|  | 

Тарих

“НАМЫСҚА” — 25 ЖЫЛ! Биыл елімізде ҰЛТТЫҚ КӘСІПҚОЙ “НАМЫС”

ФУТБОЛ КЛУБЫНЫҢ құрылғанына тура 25 жыл толды! Сонау Кеңес Одағының кезінде футбол секілді миллиондар ойынында қазақтың кегі кетті деген патриоттық оймен,намыспен қолға алған бұл Қозғалыс,бұл Жоба жарияланған жылдар бар қазақтың арманы орындалғандай кезең болғаны жасырын емес. …Табиғатымызда да бар болар,дегенмен,Қазақ университетін бітірген жылы қызметке келген республикалық “ЛЕНИНШІЛ ЖАС” газетінің бас редакторы,ғұмыры жүзіне шаң түсірмес ұстазым СЕЙДАХМЕТ БЕРДІҚҰЛОВТЫҢ Ұлтжандылық тәрбиесінен ұлы сабақ алған басым, 1991 жылдың қаңтар айында еліміздегі тұңғыш әрі жалғыз “СПОРТ” газетіне бас редактор болып тағайындалғаннан кейін ұзамай,1 тамыз күні газеттің бірінші бетінде ҰЛТТЫҚ КӘСІПҚОЙ “НАМЫС” ФУТБОЛ КЛУБЫНЫҢ құрылатындығы жайлы республика жұртына ҮНДЕУ жарияладым! Онан арғы оқиғалар көрген түстей… Бүкіл республика болып бұл ИДЕЯНЫ тік көтеріп әкетті. Әсіресе қазақ халқының қуанышы мен толғанысында шек болған жоқ. Редакцияға ой арқалаған,ұсыныс айтқан,жоспар ұсынған хаттар мыңдап келіп жатты. Ұйымдастыру комитетін құрдық. Ол топта қазақ футболының марқасқалары – Тимур аға Сегізбаев пен Сергей Квочкин,Құралбек Ордабаев,Сейілда Байшақов,Евгений Кузнецов,Құрбан Бердыев,тағы басқа да айтулы мамандар болды. Топ құрып,футбол білермендерін республиканың 19 облысына(ол кезде елімізде 19 облыс болатын. – Н.Ж.) іріктеу жасауға жібердік. Өзім бас болып,5-6 ауданға да соғып өттік. Сөйтіп,1992 жылы көктемнің аяғына қарай Алматыға 300 бала келді, Соңғы іріктеуден өтуге! Алматыдағы АДК стадионында соңғы іріктеу өтті. Бұл жауапты сәтке сол кезде “Жеңіс” футбол клубын құрып,ардагерлер жарысында топ жарып жүрген команданың мұрындығы,тамаша футболшы,ғажап азамат,марқұм Шәріп Омаров жетекшілік етті. Шәкеңнің маңында республика футболының ең таңдаулы мамандарының бәрі болды. Сөйтіп,екі күнгі іріктеуден соң “Намыс” футбол клубына 100 бала таңдап алдық.

“Намыс” клубының ресми ТҰСАУКЕСЕРІ Алматыдағы Орталық стадионда өтті. Ту көтерілді,Әнұран ойналды,клуб мүшелері АНТ қабылдады. Клуб мүшелерінің антын Ғани Бапанов оқыды. Сол жүз бала төрт классқа бөлініп оқыды. Оның екеуі Алматыда,екеуі Ұзынағаш ауылында тұрып оқыды. Кезең қиын болатын. Мемлекет Тәуелсіздігін жаңа алып жатқан,экономика төмен,қоғам не боларын білмеген ауыр уақыт еді. Балаларды киіндіруге,ішіндіруге,жарысқа жіберуге қаржы тапшы болды. “НАМЫСТЫ” қолдау қорын аштық. Күреп ақша берген ешкім болған жоқ. Халық 500-1000 рубльден жіберетін қорға. “Мен ұрлық қылғанда ай жарық болды!” дегендей,1993 жылы ақша ауысты. Бүкіл халық боп жинаған бір уыс қаржымыз тиын боп қалды. Берілмедік,күрестік… Өз басым сол кезде болған үш вице-премьерге кірдім. Бәрі де қолымды қысып,құшағына алып,”Жарайсың!” дегеннен аспады. Материалдық көмек бермеді.Ұлттық идеядан жасқанды-ау деп ойлаймын бүгін. Сол кезде үлкен бір компанияға тели салса клубты… Жан-жағымызды сипалап,тірлік еттік. Амангелді Ермегияев,Кенжебек Омарбаев,Серік Қонақбаев,сол кездегі министрлерден Қаратай аға Тұрысов,аудан әкімі Әбдіманап Көпбергеновтер қол ұшын берді. Балаларды тәрбиелеуде Ақселеу аға Сейдімбеков,Шәріп Омаровтар үлгі көрсетті. “Досмұқасан” ансамблі,Майра Ильясова,Құрманай Омарова.Әбүйірбек Тіналиев,”Тамаша” ойын-сауық отауының тарландары,Сәуле Жанпейісова,Рамазан Стамғазиевтер өз өнерлерімен қолдау көрсетті. 1993 жылы “Намыстың” ересек командасын құрдық. Осы қадамымыз дұрыс па,бұрыс па ,осы күнге дейін жауабын тапқан жоқпын. “Намыс” ҚР чемпионатында алғашқы ойынын өткен жылы жүлдегер болған Екібастұздың “Батыр” командасымен Орталық стадионда ойнап,3;2 есебімен жеңді! “Намыстың” тұңғыш добын Сейтжан Байбосынов соқты.Осы ойынға өзі ауырып жүрсе де ұстазым Сейдахмет Бердіқұлов қасына досы,ақиық ақын Тұманбай Молддағалиевті ертіп,Орталық стадионға барды. Ойын соңынан жеңіске жеткенімізге шәй іштік. Сонда ауырып жүрген Сейдахмет аға; “Мына Несібім бүкіл қазақтың арманын орындады, Бүгін 50 грамм коньяк ішпесем болмайды!” деп толғана сөлегенін әлі ұмытқан жоқпын. Бұл жайлы Тұманбай аға естелігінде талай айтты да. “Намыс”- командадан гөрі ИДЕЯ,ЖОБА еді. Балалар тобынан небір таланттар өсіп шықты. Нұрбол Жұмасқалиев,Айдар Күмісбеков,Мұрат Тілешов,Диас Кемалов,Әлібек Бөлешов сынды футболшылар Қазақстанның құрама командасында ойнады! Бүгін осының бәрі көз алдымнан кинодай көлбеп өтіп жатыр. Рас,қаржылай қолдау болғанда “НАМЫС” ҰЛТТЫҚ КӘСІПҚОЙ ФУТБОЛ КЛУБЫ ел футболының Ақжелкені болар еді. Бірақ бәрі зая кетті дегендер де қателеседі! Бұл қазақтың мына жаңа заман тұрғанда мәңгілік алға қояр АРМАНЫ болып қалатынына менің еш күманым жоқ! “Тауларды аласартпай Даланы биіктету” жайлы Олжас оғланның жырындағыдай,республикада тұратын өзге ұлт өкілдерінің біріне тосқауыл болмай-ақ,бұл идеяға қазақ халқының Ұлтжанды ұрпағы әлі соғатыны сөзсіз!!! Кезіндегі біздің де АРМАН сол болатын! 25 жылыңмен,таза ҰЛТЖАНДЫ ЖОБА! Намысы бар халық саған әлі-ақ оралады!24775018_1871759116467510_207004061818956709_n

Суретте: Клубты құрушы Несіп Жүнісбайұлы Айдар Күмісбеков, Нұрбол Жұмасқалиев,Əлібек Бөлешов, Диас Кемаловтермен бірге Азия Ойындарында!

Несип Жунусбаевтың facebook парақшасынан алынды

Related Articles

  • Ясин Құмарұлы: Ежелгі Түркі тайпаларындағы төтемдік аң – құстардың аңыздық негіздері

    Анотация  Мақалада грифон, көкбөрі (Құсбөрі) тәңір ұғымдары мен атаулары төңірегіндегі сондай-ақ Сақ, Ғұн, Үйсін, Түркілердің бөрі төтемділігі және аттарының да бөріге байланыстылығы зерттеледі. Грифон және көкбөрі Грифон (griffon) қазірге дейінгі анықтамаға сай жартылай арыстан, жартылай құмай немесе басы, қанаты құс, денесі арыстан аңыздық мақұлық (狮鹫). Біреулер оны жауыздықтың символына баласа енді біреулер ізгіліктің (тіпті Христостың)нышаны деп біледі. «Этимология» атты  еңбекте: «Христос – арыстан, өйткені онда теңдессіз парасат және қүш-қуат бар, Христос әрі құзғын, өйткені ол қайта тірілген соң аспанға көтеріліп, жұмаққа шығады», – деп жазылған. Грифон көбіне грек аңыздарында жолығады. Оның арғы және кейінгі заманғы мәдениет, этнос, т.б. танудағы орны маңызды. Ол қиыр шығыстың айдаһары сияқты бір дәуір мәдениетінің символы. Десе де, грифон грек аңыздарында ғана сақталып қалмастан,  басқа  аймақтарда да  кеңінен  таралғандығы  байқалады.  Әсіресе оның археологиялық дерегі Орталық Азия өңірінен көп байқалады. Байырғы Еламдықтар оны архитектурада кеңінен пайдаланған. Геродоттың «Тарих» атты ұлы еңбегінде griffon  бірнеше  жерде  жолығады,  барлығы  сақтарға  байланысты.  Геродот  және сақтар  жерінде  грифонның  әйгілі  болғандығын  да  жазады.  (IV.79)  Тарихи деректерге,  аңыздарға  негізделгенде  грифон  Украинадан  Орта  Азияға  дейінге скиф даласында болған деп қаралады. Сақтардың грифон әсем өнері туралы: сақ молаларында бар. Берелде, Пазырықта, Есікте, Алагуде, тіпті ғұндардың көші және жойқын жорығымен бірге Қиыр Шығыс жеріне дейін жеткендігі байқалады. Геродоттың  айтуынша,  исседондардың  жоғарғы  жағында  аримаспы,  яғни жалғыз  көзділер  тұрады.  Ал  олар  тұрған  жерде  алтынды  қорып  жатқан  грифон болады  десе,  ол  тағы,  исседондардың  аримаспы  жағынан  ығыстырылып,  одан скифтер исседондар жағынан ығыстырылғандығын жазады [1]. Геродот:  «Бұл  арадан  шалғайдағы  жағдайлар  туралы  мәліметтерді  тек исседондардың айтқандарынан ғана білеміз. Олар жалғыз көзділер мен алтын қорып жатқан грифон туралы әңгімелейді. Скифтер бұл әңгімелерді исседондардан естиді. Одан скифтер оны гректерге жеткізеді. Сонымен біз оларды жалғыз көзділер деп атадық. Скифтер Arimaspi  дейді. «Arima» бір дегенді, «spu» көз дегенді білдіреді», – дейді [2].

  • Тарихыңды тани біл (яғыни Абақ Керейдің 12 руының ноқтағасы Ителі руы жайында)

    Байахмет Жұмабайұлы Тарих – әсте кешегіні аңсау емес, керісінше еске алу. Яғыни бабалар ізіне үңілу, бүгінгі бейбіт елдің кешегі тарихына көз жүгірту. Ендеше мынау бейбіт заман өткенімізге орай жаратып бергін абзалдылығына шынайы рахымет айтамыз. Біз ұлттар ара, рулар ара берекеге мән бере отырып, Қазақ тарихының ұсақ деталы болған рулық шежірені зерттеп анықтау, осы арқылы, ұлт, отан тіпті дүние тарихына өз есемізді қосу деген мақсатты алдыға ұстаймыз. Айырықша ескертеріміз: «зерттеуіміздің жеткен жері осы» дегендік емес, бұлар тек көзқарас. Әр дәуірдегі жазылым, айтылымдардан алған дәлелдер ғана. Енді бір рудан озу, биіктеу деген ойдан аулақпыз. Әрбір ру өзінің тарихына осылайша үңілер болса, мүмкін, ұлт тарихының негізі қаланар дегенді ескере кетпекпіз. Материялдық деректер Кеңесті

  • Тұрардың Қытайға құпия сапары

    ХХ ғасыр басында қазақ зиялыларының халқы үшін атқарған еңбегі ұшан-теңіз. Олардың ерен істерін әлі толық зерттеп-зерделеп үлгермей жатырмыз. Сондай тұлғаның бірі – Тұрар Рысқұлов. Бұл адамның қайраткерлік қабілеті Кеңес Одағы деңгейінен асып, Коминтерн өкілі ретінде әлемдік масштабтағы саяси істерге араласуына ықпал етті. Соның бір парасы – Азия құрлығындағы көшпенді жұрт Моңғолияның конституциясын жасап, елдің саяси-экономикалық дамуын социалистік бағытқа бұрып беруі. Істі тиянақтау үшін қайраткер аталмыш мемлекетке 1924 жылдың қазан айында барып, 1925 жылдың шілдесіне дейін 9 ай қызмет етті. Т.Рысқұловтың Моңғолияда атқарған еңбегі жайлы «Егемен Қазақстан» газетінің жылашар санында «Тұрардың Күредегі күндері» атты көлемді мақала жарияланған еді. Осы жазбада қайраткердің ол жақта атқарған жұмысы жайлы баяндалған болатын. Дейтұрғанмен Т.Рысқұлов осы

  • Шыңғыс хан және оның заманы Мұхтар Мағауин екінші кітап ұйысқан үлыс

    бірінші бөлім бүліңғір і т а р а у тауарихтың бәсі алқисса, қят бартан-бахадұрдың ұлы есугеи онан өзенін бойлап, құс салып жүр екен. кенет, атан түйе жегілген, найқала жылжып, жақындап қалған қарағұт күймені көзі шалады. атты қосшысы бар. бұл – жәуінгер меркіт тайпасының жетекші әулетінен шыққан еке-чіледу болатын. қалың қоңыраттың олқұнұт руынан қыз алып келе жатқан. жаңа түскен келіншегінің есімі – өгелін еді. иенде кездескен екеу дала рәсімімен сәлемдесті ме, жөн сұрасты ма – белгісіз. анығы – есугеидің көзі қалбағай асты, күн тимес көлеңкеде отырған өгелінге түседі. жас қыз, шындығында беті жаңа ашылған келіншек ғәжәйіп сұлу екен. өркеуде жігіттің жүрегі шым етіп, өне бойын өзгеше сезім құрсағаны күмәнсіз. бірден-ақ, «мұндай

  • Құдіретті Керей хандығы

      Керей хандығы – қазақ халқының тарихында ерекше орын алатын орта ғасырлық феодалдық мемлекет Хандық территориясы ежелгі ғұндар мен көк түріктерінің атақонысы Орталық Моңғолияда болды. Шығыста татарлар тайпалық одағы мен қамағ моңғолдармен, батыста Найман хандығымен, оңтүстікте Таңғыт мемлекетімен, солтүстігінде меркіттермен шектесіп жатты. Хандық құрамындағы ру- тайпалар кейін келе қазақ халқының бір бөлігін құрады, олар Орта жүздің керей тайпасы, арғынның тобықты руы, Ұлы жүздің албан тайпасы, кіші жүздің керейт тайпасы осы хандықтағы ру тайпалар болды. Керейлердің арғы тегі Керей тайпалық одағының шығу тегі көбінде сәнбейлерге барып тіреледі, көне сәнбей молаларындағы сүйектерге жасалған зерттеулерде мұны растайды. Дегенмен осы тайпалық одаққа ғұнның сарқыншақтарымен деңлеңдердіңде қатысы бар екенін айта кету керек. Ежелге мекені Байқал

Пікір қалдыру

Электорнды поштаңыз сыртқа жарияланбайды. Белгі қойылған өрісті толтыру міндетті *

Аты-жөні *

Email *

Сайты

Kerey.kz/Керей.кз

Біз туралы:

Тел: +7 7071039161
Email: kerey.qazaq@gmail.com

Kerey.kz тің бұрынғы нұсқасын http://old.kerey.kz тен оқи аласыздар!

KEREY.KZ

Сайт материалдарын пайдаланғанда дереккөзге сілтеме көрсету міндетті. Авторлар пікірі мен редакция көзқарасы сәйкес келе бермеуі мүмкін. Жарнама мен хабарландырулардың мазмұнына жарнама беруші жауапты.

Сайт санағы: