|  | 

Руханият

Рухани жаңғыру – өскелең ұрпақ негізі

Қазақ мемлекеттік қыздар педагогикалық университеті
Педагогика ғылымдарының кандидаты Бекболғанова А.Қ.ruhani_zhangyrtu

«Рухани Жаңғыру» – барлық қазіргі заманғы қауіп-қатерлер мен
жаһандану сын-қатерлерін ескере отырып, қазақстандықтардың рухани
құндылықтарын жаңғыртуға бағытталған мемлекет басшысының
бағдарламалық мақаласы. Жаһандану дәуірінде маңызды факторлардың бірі-
білім бүгінгі ұрпақ қалыптастыру болып табылады.
Қазақстандық патриотизмді тәрбиелеу-мемлекеттің ғана емес, отбасының
да, еңбек ұжымының да, жалпы қоғамның да маңызды міндеттерінің бірі. Бірақ
бұл жерде басты рөл білім беру жүйесіне беріледі. Педагогтердің міндеті
патриотизм негіздерін түсіндіру,патриоттық тәрбие беру және патриоттық
сезімді жан-жақты дамыту. Білім беру саласында сабақтарда да, сыныптан тыс
іс-шараларда да патриоттық тәрбиенің түрлі бағыттары мен нысандары бар.
Бүгінгі таңда мұғалім мен оқушының ынтымақтастығы, диалогы, оның
жеке өмірлік тәжірибесіне сүйену, оқушының өзіндік өмір субъектісі ретінде
қарым — қатынасы кәсіби-педагогикалық ортаның сөзсіз құндылықтарына
айналуда. Бұл педагогикалық практикаға жаңа әдіснамалық тәсілдерді енгізуді,
әдіснамалық базаны қарқынды жаңартуды, ең алдымен мұғалімнің:
- Педагогикалық жағдайда мәселені көре білу және оны педагогикалық
міндеттер түрінде рәсімдеу;
- Педагогикалық міндетті қою және іске асыру кезінде оқушыға оқу-
танымдық іс-әрекеттің белсенді дамып келе жатқан субъектісі ретінде сүйену
білігі;
- Динамикадағы педагогикалық жағдайларды талдау, өз тәжірибесін
ұғынуға әртүрлі теорияларды тарту;
- Білім беру саласындағы нормативтік-заңнамалық құжаттарды, қазіргі
заманғы білім беру концепцияларын, бағдарламаларды, жетекші идеялар мен
біртұтас білім беру процесінің заңдылықтарын әдіснамалық тәсілдерін, ғылыми-
теориялық дайындықтың жеткілікті деңгейін, рефлексивті қызмет дағдыларын
терең білу;
-Білім беру бағдарламаларын жобалау, мазмұнын, формаларын, әдістерін
оңтайлы таңдау, тактикалық және версиялық ойлау, динамикадағы
педагогикалық жағдайларды талдау, өз тәжірибесін ұғынуға әр түрлі
теорияларды тарту;
- Гуманистік педагогикалық құндылықтарды басшылыққа ала білу,
айналадағылармен қарым-қатынас жүйесін құру, олардың өзін-өзі бағалауын
мойындау, жақсылық, тұлғааралық қарым-қатынастың жоғары мәдениетін
бекіту;

- Мұғалімнің кәсіби шеберлігін арттыруды саралауға әдістемелік
қызметтердің мұғалімнің білім беру қажеттіліктеріне икемді әрекет ету арқылы
сыртқы ортаның алуан түрлі әсерлерінің кешенді сипатын ескере отырып қол
жеткізіледі, тиісті мүмкіндіктермен әр түрлі құрылымдаудан тұрады.
Кәсіби-педагогикалық компоненттердің арасындағы себеп-салдар
байланысын анықтау механизмдерінің өңделуі, субъектілердің тіршілік
әрекетінің басқару іс-әрекеттері оған мұғалімнің жасампаз өмір салтына,
мұғалімнің шығармашылық тұлғасын құру ортасы болуға мүмкіндік береді.
Оқытушылардың жұмыс механизмін құру үшін педагогтің инновациялық
іс-әрекетінің негізгі белгілерін анықтау қажет.
Инновациялық қызмет және оның үдерісі көбінесе педагогтің
инновациялық әлеуетіне байланысты болады.
Тұлғаның инновациялық әлеуеті келесі негізгі параметрлермен
байланыстырады:
- жаңа көзқарастар мен идеяларды жасау және шығару шығармашылық
қабілеті, ең бастысы-оларды практикалық формаларда жобалау және модельдеу;
- тұлғаның жеке басының төзімділігіне, ойлаудың икемділігі мен
панорамалығына негізделген өз ұғымдарынан ерекшеленетін жаңа тұлғаның
ашықтығы;
- мәдени- эстетикалық даму және білім;
-өз қызметін жетілдіруге дайын болу, осы дайындықты қамтамасыз ететін
құралдар мен әдістердің болуы;
- дамыған инновациялық сана (дәстүрлі, инновациялық қажеттіліктермен
салыстырғанда инновациялық қызметтің құндылығы, инновациялық мінез-
құлық мотивациясы).
Педагогтың инновациялық қызметін табысты іске асырудың қажетті
шарты инновациялық шешім қабылдау, белгілі бір тәуекелге бару, жаңалықты
іске асыру кезінде туындайтын даулы жағдайларды табысты шешу,
инновациялық кедергілерді жою болып табылады.
Осылайша, оқытушының инновациялық қызметті меңгеруі,
педагогикалық міндеттерді шешу кезінде өзін-өзі көрсетуге, өзін-өзі көрсетуге,
шығармашылық әлеуетті дамытуға ұмтылысын белсендіреді. Өйткені тек
сапалы білім, оның құндылықтары, педагогтардың шеберлігі мен кәсібилігі
қоғамның болашағын айқындайды.

Kerey.kz

Related Articles

  • 24 жастағы өнерпаз «Алтын Орда» күйін шығарды

      Нұр – Сұлтан қаласы әкімдігінің мемлекеттік академиялық филармониясының “Қорқыт” этно-ансамблінің өнерпаздары жан-жақты өнерлерімен танылуда. Таяуда ғана Гиннестің Рекордтар кітабына енген өнерлі ансамбль қазақтың өнер қоржынын домбыраның күмбірімен үндескен тағы да бір туындымен толықтырмақ. Күй – тарихи сипатқа ие. Оның авторы мен орындауы да шығармашылық топ үшін айтарлықтай жаңалыққа айналары сөзсіз. Жиырма төрт жастағы домбырашы, әрі топтың концертмейстрі  Айбек Әрімбек Президентіміз Қасым-Жомарт Тоқаев Кемелұлының Алтын Орданың 750 жылдығын өткізу туралы халыққа жария еткенін естіген соң, соған арнап күй шығару туралы ой келгенін айтады. Домбырамен қатар шаңқобыз, сыбызғы аспаптарын да жақсы меңгерген күйшінің айтуынша алғашқы туынды бір жетінің ішінде туған. -”Күй өте жылдам темппен орындалады. Бұдан қазақ батырларының бейнесін көруге болады.

  • «Алтын Ордаға-750 жыл». Бабалар мұрасын насихаттау балабақшадан басталу керек – Ұстаздар

      Батыр бабалардың мұрасын насихаттау балабақшадан басталу керек. Биыл Алтын Орданың құрылғанына -750 жыл. Күллі ел көлемінде еске алып жатқан тарихи оқиғаны кішкентай бүлдіршіндерге тәрбиешілер өзгеше әдіспен жеткізді деп хабарлайды kerey.kz ақпараттық порталының тілшісі. Алматы қаласы, Алатау ауданы КМҚК №37 бөбекжай – балабақшасында болған семинарға тек балалар ғана емес, қаланың өзге мекемелерінен де ұстаз-тәрбиешілер қатысты. «Алтын Ордаға -750» жыл атты семинарға ұзақ уақыт дайындалған балалар бір сәт өздерін бұрынғының жауынгері ретінде сезінді. Ел қорғауда ерлердің рөлінде ойнаған балалардың қылышпен шайқасуы көріністің көркін аша түсті. Хас батыр ретінде негізгі жаттығуларды жасап, денелерін шынықтырды. «Жекпе- жек», «Туыңды тік» ойындары ойнатылды. Көрініс соңында жеңістен сүйінші сұраған әжей Алтын Орданың төл теңгесін таратты. Бүлдіршіндерге

  • Марал ишан Құрманұлы.

    Керей руының Тарышы тайпасына жататын Ақсары атасының Нұрымбет әулетіне жатады. Бұл елдің атақонысы осы күнгі Ресейдің Қорған облысы, Солтүстік Қазақстан облысының Жамбыл ауданы, Қостанай облысының Ұзынкөл ауданы. Біз әңгіме еткелі отырған Марал Құрманұлы жөнінде революцияға дейін де, одан кейін де, біздің заманымызда да біршама кітап, газет-журнал беттерінде мақалалары шықты. Бабамызға байланысты материалдарды энциклопедия беттерінен де табуға болады. Марал ишан сол қозғалыстың рухани көсемі болған адам. Қазақ қоғамының осы тұста дағдарысқа ұшыраған ұлттық рухын көтеруге діннің ықпалын пайдалануға тырысқан Марал бабаның азаматтық ерлігін ұмытуға болмайды. Ишанның әкесі Құрман Кенжебайұлы бес уақыт намазын қалдырмаған, әрі батыр, әрі діндар адам болыпты. Оның ерекше бір қасиеті – адам емдейтін тәуіп екен. Абылайдың батырларының бірі,

  • Абайдың Мәшһүр Жүсіпке қойған сұрағы

    Тобықтының еліне сапарлап шыққан Мәшһүр Жүсіп бірер кісімен ақынның үйіне кіріп келгенде Абай оған әлденеше тосын сауал қойып: – Ақымақ басқа адырайып көз бітеді, дуалы ауызға сылдырлаған сөз бітеді. Келбетсіз емес екенсің. Айтшы, құдай қайда? Жұмақ пен тозақ қайда? – депті. Сонда Мәшһүр іркілместен: – Абайдың құдайы қайда екенін білмеймін. Менің құдайым, міне, жүрегімде тұр. Жұмақ пен тозақ әркімнің өз үйінде, қатының ақылды болса – жұмақ, ақымақ болса – тозақ, – деген екен. Абай сонда: «Мәшһүрім, десе дегендей екенсің, төрге шық» – деп құрмет көрсетіпті. *** Ақ неке Ұрпақ! Перзент! Жан біткеннің көкірегін әп-сәтте ізгі сезімге, мақтанышқа, қуанышқа толтыратын қайран жалғыз ауыз қасиетті сөз! Сенің атың да, затың да мәңгілік.

  • ҚАЗАҚТЫҢ АДАМТАНУ ІЛІМІ

    Әрбір халықтың табиғи жаратылысында өзін басқалардан ерекшелеп тұратын кемел қасиеті болады. Айталық, ағартушы Ыбырай Алтынсарин 1879 жылы Орынборда жарық көрген «Қазақ хрестоматиясы» атты еңбегінде, қазақ жаратылысы өте таза халық, оның сана-сезімі мен сұңғылалығы біреу салып берген тар шеңберге сыймайды десе, ХІХ ғасырда өмір сүрген поляк зерттеушісі А.Янушкеевич күнделігінде, «қазақтардың ақыл-ой қабілеті мен сұңғылалығына еріксіз таңырқай, таңданбасқа басқа амал жоқ» деп халқымыздың басқалардан артық кемел қасиеті жайлы тамсана жазады. Демек, халықтың басқа жұрттан ерекшелігі – оның сұңғылалығы екен. Бірде атақты Қаз дауысты Қазыбек би таң бозымен жылқы үйірін шолып келе жатып, беткейде ерін жастанып ұйықтап жатқан жиені Жәнібек батырды көріп: «Еліңді ел етерсің, Ежелгі жерге жетерсің, Екі бөрің тұрғанда, Екеленбей не

Пікір қалдыру

Электорнды поштаңыз сыртқа жарияланбайды. Белгі қойылған өрісті толтыру міндетті *

Аты-жөні *

Email *

Сайты

Kerey.kz/Керей.кз

Біз туралы:

Тел: +7 7071039161
Email: kerey.qazaq@gmail.com

Kerey.kz тің бұрынғы нұсқасын http://old.kerey.kz тен оқи аласыздар!

KEREY.KZ

Сайт материалдарын пайдаланғанда дереккөзге сілтеме көрсету міндетті. Авторлар пікірі мен редакция көзқарасы сәйкес келе бермеуі мүмкін. Жарнама мен хабарландырулардың мазмұнына жарнама беруші жауапты.

Сайт санағы: