол даладағы өте беделді адам еді, дала басшыларының құрметіне ие болды, орыс полковнигі деген шен алған. Біраз жылдай Омбыда тұрды, екі рет Петерборға барған, жалпы айтқанда қазақтың нағыз еуропаланған тұлғасы” деп жазды. Біржан сал: “Қазақта бір құтым бар Мұса Шорман, Үзілмей келе жатыр ескі қордан” десе, Мәшһүр Жүсіп: “Бес жаста “бісмілла” айтып жаздым хатты, Бұл дүние жастай маған тиді қатты. Сегізден тоғызға аяқ басқан кезде, Мұса еді қосақтаған Мәшһүр атты” деп жырлаған. Мұсаны Баянауыл орыстары “Большой господин”, ауыл қазақтары “Мұса мырза” деп атаған. Өз қаржысына Баянауылда мешіт, медресе салдырады. Інісі Исамен бірге

Пікір қалдыру

Электорнды поштаңыз сыртқа жарияланбайды. Белгі қойылған өрісті толтыру міндетті *

Аты-жөні *

Email *

Сайты

Kerey.kz/Керей.кз

Біз туралы:

Тел: +7 7071039161
Email: kerey.qazaq@gmail.com

Kerey.kz тің бұрынғы нұсқасын http://old.kerey.kz тен оқи аласыздар!

KEREY.KZ

Сайт материалдарын пайдаланғанда дереккөзге сілтеме көрсету міндетті. Авторлар пікірі мен редакция көзқарасы сәйкес келе бермеуі мүмкін. Жарнама мен хабарландырулардың мазмұнына жарнама беруші жауапты.

Сайт санағы: