|  | 

Көз қарас

ОЛАР КЕТІП БАРАДЫ, «ҚАРА ОРЫСТАРДЫ» ҚАЛДЫРЫП…

Өткенде белгілі саясаттанушы Айдос Сарым  Ішкі істер министрлігінің деректеріне сүйеніп,2016 жылдың жарты жылында елімізден 16 742 адам көшіп кеткенін жазған болатын. 

Қазақстанды артта қалдырып, өз атамекеніне асыққандардың басым бөлігі орыстар екен. Ресейге қоныс аударған азаматтардың нақты саны –  14 512 адам.

Аймақтар бойынша қарайтын болсақ, ең көп адам солтүстік облыстардан кеткен. Көштің басын Қарағанды облысы бастап тұр. Олардың қарасы  – 2890 адам. Қостанайдан – 2413, Павлодардан – 2222,  Алматыдан – 1640, Шығыс Қазақстан облысынан – 1536, Солтүстіктен Қазақстан облысынан –1334, Ақмоладан – 1192, Батыстан – 931 адам сыртқа қоныс аударған.

Әрине, бұл өкінетін жағдай емес. Себебі, Мәңгілік Ел болу жолын таңдаған Қазақстанмен болашағын байланыстыра алмайтын әр азаматтың жолы ашық.

Жарты жылда 16 мыңнан аса өзге тілді азамат елден кетіп отырса, алдағы он шақты жылда Қазақстан ұлттық мемлекетке айналатынына ешкім дау айта қоймас.

Шындығын айтайық, орысы бар, басқасы бар, өзге диаспора өкілдері Қазақстаннан кетпегеннің өзінде ішкі өсім арқылы бұл мемлекетте қазақ тілділердің үстемдік құратыны анық байқала бастады. Билік қанша жерден мектептерді үштілді етіп, ресми тілді сақтап қалу үшін мың айла тапса да, «көп қорқытады, терең батырады».

Мұны біздің шенеуніктер әлі түсіне алмай отыр. Ал, өзге диаспоралар баяғыда-ақ түсінді. Түсінді де, аузынан ақ май төгіліп отырса да, ерте қам жасап, тарихи Отандарына қоныс аударып жатыр. Ал, қалып кеткендері бірте-бірте қазақ тілін үйреніп, осы мемлекетке өз тағдырын тапсырмақшы. Олар өздерінің құқығын мемлекет құраушы ұлттың құқығынан жоғары қоймайды.

Рас. Тағдырдың тәлкегімен елімізге келді. Өсті, өнді. Қазақтың алақанында еркелеп ғұмыр кешті. Қойнауы байлыққа толы жерімізді бізбен бірге тел емді. Қара қазақ қара нан таппай отырғанда жырғап өмір сүрді. Енді заман өзгерді. Қазақ – бодан ел емес. Бодан болмағандықтан да өз ұлттық мемлекетін құрып, жоғалғанын табуға тиісті. Мұны түсінбейтін шенеуніктерден басқа тағы бір топ бар. Ол еліміздегі – «қара орыстар». “Атан түйе аунаған жерде түк қалады”.

Сол “түк” Ресейге барса орыс бола алмайды, елде қалып қазақ бола алмайды. Сосын, дамуы қарқын алған ұлттық сананы кері тартып, ел арасын бүлдірумен айналысады. Олжас Сүлейменов секілді «орысшыл» тұлғаларды өздеріне тартып, әр нәрсеге Ресейді мысалға келтіріп, саясаттың бетін қазақтарға бұрғызбау үшін барын салады. Ендігі күресіміз сол «қара орыстармен» болатыны анық. Олар аз санды бола отырып, бүкіл қазақты “қара орыс” жасау үшін күресетін болады.

Кетіп жатқан қауым артына «қара орыстарды» қалдырып бара жатқаны ғана өкінішті. Оларды да өздерімен бірге ала кетсе ғой, қазақтың тақиясы қисайып қалмас еді.

Шәріпхан Қайсар

Abai.kz

Related Articles

  • Герб ауыстыру мәселесі немесе «терістеу синдромы» қалай пайда болды?!

    Еліміздің гербін ауыстыру туралы Президенттің ұсынысы (о баста ұсыныс суретші-дизайнер мамандардан шыққан сияқты) тұтас қоғамда болмағанмен, әлеуметтік желілерде әжептәуір қарсылық тудырды. Бірақ, байыптап қарасақ, бұл қарсылықтың қазіргі гербтің қазақ үшін ерекше қастерлі немесе эстетикалық тұрғыдан мінсіз болуына еш қатысы жоқтығын аңғарасыз. Соңғы уақыттары, ауыр індетпен қатар келген қаңтар трагедиясынан бастап, халық айтарлықтай күйзеліске ұшырады. Қазақстанның еркінен тыс, соғысқа, басқа да себептерге байланысты болып жатқан экономикалық қиындық салдарынан халықтың әл-ауқаты төмендеді. Осының бәрі қазір қоғамда байқалып қалған «терістеу синдромына» түрткі болды. «Терістеу синдромы» – дұрысты да бұрысқа шығаратын, қандай бастамаға болсын қарсы реакция шақыратын құбылыс. Әлеуметтік психологияны зерттеушілердің пайымдауынша, осы құбылысты барынша күшейтіп тұрған фактор – әлеуметтік желілер. Яғни, алдағы уақытта

  • Үздік ойдың үзінділері

    Үздік ойдың үзінділері Арма әлеумет! Мен қазір таза академиялық ғылыми ортада жүрмін. Өзімнің неше жыл бойы жинаған білімімді, оқыған оқуымды, шетелдік тәжірибемді, интеллектуалды қарым-қабілетімді шынайы қолданатын қара шаңырақтың ішінде жүрмін. Алматының бәрінен бөлек мәдени ортасы ерекше ұнады. Алматы қала мен дала дейтін екі ұғымның түйіскен әдемі ортасы екен. Ойлап көрсем мен бақытты перезент, бағы жанған ұрпақ екенмін. Әкем тұрмыс пен жоқшылық, жалғыздықтың тауқыметін әбден тартып еш оқи алмадым, небәрі үш ай оқу оқыдым-, деп менің оқуымды бала күнімнен қадағалады, шапанымды сатсам да оқытам деп барын салды. Ал мектепте бақытты шәкірт болдым. Маған дәріс берген ұстаздарым кілең дарынды, қабілетті кісілер болды. Университетте және шетелде мен тіптен ерекше дарын иелеріне шәкірт болдым.

  • Самат Әбіш қалай “сүттен ақ, судан таза” болып шықты?

    Азаттық радиосы Саясаттанушы Досым Сәтпаев ҰҚК төрағасының бұрынғы бірінші орынбасары, экс-президент Нұрсұлтан Назарбаевтың немере інісі Самат Әбішке шыққан үкім “Қазақстандағы режим болашақты ойламайтынын көрсетті” дейді қазақстандық саясаттанушы Досым Сәтпаев. Сарапшының пайымдауынша, билеуші “элита” жеке істерімен және тасадағыкелісімдермен әуре болып жатқанда елде тағы бір жаңа әлеуметтік жарылысқа әкелуі мүмкін факторлар күшейіп келеді. СаясаттанушыРесей өзінің экономикалық мүдделері мен геосаяси жоспарларын кеңінен жүзеге асыру үшін Қазақстанның ішкі саясатына тікелей әсер етуге тырысып жатуы мүмкін деп те топшылайды. ПУТИН “ҚАУІПСІЗДІК КЕПІЛІ” МЕ? Азаттық: Сонымен ұзақ демалыс алдында осындай үлкен жаңалық жарияланды. Мейрам алдында, 19 наурызда қазақстандықтар мәжіліс депутатының постынан Самат Әбішке шыққан үкім жайлы білді. Мұның бәрінің байланысы бар ма әлде кездейсоқтық па? Досым Сәтпаев: Әңгімені бұл істің құпия

  • Христиан миссионерлерінің құмдағы іздері

    Орыны: Қашқар қ-сы; Жылы: 1933 ж; Аты-жөні: Қабыл Ахонд; Діні: христиан; Түсініктеме: Бұл жігіттің кейінгі есімі Қабыл Ахонд, христиан дінін қабылдаған алғашқы ұйғыр. Кейін діни сеніміне байланысты өлтірілген. Сурет еуропадағы миссионерлік музей архивінде сақтаулы. Аталған музейде жүздеген христиан ұйғыр өкілдерінің суреті сақталған. 1930 жылдары христиан ұйғырларына тұрғылықты мұсылмандар мен әкімшілік билік тарапынан қысым көрсетіле бастаған соң бір бөлімі миссионерлерге ілесіп еуропа елдеріне “һижраға” кетті. Алқисса Христиан әлемінің Қашқарияға баса мән беруі әсіресе Яқұп Бек мемлекеті кезеңінде жаңа мүмкіндіктерді қолға келтірді. 1860-70 жж. Қашқарияның Цин империясына байланысты көңіл күйін жақсы пайдаланған Христиан әлемі Үндістан мен Тибет арқылы Қашқарияға мәдени ықпалын жүргізе бастады. Олардың мақсаты бұл аймақты Ресей империясынан бұрын өз ықпалына

  • Демографиялық сараптама

    1-ші сурет қазақтар; Демографиялық ахуал 1949-2020 жж. аралығын салыстырмалы көрсеткен. 1949 жылға дейін, атап айтқанда коммунистік қытай үкіметі орнағанға дейін Шынжаң өлкесінің солтүстік бөлігінде қазақтар, оңтүстік бөлігі Қашқарияда ұйғырлар басым санды ұстады. 1951-54 жылдары ұлттық межелеу кезінде орталық үкімет құрған комиссия сараптамасы бойынша ұлттық автономиялық территорияны анықтау мына екі бағытта жүргізілді. Олар: БІРІНШІ, ұлттық автономияны межелеу бойынша оның атауын тұрақтандыру. Осы бойынша үш атау ұсынылды: *ШЫғыс Түркістан автономиялық федерациялық респубиликасы; *Ұйғырстан автономиялық респубиликасы; *Шынжаң автономиялы респубиликасы. ЕКІНШІ, автономияның әкімшілік тұрпатын анықтау; Осы бойынша: *Федерециялық тұрпат; *Автономиялық облыс және окург тұрпат; *Аймақ және аудан дәрежелі автономиялық окург тұрпаты. Межелеу комиссиясы аталған екі бағытта сараптама нәтижесін қорытындылады. Комиссия қорытындысы бойынша Шынжаң өлкесінің

Пікір қалдыру

Электорнды поштаңыз сыртқа жарияланбайды. Белгі қойылған өрісті толтыру міндетті *

Аты-жөні *

Email *

Сайты

Kerey.kz/Керей.кз

Біз туралы:

Тел: +7 7071039161
Email: kerey.qazaq@gmail.com

Kerey.kz тің бұрынғы нұсқасын http://old.kerey.kz тен оқи аласыздар!

KEREY.KZ

Сайт материалдарын пайдаланғанда дереккөзге сілтеме көрсету міндетті. Авторлар пікірі мен редакция көзқарасы сәйкес келе бермеуі мүмкін. Жарнама мен хабарландырулардың мазмұнына жарнама беруші жауапты.

Сайт санағы: