|  |  |  | 

Көз қарас Руханият Қазақ дәстүрі

…ойы бөлек болғанымен ол да осы елдің тумасы, біздің отандасымыз.

430482869_2852836848213217_3428381351575947937_nӘлеуметтік желіде осы отандасымызды қызу талқылап жатыр екен. Көбі сын айтып жатыр. Видео жазбаның толық нұсқасы жоқ, пікір-талас тудырған бөлігі ғана тарап жатыр екен. Соған байланысты өз ойымды айта кетпекшімін:
Бірінші, отандасымыздың видеосы, фотосы әлеуметтік желіде желдей есіп тарап жатыр. Ол азаматтың (азаматшаның) жеке құпиясы саналатын фотосы, видео жазбасы кімнің рұқсатымен тарап жатыр екен? Өз басым осы постты жазу үшін ол азаматтың (азаматшаның) видеодағы бейнесін қара бояумен өшіріп тастауды жөн көрдім. Және рұқсатынсыз фото бейнесін жеке парақшама салғаным үшін одан кешірім сұраймын. Діни ұстанымы, ойы бөлек болғанымен ол да осы елдің тумасы, біздің отандасымыз.
Екінші, отандасымыздың діни ұстанымына байланысты айтқан сөздері қоғамда қатты пікір тудырған екен. Тіпті оны “ұлт дұшпаны” есебінде күстәналап жатыр. Бұл қарындасымыздың (иә әпкеміз) көктен аяғы салбырап түскен жоқ қой, осы елдің тумасы, осы елдің өнімі. Неге біз салдармен күресіп жатырмыз деген ой туады?! Жауапкершілікті кім арқалайды?
Үшінші, Біздің айналамызда ар-ұятыма қорған болсам, ұжданымды қорлатпасам, әке-шешеме ұятты болмасам екен-, деген саф таза ниетпен Тәңірінің ақиқатын іздеп діни руханиятқа жақын болған қаншама қаракөз отандастарымыз бар. Тым құрыса сол отандас жандарға дұрыс діни құндылық сыйлай алдық ба? Соларға рухани азықты нақты көрсетіп беріп жүрміз бе? дәл керекті кезінде бәріне үлгердік бе, сұрақ көп әрине! Біз ұсына алмаған кезімізде жаттың құндылығы оларды іліп әкетті…
Төртінші, қандай дінге сенеді, қай мазһапқа ниетін бұрады өз ісі. Дінмен тіке күресіп дінді тұтынушы азаматтарды күстәналау дұрыс емес. Өйткені ол оның ішкі жеке сенімі. Дінмен күрескеннен көрі отандық діни құндылықты ұсынған дұрыс. 1991 жылдан бері ұлттық діни концепция дұрыс ұсынылмады, әлсіз болды, есесіне шетелдік діни құндылықтар күшті қызмет атқарды. Міне, отыз жылдан кейін олар нәтижесін беріп жатыр.
Бесінші, отандық діни құндылық өндірілмесе бұғанасы қатпаған өрімдей жастар жат діни құндылықтың тұтынушысына, құрбанына айналады. Ал салдармен алысу ешқашан оңды нәтиже берген емес.
Алтыншы, эмоциясына еркінлік берген және діни көзқарасын әлеуметтік желіде бүкпесіз ашық айтқан отандасымыздың діни ұстанымын мазақ қылудан келекелеуден аулақпын. Діни көзқарасына келіспесем де құрмет қыламын. Ниеті түзу, жүрегі мейрімді қаракөз қазақтың қызы ғой. Қыз баланы қалай құрметтеп еркелететін халық едік, сол дарқан мінезіміз қайда кеткен?! Әдептен аттап ойындағысын бүкпесіз айтып жұрттың қитығына тиген шығар, қателік тек онда ғана емес қой. Ол бар болғаны сіз және бізден кеткен тарихи қателіктің құрбаны! Бұғанасы әлі қатпаған жас қызбен жұлысып қайда бармақпыз?. Тәк ендеше жауапкершіліктің бір ұшы өзімізде тұр.
Жетінші, қоғамда діни сенім тақырыбы әдеп пен этиканың масштабынан шығып кетті. Діни тұтынушы да, сын-пікір айтушы да этика сақтамайды, нәтижесінде діни сенім жеке тұлғалардың адами психологиясына кері әскер етуде. Жан-жақтан қаумалаған сұрақтар мен кекесін комментариилар кесірінен діни сабыр жұқарып “арс” ете түсетін “жүйке” пайда болған. Яғни шамадан тыс мыжғылай беруден кейбір діни тұтынушы азаматтар “ерегесу” кезеңіне өтіп кетті. Сондықтан қоғамда “қайтесің ал” дейтін көңіл күй пайда болған. Бұл күймен ешкім ұшпаққа жеткен емес. Мейірім жетіспейді, діннің фундаменталды функциясы сол емес бе еді.
Сегізінші, біздің қоғамда түбегейлі шешімін таппаған қаншама түйіткіл бар. Руханиятты айтпағанда саяси, әлеуметтік, экономикалық және білім беру саласының мәселелері шаш етектен. Аталған мәселелердің көбі қоғамда ойып отырып ваккум қалыптастырды. Бұл ваккумның мысқал күші атом бомбасынан да күшті. Тұтас бір қоғам сол жойқын ваккумның құрбаны болды. Шөліркеген халық дінге ұмтылды, өйткені мәжбүр еді, бірі көшпенді өркениеттің рухани төл танымын идеал санады, біреулер орта шығыстың мәдениетін дін деп түйсінді, және біреулер басқа діни құндылықтарға бүйрегі бұрылып жүр. Бәрінің түп негізі таза ой, саф ниет һәм Тәңіріне деген риясыз аңқау махаббаттан еді. Сол кезде діни құндылық дұрыс ұсынылмады…
Тоғызыншы, біздің қоғамда кез-келген азаматтың сенім еркіндігі бар. Қандайда бір классик тарихи дінге сенсе де, сенбесе де еркі. Бірақ тарихи дінмен ашық күресу меніңше дұрыс емес. Күрескеннің орнына құндылық ұсынуың керек. Яғни мәдени, рухани һәм адами құндылық ұсынуың керек. Аталған өз құндылығыңды ұсына алмасаң, туған халқың импортталған жат діни-мәдени құндылықтың тұтынушысына айналады. Сол кезде кімге өкпелейміз?.
Оныншы, адамның тұлғалық бейнесі бәрінен жоғару тұру керек. Діни, саяси ұстанымына байланысты олардың адами хақы мен құқы бұзылмауы шарт. Мысалы, біреу үшін құдай шексіз, мекенсіз, бейнесіз, күйсіз болуы мүмкін; ал біреулер үшін құдай сиыр немесе тышқанның бейнесінде көрінуі мүмкін. Екеуіне де тең қарау керек. Біздің қоғамда тәңір мен құдайды бір-біріне қарсы қояды. Ол дұрыс емес. Тәңір бар жерде құдай, құдай бар жерде тәңір өлмейді.
Елдес ОРДА
04.03.2024

Related Articles

  • Тіл жөнінде талай жазылды ғой…

    Тіл жөнінде талай жазылды ғой…

    Бірақ бұрыннан айтылатын екі принцип сол баяғы өзгермейді. Себебі оны уақыт және өзге елдердің тәжірибесі дәлелдеді: 1. Заң, жарлық, ереже, шешімдермен тілге сұраныс туғызу. Онсыз тіл ешкімге керек емес. Тіл ақша табуға, білім алуға, өзгемен байланысқа түсуге қажет болғанда ғана сұранысқа ие болады, сонда ғана адамдар мәжбүрлі түрде үйренеді. Шетелде оқығың келе ме, IELTS, TOEFL тапсыр. Ол үшін ағылшын оқы. Халықаралық компанияда істеп, көп жалақы алғың келе ме, алдыңғы сөйлемде жазылған шарттарды орында. Сұраныс туғызу механизмі осылай жұмыс істейді. 2. Тіл иесі саналатын ұлт өкілдерінің принципшілдік танытуы. Яғни, тілің кең тарасын десең, оны кең қолдан. Үйде, түзде, басқа жақта. Англияда түріктің кафесіне кірсең, өзара түрікше сөйлесетін. Астанада үй жөндейміз деп

  • Karin Erlan мырза, қазақ тілі жойылып кетеді деп отырған ешкім жоқ.

    Karin Erlan мырза, қазақ тілі жойылып кетеді деп отырған ешкім жоқ.

    Karin Erlan мырза, қазақ тілі жойылып кетеді деп отырған ешкім жоқ. Сөйлеушілер саны 15 млнға жететін тіл алдағы кемі 1-2 ғасырда жойылмайтыны анық. Қоғамның талабы – қазақ тілі толыққанды мемлекеттік тіл функциясын атқара бастауы. Және ол бастаманың көш басында президенттің өзі мен мемлекеттік аппарат тұрғанын талап етеміз. Қазіргі ситуацияны қалкй бағалауға болады? Қазір қазақ тілі яғни мемлекеттік тіл шын мәнінде қосымша тіл, жанама тіл, аударма тілі ғана болып тұр. Оны неден байқаймыз? Ерлан мырза, қол астыңыздағы аппараттың құжат айналымына назар салып көріңіз. Тіпті күзетшілер мен тазалықшы санитарларға тарататын құжаттың өзі тек орысша жасалады. Оған толық сенімдімін. Бухгалтерияңызға назар салыңыз, барлық құжат тек орысша жүреді. Мемлекеттің кез келген бастамасына назар салыңыз,

  • “Алаш“ сыйлығы – өте қауіпті сыйлық.

    “Алаш“ сыйлығы – өте қауіпті сыйлық.

    “Алаш“ сыйлығы – өте қауіпті сыйлық. Алаш” сыйлығын алған соң Алаш үшін отқа да, суға да түсуге тура келеді. “Алаш” сыйлығын таланты мен күрескерлігі қатар тұрған ақын, жазушы алады. “Алаш” сыйлығының лауреаты Алаш көсемдері – Әлихан, Ахметтер сықылды Алашты алаңдатқан кез келген мәселеге ой-пікірін ашық айтады және ақ айтады. Жусан түбіне бұқпайды. Керек болса абақтыға да қамалады. “Алаш“ сыйлығының лауреаты “мен лирик едім”, “махаббатты ғана жырлайтын едім”, “тұмса табиғатты ғана сүйетін едім”, “тендерім бар еді, қызметте едім, қоғамда, саясатта шаруам жоқ” деп, биллиард ойнап, мерейтойдан мерейтойға шапқылап жүре алмайды. Өйтетін болса, өте зор қателікпен берілген “Алаш” сыйлығын Тұманбай атындағы, Мырзатай атындағы сыйлықтарға, тағы да басқа өзіне сай аға буын атындағы

  • Қазақ жерінің қилы тағдыры

    Қазақ жерінің қилы тағдыры

    Бүгінгі таңда, 1920 жылы құрылып, 1925 жылы бірігуі аяқталған Қазақ республикасының 1925-1936 жылдардағы жер көлемі мен қазақ халқының саны туралы нақты ғылыми зерттеу жұмысы жоқ. Олай деуге, Ш.Ш.Уәлиханов атындағы Тарих және этнология институты 2000 жылдардың бірінші онжылдығында шығарған «Қазақстан тарихы» атты академиялық 5 томдықта берілген деректер мен сол ХХ ғасырдың 20-30 жылдарында жарық көрген ресми еңбектердегі статистикалық мәліметтердің мүлдем сәйкес келмейтіні негіз болады. Біз, аталған институт ғалымдары шығарған академиялық 5 томдықтағы мәліметтердің дұрыстығына үлкен күмән келтіреміз және онда халық санының да, жер көлемінің де кемітіліп берілгені туралы мәлімдейміз. Бүгін осы мақаламызда халық санына қатысты емес, жеріміздің көлемі мен оны жырымдау тарихына қатысты тоқталатын боламыз. 1924 жылдың соңында Орта Азия мен

  • Тарбағатайдағы ұлт-азаттық күрес

    Тарбағатайдағы ұлт-азаттық күрес

    (Осы тарихи оқиғаның  70 жылдығына арналады) Қазақ жерінің шығысындағы Тарбағатай жеріде тарихтың тарғалаң жылдарыныда бөліске түсіп жарымы қазіргі Қытай жерінде қалғаны белгілі. Осы қасиетті топырақ ежелден атам қазақтың құтты қонысы болып келген еді, осы Тарбағатайдың арғы бетінде (1944-1962) жылдарға дейін түрлі тарихи, саяси оқиғалар болып жатты, ішінде ең көрнектісі 1944-1947 жылдар аралығында болған ұлт-азаттық күрестер еді.  Деседе осы күрестер болған қазақтың төрт аймағының екеуінде яғни Алтаймен Іледе болған ұлт-азаттық күрестері туралы көп айтылыпта жазылыпта келеді, деседе Тарбағатай жерінде болған күрестер айтылмай келеді, болған тарих тасада қалмау керек, ендеше Тарбағатайдағы оқиғалар қалай болды? Кімдер қозғалыс бастады? Соңы немен аяқталды? Осы сауалдарға тарихи деректермен сол оқиғаға қатысқан куагерлердің естеліктері , тарихи картиналар арқылы жауап

Пікір қалдыру

Электорнды поштаңыз сыртқа жарияланбайды. Белгі қойылған өрісті толтыру міндетті *

Аты-жөні *

Email *

Сайты

Kerey.kz/Керей.кз

Біз туралы:

Тел: +7 7071039161
Email: kerey.qazaq@gmail.com

Kerey.kz тің бұрынғы нұсқасын http://old.kerey.kz тен оқи аласыздар!

KEREY.KZ

Сайт материалдарын пайдаланғанда дереккөзге сілтеме көрсету міндетті. Авторлар пікірі мен редакция көзқарасы сәйкес келе бермеуі мүмкін. Жарнама мен хабарландырулардың мазмұнына жарнама беруші жауапты.

Сайт санағы: