|  |  | 

Көз қарас Руханият

ДӘСТҮРЛІ ИСЛАМ

6ccea822f620a10c9b4c70ecd14bb7dc

Қазіргі ислам жүздеген ағымдарға бөлініп саясиланып кетті.Біздің қазақ халқы да әртүрлі ислам,христиан,будда,тағы басқа құдайшыл ағымдардың жетегінде кетіп барады.Бұл болашақта Қазақ мемілекетін ыдыратып,қазақ жерін талан таражға салудың ашық жоспары.Бұны қазақ саяси элитасы біліп отыр ма?Әлде білседе білмеген болып жеке бастарының қамын күиттеп,жасаған бизнесіне алданып жүр ме?Белгісіз.Қазақ мәңгілік ел болуға талпыныс жасап жатыр.Құптарлық іс.Мәңгілік ел болу үшін алдымен саяси бағыт бағдар болу керек.Саяси бағыт бағдар тамырымен қандай нәрсеге байлануы керек?Ол ең әуелі халықтың жаны ұлттық таным түсінікке,салт-дәстүріне,сенім-нанымына, тілі мен ұлттық психологиясына негізделуі керек.Бұл кез келген халықтың ғасырлар бойы тәжірибеден өткен рухани құндылықтары.Ал рухани құндылықтарға ревизия жасағысы келетін кейбір діндарлар халықтың қарсылығын туғызатыны заңдылық.Теледидарда дін туралы сұхбат жүріп жатыр.

Журналист сұрақ берді:

-Біздің қазақта әулиеге зиярат етіп ақтық байлау деген ырым бар.Сол дұрыс па?Бұл жөнінде шариғат не дейді?

Имам:

-Иә кейбір қазақтар әулиеге зиярат етіп көмек сұрайды.талдың басына ақ шұберек байлап ырым етеді.Бұның бәрі шариғатқа қайшы.Ислам оны құптамайды.Бұл Аллаға серік қосу болып есептеледі.

Ойланбай айтылған екі ауыз сөздің ішінде халық тағдыры жатқанын олар біліп отырған жоқ.Себебі өресі жетпейді.Өздерінің сана сезімі төмен бола тұра халыққа ақыл айтқыш. Жол сілтегіш білімсіз,мәдениетсіз адамдар көбейді.Ондайларды теледидардан,интернеттен шеттету керек.Жарайды. Енді осы екі сөзді талдайық.

Журналисттің «сол дұрыс па?» деп сұрауының өзі қателік.Себебі ғасырлар бойы қалыптасқан халықтың дәстүріне күмәнмен қарау, қазақ ұлтынан жеріну.Арабтарға бүйректің бұруы.Араби исламды ұстанғанмен арабтар сені араб ретінде қабылдамайтынын түсінбеу.Нәтижесінде я араб емес я қазақ емес түсініксіз тағы бір ағым қалыптастыру.Бұл қазақ мемілекетіне керек емес.

Имамның «Бұның бәрі шариғатқа қайшы.Ислам оны құптамайды.Бұл Аллаға серік қосу болып есептеледі»деген сөздерінен өзінің қандай мемілекетте өмір сүріп жатқанын білмейтіндігі аңғарылады.Шариғат-/тура,дұрыс жол.Беделді билік арқылы орындалуы міндеттелген заң,нұсқау/Яғни шариғат өзін ислам мемілекеті ретінде жариялаған мемілекеттерде орындалатын заң.Қазақстанда әртүрлі діни конфессиялар бар.Шариғат заңдарын  қазақ санасына тықпалаудың қажеті жоқ.Қазақтың өз дәстүр-салтына негізделген заңдары бар екенін ұмытпау керек.Қазақстан кониституциясының 1-бабында былай деп жазылған:Қазақстан республикасы өзін зайырлы,құқықтық және әлеуметтік мемілекет ретінде орнықтырады.Оның ең қымбат қазынасы-адам және адамның өмірі,құқықтары мен бостандықтары.

Зайырлы мемілекет-мемілекетті шіркеуден бөлу нәтижесінде пайда болған,қоғамдық қатынастар,діни нормалар негізінде емес,азаматтық негізде реттелетін, мемілекеттік органдардың шешімдері діни тұрғыдан шығарылмайтын мемілекеттің сипаты.Зайырлы елде әрбір адам ешқандай діни институттарға қатыссыз өмір сүруге құқылы.Кез келген дін /діндердің бәріне қатысты/прогрессивті емес регрессивті сананы қалыптастырады.Ғылымдағы математика,астрофизика,химия,философия,психологияның алғашқы жаңалықтарының бәрі ежелгі арабтарда ашылды.Ол кезде арабтар діни фанатизмге берілмеген еді.Қалай діни фанатизімге жол ашты солай ғылым тоқырауға ұшырап өркениеттен кейін қалды.Дінге үстемдік бермеген Америка,Жапония,Қытай,Германия,Оңтүстік Корея әлем экономикасында көш бастап тұр.

Аллаға серік қосуға келсек Құрани кәримнің Тәубе сүресінде былай дейді: Олар/Яхуди,Христиандар/ғалымдарымен,машайықтарын және Марйем ұлы Ғисаны Алладан өзге Тәңір қып алды.Негізінде олар,бір Тәңірге ғана құлшылық қылуға бұйырылған болатын.Өйткені,одан басқа ешбір тәңір жоқ,Ол олардың қосқан шерігіне пәк.Яғни Аллаға серік қосу дегеніміз өз өзін «Алла»деп жариялау.Құрани Кәримді дұрыс түсініп оқи алмаудың өзі имамдардың діни сауатының төмендігін аңғартады.Қазақтың түсінігі бойынша балаға тіл-көз тимесін деп мойнына тұмар тағатын дәстүрі бар.Кейбіреулер араб әріптерімен жазылған тұмарды машиналарына да тағып жүреді.Сонда тұмар араб әріптерімен жазылса қасиетті,басқа әріптермен жазылса қасиетсіз болып көрінеді.Тұмар тағу қазақтың ғасырлар бойы қалыптасқан дәстүрі.Ежелгі қазақтар тұмарды күмістен соқтырған.Қыз келіншектердің алқа.сырға,шолпылары ата аналарының көзіндей болған тұмарлары.Құрани Кәримнің мәйда сүресінде былай дейді:Әй иман келтірушілер! Алланың белгілеріне/хаж амалдарына/құрметті айға,құрбандықтарға,мойындарына тағылған белгілерге,және раббыларының ризалығын ілтипатын іздеп,ардақты үиге/қағбаға/келуші хажыларға құрметсіздік етпеңдер.Мұндағы «мойындарына тағылған белгілерге» дегенде  тұмар мен крестті меңзегені  айдан анық.Ал әулиенің басына барып зиярат етуге келсек ол Аллаға серік қосу болып есептелмейтінін жоғарыда айтып өттік.Қазақ жерінде жатқан 362 әулиенің бірде біреуі өзін «Мен Алламын» деп айтқанын тарих жазбаған.Олар исламды жергілікті халықтың салт дәстүрімен қатар ұстанғаны ақиқат.Зиярат ету әрбір адамның ішкі сенім нанымына байланысты жүзеге асатын әрекет.Оны шектеу өркениет заңдарына қайшы.Өркениет деп сана сезімі адамгершілік қағидаларына негізделген,шексіз сана иесін айтамыз.Шексіз санаға адам баласы үздіксіз білім мен ғылымның арқасында қол жеткізеді.Шексіз сана иесі адамдарды дініне,тіліне,нәсіліне қарап бөлмейді.Ол адамдарды адамгершілік қасиетіне қарап бағалайды.Қазақ халқы дәл осындай санадағы адамдардан құралуы керек.Біз Қазақстанды мәңгілік елге айналдырамыз десек Арабтың дәстүр салты мен дінін насихаттағанша қазақтың дәстүр салты мен ежелгі Тәңіршілдік пәлсафасын жандандыруға баса назар аударымыз керек.Тәңіршілдік біреулер айтып жүргендей дін емес ол қазақтың дәстүр салтынан тамыр алып жатқан өмірлік пәлсафасы.Тәңіршілдік пәлсафасында адам ол тұлға.Тәңіршілдік пәлсафасының атрибуттарын қазақтың туы мен елтаңбасынан айқын көруге болады.Яғни біз ата баба дәстүріне адал болып,осы жолдан таймасақ мәңгілік елге айналатынымыз хақ.

Сұлтан Қаған

kerey.kz

Related Articles

  • Қазіргі заңнама аясында мемлекеттік тілді қалай дамытуға болады?

    Қазіргі заңнама аясында мемлекеттік тілді қалай дамытуға болады?

    Zhalgas Yertay         Қазақстан билігі мемлекеттік тілді дамыту үшін қатаң шешімдерге барғысы келмейді дейік. Бірақ қазіргі заңнама аясында мемлекеттік тілді қалай дамытуға болады? Соны ойланып көрейік. Қазақ тілін дамыту жайын айтқан кезде Қазақстан билігі қоғамды екіге бөледі. Бірі – тілді дамытудың радикал шешімдерін ұстанады, екінші жағы – қазіргі статус-квоны сақтағысы келеді, яғни ештеңе өзгертпей-ақ қояйық дейді. Бірақ екі жолды да таңдамай, ортасымен жүруді ұсынып көрсек қайтеді!? Батыл қадамдарға барайық, бірақ ол радикал жол болмасын. Қазақ тілін күшпен емес, ортаны дамыту арқылы күшейтсек болады. Яғни адамдар тілді үйреніп әуре болмай-ақ, халық жай ғана қазақ тілі аясында өмір сүруді үйренсін. Негізгі ой осы. Біз осы уақытқа дейін адамдар ортаны

  • Елдес Орда, тарихшы: «Түркістан» атауын қолдану – аймақтағы жұмсақ күш позициясын нығайту тәсілі

    Елдес Орда, тарихшы: «Түркістан» атауын қолдану – аймақтағы жұмсақ күш позициясын нығайту тәсілі

    Фото ашық дереккөздерден алында Өткен аптада Түркияның ұлттық білім министрлігі мектеп бағдарламасына «Түркістан» деген терминді енгізген еді. Шетел басылымдарының жазуынша, бұл атау енді «Орталық Азия» ұғымының орнына қолданылмақ. Білім министрі Юсуф Текин жаңа атау түркі әлемінің бірлігін қамтамасыз етуге бағытталғанын айтады. Оның сөзінше, үкімет оқу бағдарламасынан империялық мағынасы бар географиялық атауларды алып тастамақшы. Ең қызығы, «Түркістан» аумағына Қазақстаннан бөлек, Қырғызстан, Өзбекстан, Түркіменстан мен Тәжікстан жатады екен. Сондай-ақ кейбір басылымдар бұл терминнің Қытайдың батысында орналасқан Шыңжан өлкесіне қатысы барын да атап өтті.  Кейбір ғалымдар «Орталық Азия» термині колониализмнен қалғанын жиі атап жүр. ХХ ғасырдағы әлемдік академиялық ғылымды сол кездегі ірі империялар қалыптастырғандықтан, бүгінде мұндай терминдер мен атаулар халық санасына әбден сіңіп

  • АБАҚ АНА ЖӘНЕ ТАСБИКЕ АНА

    АБАҚ АНА ЖӘНЕ ТАСБИКЕ АНА

    Мәми би Жұртбайұлының шежіресінде айтылуынша Керей ұлысының арғы тегі – Шеп, Сеп, Байлау, Қойлау, Елдей, Көлдей, Изен, Жусан секілді тайпалардан таралады екен. Аталған тайпалардың біразы ескі тарих беттерінен кездессе, енді бір бөлімі қазірге дейін Керей руындағы аталардың есімі ретінде аталып келеді. Мұның бір себебін арғы тарихтағы аталардың аты өшпесін деп кейінгі ұрпақтарының аталар атын қайта жаңғыртып қойған дәстүрінен қарау керек. Абақ атауына келсек, арыда Керей ханзадалары мен ханышаларының арасында Абақ, Абақберді, Абахан, Абақтай, Абақай, Абақ бике сынды есімдер болған. Сол ата-апаларының жолын жалғаған, тозып кеткен Керей елінің басын қосып, оған әз ана болған Абақ есімді қасиетті ана өмірде болған адам. Қазақ тарихында ру атына айналған әз аналар аз болмаған. Көрнекті жазушы,

  • ТАРИХ ҒЫЛЫМЫ ҚАЗІР ЭЗОТЕРИКАЛЫҚ ТОПТАРДЫҢ  МЕНШІГІНДЕ

    ТАРИХ ҒЫЛЫМЫ ҚАЗІР ЭЗОТЕРИКАЛЫҚ ТОПТАРДЫҢ  МЕНШІГІНДЕ

         Шығыстанушы-тарихшы Өмір Тұяқбайдың бұрында да «Қазаққа қандай тарих керек? Тәуелсіздік кезеңінде жасалған тарихи мистификациялар хроникасы» деп аталатын мақаласын  (22.05. 2025. Zhasalash.kz) оқып ем. Риза болғам. Жақында Ө. Тұяқбайдың «Қазақстанда тарихи бұрмалаулар мен мифтерге тосқауыл қоюдың жолдары» (02.10. 2025. Zhasalash.kz) атты тағы бір мақаласымен және таныстық. Өте өзекті мәселені көтеріпті. Тарихта орын алып жүрген жағымсыз жайттар турасында ой толғапты. Журналистерді, блогерлерді айыптапты. Тарихтан арнайы кәсіби дайындығы жоқ, бәрін бүлдіріп болды деп.  Келеңсіздікті тоқтатудың нақты жолдарын ұсыныпты. Бұған да көңіліміз бек толды. Әйтсе де тарихты бұрмалауға, өз өтіріктерін насихаттауға тек журналистер мен блогерлер ғана емес, «арнайы кәсіби дайындығы бар» «тарихшылардың» да «зор үлес» қосып жатқанын баяндап, айтылған пікірді одан әрі өрбітіп, жалғастырайық.

  • «Алғашқы кітап» деректі бейнефильмі

    «Алғашқы кітап» деректі бейнефильмі

    Қазақстан Республикасы Мәдениет және ақпарат министрлігінің Мәдениет комитетіне қарасты Ұлттық киноны қолдау мемлекеттік орталығының тапсырысымен «JBF company» компаниясы Семей қаласында, Шыңғыстау өңірінде, Алматы облысының Жамбыл ауданында  «Алғашқы кітап» атты деректі бейнефильм түсіруде. Деректі фильм Абайдың 1909 жылы Санкт Петербургтегі Илья Бораганский баспасында басылған алғашқы шығармалар жинағының жарық көруіне арналады. Ұлы Абай мұрасының қағаз бетіне таңбалану тарихын баяндайды. Қазіргі адамдар бұрынғы уақыттың, Абай заманының нақты, деректі бейнесін, сол кездегі адамдардың әлпетін, киім үлгісін көз алдарына елестетуі қиын. Көпшіліктің ол уақыт туралы түсінігі театр мен кинофильмдердегі бутафорлық киімдер мен заттар арқылы қалыптасқан. Алайда Абай уақытындағы қазақ тіршілігі, қазақтардың бет-әлпеті, киім киісі, үй – жайы, бұйымдары таңбаланған мыңдаған фотосуреттер сақталған. Бұлар Ресей, Түркия, Ұлыбритания

Пікір қалдыру

Электорнды поштаңыз сыртқа жарияланбайды. Белгі қойылған өрісті толтыру міндетті *

Аты-жөні *

Email *

Сайты

Kerey.kz/Керей.кз

Біз туралы:

Тел: +7 7071039161
Email: kerey.qazaq@gmail.com

Kerey.kz тің бұрынғы нұсқасын http://old.kerey.kz тен оқи аласыздар!

KEREY.KZ

Сайт материалдарын пайдаланғанда дереккөзге сілтеме көрсету міндетті. Авторлар пікірі мен редакция көзқарасы сәйкес келе бермеуі мүмкін. Жарнама мен хабарландырулардың мазмұнына жарнама беруші жауапты.

Сайт санағы: