|  |  | 

Мәдениет Сұхбаттар

РИНАТ ЗАЙЫТОВ: «МЕНІҢ ҚҰДАЙ БЕРГЕН ЖАЛҒЫЗ МЕМЛЕКЕТІМ БАР!»

- Ринат, біріншіден бәйгең құтты болсын! Бүгінгі жеңісіңе қуаныштымыз. Бұрынғы айтыстарыңда артық-кем айтылған шумақтарың ғаламторға тарап кеткелі сен туралы әңгіме көбейді. Мемлекетке, Елбасыға, «Нұр Отанға» дұшпан қылып көрсеткісі келгендер де болды. Бүгін, міне, «Нұр Отан» партиясының қолдауымен өткен айтыстың Бас жүлдесін иелендің. Сонда араларыңда татулық орнады ма?

- Араздық болды деудің өзі артық шығар. Мен артық-кем айқаныммен жоғарғы биліктің тарапынан жауап ретінде ештеңе айтылған да, жасалған да жоқ. Егер нағыз дұшпан көріп, өкпелі болса «жауап» бергісі келсе биліктің күші де, қауқары да бар ғой. Жоғары жақтан «Ринатты айтысқа қатыстырмаңдар» деген бұйрық келді деп біраз айтыстан шеттеткені рас. Бірақ кім біліп жатыр, ол бұйрықты кім берді, қайдан берілді? Мен жоғарғы жақтағы кісілердің тойларында да, басқа жиындарында да бірге болып жүрмін, бірақ солардың біреуі айтпайды «Ринат, сені біз бөгеп жатырмыз» деп. Болмаса, жасыратыны жоқ, күнде болмаса да, Президентпен айына бір рет кездесетін адамдармен де араласамын. «Сені Елбасы жек көреді» деп солардың біреуі айтпайды. Бірақ осы әңгіме қайдан шығады? Қазақ «Күріштің арқасында күрмек су ішеді» дейді. Біреудің атын, іс-әрекетін пайдаланып, өзінің заңын орнатқысы келетін адамдар бар. Сондай адамдар «Жоғарғы жақ айтты» деп қарамағындағыларға бұйрық береді. Ол байқұстар сосын шапқылай жөнеледі. Қысқасы, дәнекер болудың орнына бәлекер болып отыр.
Менің осы жауабымның дәлелі бүгінгі айтыста көрінді. «Нұр Отан» партиясы Төрағасының бірінші орынбасары Бауыржан Байбек ағамыздың өзі айтып отыр ғой «Мен бұрын Ринатты танымайды екенмін» деп. Демек, мені танымайтын кісілер мен жайлы бұйрық бермейтіні ақиқат қой. Бұрын атымды естіген шығар мүмкін, бірақ бүгін сахнада танысып отырмыз. Мен де ашығын айттым, «Мен ешкімге жау емеспін, елге дұшпан емеспін» деп. Менің Құдай берген жалғыз мемлекетім бар. Ол-Қазақстан!
Жалпы, Ту, Елтаңба, Әнұран, Елбасы деген нәрселер мемлекеттік символдар ғой. Егер біз өзіміз тұрып жатқан үйімізді жақсы көретін болсақ осы мемлекеттік символдарды сүюге де, құрметтеуге де міндеттіміз! Басқа біреу бізге өзінің жақсысын әкеп бермейді.
Енді бұған дейін бір-екі рет мен жайлы теріс ақпарат таратқандардың жолы болған шығар, бірақ әрнәрсенің ақ-қарасы ашылатын кезі болады ғой.
Бүгінгі айтыс маған жүлдесімен маңызды емес. Менің ішімде жатқан айтсам деп жүрген сөздерімді айтқаныммен және соны естісе екен деп жүрген кісілердің естігенімен маңызды болды.

yAmZte_R8ro
- Дегенмен, осы айтыста тәтті айтқандарың да, қатты айтқандарың да болды. «Нұр Отан» партиясының өкілдері, депутаттар шымбайына батса да түсіністікпен қабылдады. Сен де көп нәрсеге түсініп, ымыраға келіп, ыңғайға көнгенің ғой?
— Мен айтысқа кеше шыға салып, бүгін «жалмауыз» боп кеткен жоқпын. Жемістің өзі көгеретін уақыты болады, пісетін уақыты болады, сосын шіритін уақыты болады. Ақынның ойы да солай. Бір айтқанда жетпесе, екі айтқанда жетпесе, іште қалай болғанда да жеткізем деген ой пайда болады. Келе-келе менде бір ғана мақсат пайда болды. Ол — менің ешкімге жау емес, дұшпан емес екенімді дәлелдеу. Сол жолда айтқан нәрсені бір естімегесін, қатты айтқың келеді, екі естімегесін одан да қатты айтқың келеді. Біреуге қатты, біреуге ақырын тиетінін ойламадым емес, ойладым.
Ал, қазір ортақ мәмілеге, ортақ шешімге келетін уақытта мен өз тарапымнан кеткен қателіктер үшін және менің сөздерім қатты тиген кісілерден қорыққанымнан емес, жалтақтап, жағымпазданғындықтан емес, шынайы түрде пенделігім пәрмен алып кеткен сәттерім үшін кешірім сұраудан қашпаймын. «Сөзімнің қыл сыймайды арасына» деген Құлмамбет сияқты ақынмын деп айта алмаймын. Менің де кем түскен, артық кеткен жерлерім болғанын мойындаймын.
- Соңғы сұрақ, бүгінгі айтыста Елбасының атына, «Нұр Отан» партиясының атына біраз жақсы шумақтарыңды арнадың. Осының барлығы өзіңнің жүрек сөзің бе, жоқ әлде айту керек болды ма?
— Мен біреудің бұйрығымен өлең айтпаймын. Өзімнің тұрып жатқан үйімді Мемлекетімнен, президентімнен бөліп қарай алмаймын. Олардың барлығы бір-бірімен байланысты нәрсе.
Әр бала өзінің әкесіне де арызын айта алады ғой. Жоғарғы билік басында отырған кісілерге халықтың атынан өкпе-назымды айтатын болсам, ол – дәл сондай қарақұрым халықтың жеткізгісі келетін арманы, назы. Одан артық ештеңе жоқ.

- Әңгімеңізге рахмет!

 

AITYSKER.COM

Related Articles

  • Қазіргі заңнама аясында мемлекеттік тілді қалай дамытуға болады?

    Қазіргі заңнама аясында мемлекеттік тілді қалай дамытуға болады?

    Zhalgas Yertay         Қазақстан билігі мемлекеттік тілді дамыту үшін қатаң шешімдерге барғысы келмейді дейік. Бірақ қазіргі заңнама аясында мемлекеттік тілді қалай дамытуға болады? Соны ойланып көрейік. Қазақ тілін дамыту жайын айтқан кезде Қазақстан билігі қоғамды екіге бөледі. Бірі – тілді дамытудың радикал шешімдерін ұстанады, екінші жағы – қазіргі статус-квоны сақтағысы келеді, яғни ештеңе өзгертпей-ақ қояйық дейді. Бірақ екі жолды да таңдамай, ортасымен жүруді ұсынып көрсек қайтеді!? Батыл қадамдарға барайық, бірақ ол радикал жол болмасын. Қазақ тілін күшпен емес, ортаны дамыту арқылы күшейтсек болады. Яғни адамдар тілді үйреніп әуре болмай-ақ, халық жай ғана қазақ тілі аясында өмір сүруді үйренсін. Негізгі ой осы. Біз осы уақытқа дейін адамдар ортаны

  • Елдес Орда, тарихшы: «Түркістан» атауын қолдану – аймақтағы жұмсақ күш позициясын нығайту тәсілі

    Елдес Орда, тарихшы: «Түркістан» атауын қолдану – аймақтағы жұмсақ күш позициясын нығайту тәсілі

    Фото ашық дереккөздерден алында Өткен аптада Түркияның ұлттық білім министрлігі мектеп бағдарламасына «Түркістан» деген терминді енгізген еді. Шетел басылымдарының жазуынша, бұл атау енді «Орталық Азия» ұғымының орнына қолданылмақ. Білім министрі Юсуф Текин жаңа атау түркі әлемінің бірлігін қамтамасыз етуге бағытталғанын айтады. Оның сөзінше, үкімет оқу бағдарламасынан империялық мағынасы бар географиялық атауларды алып тастамақшы. Ең қызығы, «Түркістан» аумағына Қазақстаннан бөлек, Қырғызстан, Өзбекстан, Түркіменстан мен Тәжікстан жатады екен. Сондай-ақ кейбір басылымдар бұл терминнің Қытайдың батысында орналасқан Шыңжан өлкесіне қатысы барын да атап өтті.  Кейбір ғалымдар «Орталық Азия» термині колониализмнен қалғанын жиі атап жүр. ХХ ғасырдағы әлемдік академиялық ғылымды сол кездегі ірі империялар қалыптастырғандықтан, бүгінде мұндай терминдер мен атаулар халық санасына әбден сіңіп

  • «Алғашқы кітап» деректі бейнефильмі

    «Алғашқы кітап» деректі бейнефильмі

    Қазақстан Республикасы Мәдениет және ақпарат министрлігінің Мәдениет комитетіне қарасты Ұлттық киноны қолдау мемлекеттік орталығының тапсырысымен «JBF company» компаниясы Семей қаласында, Шыңғыстау өңірінде, Алматы облысының Жамбыл ауданында  «Алғашқы кітап» атты деректі бейнефильм түсіруде. Деректі фильм Абайдың 1909 жылы Санкт Петербургтегі Илья Бораганский баспасында басылған алғашқы шығармалар жинағының жарық көруіне арналады. Ұлы Абай мұрасының қағаз бетіне таңбалану тарихын баяндайды. Қазіргі адамдар бұрынғы уақыттың, Абай заманының нақты, деректі бейнесін, сол кездегі адамдардың әлпетін, киім үлгісін көз алдарына елестетуі қиын. Көпшіліктің ол уақыт туралы түсінігі театр мен кинофильмдердегі бутафорлық киімдер мен заттар арқылы қалыптасқан. Алайда Абай уақытындағы қазақ тіршілігі, қазақтардың бет-әлпеті, киім киісі, үй – жайы, бұйымдары таңбаланған мыңдаған фотосуреттер сақталған. Бұлар Ресей, Түркия, Ұлыбритания

  • ЖАЛБЫРҰЛЫ ҚОЙБАС ЖАЙЫНДАҒЫ КҮМӘНДІ КӨҢІРСІК ӘҢГІМЕЛЕР

    ЖАЛБЫРҰЛЫ ҚОЙБАС ЖАЙЫНДАҒЫ КҮМӘНДІ КӨҢІРСІК ӘҢГІМЕЛЕР

                          1. АМАНДЫҚ КӨМЕКОВТІҢ АЙТЫП ЖҮРГЕНІ – АЙҒАҚСЫЗ БОС СӨЗДЕР        Қазақстанның батыс аймағында ғұмыр кешкен өнерпаздың бірі – Жалбырұлы Қожантай  жайлы соңғы кезде қисыны келіспейтін неше түрлі әңгімелер өріп жүр. Мұның басында тұрғандардың бірі – Амандық Көмеков. Бұрында да оның, басқа да кісілердің елді адастыратын негізсіз сөздеріне байланысты нақты дәлелдер келтіріп, «Құлан құдыққа құласа, құрбақа құлағында ойнайды» деген атаумен түзген сын мақаламызды республикалық «Түркістан» газеті (28.09. 2023 жыл) арқылы жұрт назарға ұсынғанбыз-ды. Әлеуметтік желіде Азамат Битан есімді блогердің жуырда жариялаған видео-түсірілімінде А. Көмеков өзінің сол баяғы «әләуләйіне» қайта басыпты. Сөзін ықшамдап берейік, былай дейді ол: «1934 әлде 1936 жылы (?) Мәскеуде өткізілетін

  • ШОҚАН УӘЛИХАНҰЛЫ ДЕГЕН ЕКЕН..

    ШОҚАН УӘЛИХАНҰЛЫ ДЕГЕН ЕКЕН..

    Ел аузында қазақ оқымыстылары айтты деген сөздер аз емес. Белгілі ғалым, этнограф А. Сейдімбек құрастырған тарихи тұлға, асқан оқымысты Шоқан бабамыздың тапқыр сөздерін назарларыңызға ұсынамыз. * * * Омбыға оқуға жүрер алдында бала Шоқан әкесінің ел іші мәселесін шешудегі кейбір өктем, ожар қылықтарына көңілі толмай, «оқуға бармаймын» деп қиғылық салса керек. Тіптен көнбей бара жатқан баласын қатал Шыңғыс жәрдемші жігіттеріне байлатып алмаққа ыңғайланып: «Шықпаса көтеріп әкеліңдер, арбаға таңып аламыз!» − дейді. Сонда дәрмені таусылған Шоқан әкесіне: «Байлатпа! Абылай тұқымынан байланғандар мен айдалғандар жетерлік болған!» − деп тіл қатады. Бала да болса ақиқат сөзді айтып тұрған баласынан тосылған әке дереу Шоқанды босаттырып жібереді. * * * Петербургте Сыртқы Істер министрлігінің бір

Пікір қалдыру

Электорнды поштаңыз сыртқа жарияланбайды. Белгі қойылған өрісті толтыру міндетті *

Аты-жөні *

Email *

Сайты

Kerey.kz/Керей.кз

Біз туралы:

Тел: +7 7071039161
Email: kerey.qazaq@gmail.com

Kerey.kz тің бұрынғы нұсқасын http://old.kerey.kz тен оқи аласыздар!

KEREY.KZ

Сайт материалдарын пайдаланғанда дереккөзге сілтеме көрсету міндетті. Авторлар пікірі мен редакция көзқарасы сәйкес келе бермеуі мүмкін. Жарнама мен хабарландырулардың мазмұнына жарнама беруші жауапты.

Сайт санағы: