|  | 

Руханият

«Бала Абай» Үрімшіде түсірілмек, біз неге қалғып отырмыз?

Bala AbayБиыл ұлы Абайдың туғанына – 170 жыл. Қазақтың кемеңгер ойшылы, сарқылмас қазынасы, данышпан ұлы Абайдың мерейтойына арналып, түрлі мерекелік шаралар басталып кетті.

170 жылдықтың құрметіне орай туған топырағы Шығыс Қазақстан өңірінде дүбірлі той өтпек. Ақын мұрасын дәріптеуде Үрімшідегі қандастарымыз да шет қалмаса керек. Хакім ата тойына арнап 3D-де мультфильм түсіруді қолға алыпты. Фильмнің режиссері Ғұсман Қажытайұлы. Абайдың балалық шағы туралы түсірілетін анимациялық фильм 104 сериядан тұрады. «Бала Абай» компанияның алғашқы жобасы. Бұл сәтті болып шықса, Үрімшідегі қандастарымыз толық метражды фильмдерді түсіруді де қолға алмақ екен.
Режиссердің айтуынша, мультфильмнің сценарийін Қазақстан азаматтары мен Үрімшідегі қандастарымыз ортақтасып жазыпты. Негізінен, қазақтың мифтік аңыздары мен Мұхтар Әуезовтың «Абай жолы» романынан алынған. Режиссер «100 пайыз романнан алынды деп айта ал­маймыз. Өйткені бұл мультфильмде Абайдың бала кезі, қазақ балаларының үлкенді сыйлап, кішіні аялайтын тәр­биелілігі, қиыншылық алдында сабыр­лылығы мен тапқырлығы, ала жіпті ат­та­май­тын адалдығы мен ақылды Абай образы сомдалады. Негізінен, балалық шағы айты­лады» дейді.
Тіпті, Ғұсман Қажытайұлы басқаратын «Абай» академиясы қазақ аниматорларын дайындауға күш салуда. «Біз кемінде 500-ден астам аниматор мамандар дайын­дауымыз керек» деуі осының дәлелі. Өйткені 500-ден артық аниматор ұл­ты­мыздың атадан келе жатқан мифтік аңыз-әңгімелері негізінде анимациялық фильм­дер түсірсе, ел руханияты үшін құнды қа­зынаға айналар еді. Жыл сайын академия кемінде елу шәкірт тәрбиелеуді қолға алуда. Әр жылы қабылданатын ба­лалардың саны да арта түспек.
«Бала Абай» жобасы жан дүниемізбен, терең сүйіспеншілікпен, қоғам және ұрпақ алдындағы жауапкершілікпен, ең озық технологиялармен халықаралық деңгейге, нарыққа шығуға күш салып жатырмыз» деген екен режиссер. Үрімшіде тұрып, қазақ анимациясының өсіп-өркендеуіне үлес қосып жатқан қандастарымыздың бұл игі ісі қуантарлық жайт. Олар шетте жүрсе де қазақ мәдениетінің болашағына алаң­дай­ды. Қазақ мультфильмінің әлемдік на­рыққа шыққанын қалайды.
«Бір ұлттың мәдениеті – сол ұлттың гені». Ғұсман Қажытайұлының бұл пі­кірінің жаны бар. Ұлттың мәдениеті де­геніміз – киносы, мультфильмі, өнері, әні мен жыры, күйі, жыр-дастаны. Сол себепті, шеттегі қандастарымыз ұлттық өнерге жаны ауырады. Ұлттық мәдениетті да­мытқысы келеді. Ұлттық мәдениетке бүйрегі бұрып тұрады.
Бізде ше? Рас, еліміздегі қазақ ани­маторларының «шекесі шылқып» тұрған жоқ. Қазақ анимациясының да күйі кері кеткен. Әйтпесе, қазақ мультфильміне негіз боларлық дүние қазақ мифоло­гия­сында жетіп артылады. Өзіміздегі барды ұқсата алмайтынымыз не себептен?! «Бала Абай» жобасы қолға алынды деп қуанамыз, бірақ соны өзімізде жасағымыз келмейтіні қалай?! Қазақ аниматорларын тәрбиелеуді шеттегі қандастарымыз қолға алды деп өрекпиміз, өзімізде дамытуға кежегеміз кері тартып тұратыны неліктен?!
Осындай сауалдар аяқ басқан сайын алдымыздан шығады. Тәуелсіздіктің 25 жылдығы келе жатыр. Ширек ғасыр бойы шешілмеген сансыз сауал ауада тұра бере ме? Әлде ұлы Абай айтқандай «орынды қарекет» жасаудың кезі әлі жетпеді ме?!
Қазақ келер таңда өзге ұлттың мәде­ниетін қабылдаушы ғана емес, өз мәде­ниетін таратушы ұлтқа айналуы керек. Сонда ғана қазақ мәдениетінің күні оңынан туатын болады.
Ал әзірге Қытайдағы қандастарымыздың «Бала Абайы» ғана көңілге медет. «Дана Абай» бейнесін еліміздің кино мен ани­мация саласынан көретін күн қашан келер екен?..

«Айқын»

Tags

Related Articles

  • Герб ауыстыру мәселесі немесе «терістеу синдромы» қалай пайда болды?!

    Еліміздің гербін ауыстыру туралы Президенттің ұсынысы (о баста ұсыныс суретші-дизайнер мамандардан шыққан сияқты) тұтас қоғамда болмағанмен, әлеуметтік желілерде әжептәуір қарсылық тудырды. Бірақ, байыптап қарасақ, бұл қарсылықтың қазіргі гербтің қазақ үшін ерекше қастерлі немесе эстетикалық тұрғыдан мінсіз болуына еш қатысы жоқтығын аңғарасыз. Соңғы уақыттары, ауыр індетпен қатар келген қаңтар трагедиясынан бастап, халық айтарлықтай күйзеліске ұшырады. Қазақстанның еркінен тыс, соғысқа, басқа да себептерге байланысты болып жатқан экономикалық қиындық салдарынан халықтың әл-ауқаты төмендеді. Осының бәрі қазір қоғамда байқалып қалған «терістеу синдромына» түрткі болды. «Терістеу синдромы» – дұрысты да бұрысқа шығаратын, қандай бастамаға болсын қарсы реакция шақыратын құбылыс. Әлеуметтік психологияны зерттеушілердің пайымдауынша, осы құбылысты барынша күшейтіп тұрған фактор – әлеуметтік желілер. Яғни, алдағы уақытта

  • …ойы бөлек болғанымен ол да осы елдің тумасы, біздің отандасымыз.

    Әлеуметтік желіде осы отандасымызды қызу талқылап жатыр екен. Көбі сын айтып жатыр. Видео жазбаның толық нұсқасы жоқ, пікір-талас тудырған бөлігі ғана тарап жатыр екен. Соған байланысты өз ойымды айта кетпекшімін: Бірінші, отандасымыздың видеосы, фотосы әлеуметтік желіде желдей есіп тарап жатыр. Ол азаматтың (азаматшаның) жеке құпиясы саналатын фотосы, видео жазбасы кімнің рұқсатымен тарап жатыр екен? Өз басым осы постты жазу үшін ол азаматтың (азаматшаның) видеодағы бейнесін қара бояумен өшіріп тастауды жөн көрдім. Және рұқсатынсыз фото бейнесін жеке парақшама салғаным үшін одан кешірім сұраймын. Діни ұстанымы, ойы бөлек болғанымен ол да осы елдің тумасы, біздің отандасымыз. Екінші, отандасымыздың діни ұстанымына байланысты айтқан сөздері қоғамда қатты пікір тудырған екен. Тіпті оны “ұлт дұшпаны”

  • Бақсылар институты

    Сараптама (оқысаңыз өкінбейсіз) Бірінші, ілкіде Түркі баласында арнайы қаған құзіреті үшін жұмыс істейтін көріпкел бақсылар институты болған. Аты бақсы болғанымен ханның қырық кісілік ақылшысы еді. Көріпкел бақсылар хан кеңесі кезінде алдағы қандайда бір саяси оқиға мен ситуацияны күні бұртын болжап, дөп басып талдап һәм сараптап бере алатын соны қабілеттің иесі-тін. Оларды саяси көріпкелдер деп атаса да болады. Хан екінші бір елді жеңу үшін білек күшінен бөлек көріпкел бақсылардың стратегиялық болжауына да жүгінетін. Қарсылас елдің көріпкел бақсылары да оңай емес әрине. Екінші, уақыт өте келе саяси көріпкел бақсылар түркілік болмыстағы стратегиялық мектеп қалыптастырды. Түркі бақсылары қытай, үнді, парсы, ұрым елдерін жаулап алуда маңызды рөл атқарды. Ол кездегі жаһандық жауласулар жер, су,

  • ТӘҢІРІ ҚАЛАУЫ ТҮСКЕН ЖАН

    Мандоки Қоңырдың туғанына 80 жыл толуына орай «Тәңірі мені таңдады»  Мұхтар Мағауин Мандоки Қоңыр Иштван – отаны Мажарстан ғана емес, күллі түркі дүниесі қастерлейтін ұлық есімдер қатарындағы көрнекті тұлға. Шыңғыс жорығы тұсында Карпат қойнауындағы мадиярлар арасынан пана тапқан құман-қыпшақ жұртының тумасы Мандоки Қоңыр оннан аса тілді еркін меңгерген, бұған қоса зерттеушілік қарымы ерен, Тұран халықтарының фольклорлық-дүниетанымдық санасын бойына дарытқан ғалым. Ол түркология ғылымымен дендеп айналысып қана қоймай, ХХ ғасырдың төртінші ширегінде Шығыс пен Батыс­тың арасында алтын көпірге айналды, миллиондардың ықылас алқауына бөленді. Яки ол халықтар арасын жақындас­тырған мәмілегер, озықтарға ой салған көреген еді. Замана алға жылжыған сайын мерейтой иелері туралы айтылатын жайттар естелік пен өткен шақ еншісіне көшеді. Көзі тірі

  • ҮЛКЕН МЫРЗА…….

    Мұса Шорманұлы (1818-1884) – Баянауыл аға сұлтаны, меценат, ағартушы. Ол жайлы Г.Н.Потанин: “Мұса Шорманұлы – Шоқанның туыс ағасы, ол даладағы өте беделді адам еді, дала басшыларының құрметіне ие болды, орыс полковнигі деген шен алған. Біраз жылдай Омбыда тұрды, екі рет Петерборға барған, жалпы айтқанда қазақтың нағыз еуропаланған тұлғасы” деп жазды. Біржан сал: “Қазақта бір құтым бар Мұса Шорман, Үзілмей келе жатыр ескі қордан” десе, Мәшһүр Жүсіп: “Бес жаста “бісмілла” айтып жаздым хатты, Бұл дүние жастай маған тиді қатты. Сегізден тоғызға аяқ басқан кезде, Мұса еді қосақтаған Мәшһүр атты” деп жырлаған. Мұсаны Баянауыл орыстары “Большой господин”, ауыл қазақтары “Мұса мырза” деп атаған. Өз қаржысына Баянауылда мешіт, медресе салдырады. Інісі Исамен бірге

Пікір қалдыру

Электорнды поштаңыз сыртқа жарияланбайды. Белгі қойылған өрісті толтыру міндетті *

Аты-жөні *

Email *

Сайты

Kerey.kz/Керей.кз

Біз туралы:

Тел: +7 7071039161
Email: kerey.qazaq@gmail.com

Kerey.kz тің бұрынғы нұсқасын http://old.kerey.kz тен оқи аласыздар!

KEREY.KZ

Сайт материалдарын пайдаланғанда дереккөзге сілтеме көрсету міндетті. Авторлар пікірі мен редакция көзқарасы сәйкес келе бермеуі мүмкін. Жарнама мен хабарландырулардың мазмұнына жарнама беруші жауапты.

Сайт санағы: