|  |  | 

Көз қарас Саясат

Ақселеу Сейдімбек:”Біздің министрлеріміздің 90 пайызы “Елім-ай” әнін білмейді.”

ШЫННЫҢ ЖҮЗІ бағдарламасындағы сұхбатыАқселеу_Сейдімбек

Абыз ақсақал, этнограф ғалым, жазушы, академик, мемлекет және қоғам қайраткері, біртуар тұлға марқұм Ақселеу Сейдімбек ата мен қарымды журналист, ұлтжанды азамат Қасым Аманжол сұқбатынан:
Қ. А:”Аға біз осы нені жоғалттық?
Неден айырылдық?”
А. С:”Айырылғанымыз көп ғой…мысалы, бір нәрсеге пүшәйман болам. Біз уәдеге берік халық едік, уәдеден тайдық….Менің ішімнен шыққан балам өзіне қатысты іс болмаса берген уәдесінде тұрмайды. Ол балам басқаға не істемейді…және де бұл жалғыз жарым мінез емес екенін де жақсы білем. Демек, біздің халықтың бұл ең ұлы құндылықтарының бірі еді. Әрбірден соң құранды өзінің моральдық этикалық нормасына бұрып алған мынандай мәтел бар.”Құдайдың мың бір аты бар, бір аты-уәде” немесе “Уәде-Құдайдың аты” дейді. Қазақ даласына 20-ғасырға дейін келген сыртқы этнографтар бір-ақ нәрсеге таң қалады. Өте ірі, тағдырлы істер тек ғана уәдемен шешіле береді бұл далада.
Ал, қәзір уәде беріп тұрып, көзіңді бақырайтып тұрып, ол аздай ақ саған қол хат жазып беріп тұрып қақпанға түсіріп кетеді….
Осындай, осындай жоғалған құндылылықтарды тізіп тауыса алмайсың. Өте көп…Әсіресе біздер, менің қатарластарым, қос кіндік ұрпақ қаймағы бұзылмаған ауылдың, көшпелі өмір салтың соңғы түтінін иіскеген, ошағына жылынған ұрпақпыз. Одан кейін мына жаңа қоғам, жаңа жүйемен беттестік. Біз салыстыру арқылы ненің жоғалғанын, нені жоғалтып отырғанымызды қатты сезінетін ұрпақпыз. Бұл ретте біз халықтың тамаша, аяулы асыл қасиеттерін көмескілеп бара жатырмыз. Тағы да қайталап айтамын, үлкен мемлекеттік деңгейде тамаша шаралар жасалып жатыр. Ел болу үшін, мемлекет болу үшін, ұлт болу үшін бірақ, осы салада мән беріліп жатқан қарқынды қимылды сезбеймін…
Мен қәзір жоғары оқу орнында сабақ беремін. Бізде білім мазмұны да жоқ.
Қ. А:”Қалай?”-
А. С:”Кез-келген білімнің мазмұны болады. 1-курстың, 2-курстың, 3-курстың не болмаса 1-сыныптың ,2-сыныптың білім мазмұндары, білім деңгейлері болады. Білім мазмұндарының ішінде біздің ұлттық ділімізді, минталитетімізді сақтауға, ұштауға, жетілдіруге бағытталған білім жоқ. Мазмұн жоқ!
Керісінше онда басқа құндылықтар бел алып жатыр….Біздің төл табиғатымызға жат құндылықтар бел алып жатыр…
Демек, бұл өте терең сезіну арқылы тегеурінді харекет жасайтын өрістеріміздің бірін сөз етіп отырсың.
Қ. А:”Мұның бәрі советтік дәуірден бері әбден жолға қойылып, әрі соның салдарымен келе жатқандықтың белгісі ме әлде советтік дәуір кезінде дегенмен қарсы күрестер болып кейіннен барып айырылып қалдық па?”.
А. С:”Бұл жанағы алғашқы айтқан уәжіңнің жөн жобасы бар.
Совет заманында не керек еді. Елдің басшыларының қоғамның қандай болу тетіктерін білетін басшының керегі жоқ. Тек шаруашылық басшылар ғана керек еді. Біздің Қазақстан тәуелсіздік алғаннан бастап осы үрдіс, осы бір жаман әдет әлі жалғасып келе жатыр.
Мемлекетімізді басқарып отырған басшыларымыз, әсіресе сала-саланың тізгініне ие болып отырған министрлеріміз олар өзінің саласының шаруашылығының қалай жүргізу керектігін өте жақсы біледі. Бірақ, мемлекеттік құрылысты жетілдірудің, мемлекеттік құрылыс аясындағы ұлттың төлтумалығын сақтап қалудың, жаһанданудың ұлы көпірінде ұлтқа араша түсудің мүлде тетіктерін білмейді. Былайша айтқанда мемлекеттік тұлғалар емес, шаруашылық ғана тұлғалары.
Совет заманындағы негізгі ұстаным болған құйтырқы әдет қанымызға кіріп, бізден әлі күнге дейін сүйретіліп қалмай келе жатыр….
Біз әлі күнге дейін министрлерімізді өзінің шаруашылық саласын жақсы білгені үшін, экономиканы дұрыс дөңгелеткені үшін, ақшаны жақсы есептей алғаны үшін ғана қоямыз.
Бірінші басымдық қасиетті соған береміз. Олай емес! Бірінші басымдық қасиетті ұлт болмысын қалай біледі?! Мемлекет болып және де ұлт болып, ұлттық мемлекет болып сақталып қалу үшін қай тетікті басуды біле ме?! Ұлтқа жаны ашитын ұлттық намысы, рухы бар ма?! Ұлт тарихын, салт-санасын, дәстүр ғұрпын біле ме?!
Міне, осындай кретерийлер жетіспейді!
Біздің министрлеріміздің 90 пайызы “Елім-ай” әнін білмейді. Бұл символды мысал. “Елім-ай” әнін білмеу, ұлтты білмеу! Өкінішке орой бізде осы бір талғамсыз дәстүр, ел тағдырын сеніп тапсыратын азаматтарға қатысты мүлде ескерілмей келе жатыр….”.

Related Articles

  • Қазіргі заңнама аясында мемлекеттік тілді қалай дамытуға болады?

    Қазіргі заңнама аясында мемлекеттік тілді қалай дамытуға болады?

    Zhalgas Yertay         Қазақстан билігі мемлекеттік тілді дамыту үшін қатаң шешімдерге барғысы келмейді дейік. Бірақ қазіргі заңнама аясында мемлекеттік тілді қалай дамытуға болады? Соны ойланып көрейік. Қазақ тілін дамыту жайын айтқан кезде Қазақстан билігі қоғамды екіге бөледі. Бірі – тілді дамытудың радикал шешімдерін ұстанады, екінші жағы – қазіргі статус-квоны сақтағысы келеді, яғни ештеңе өзгертпей-ақ қояйық дейді. Бірақ екі жолды да таңдамай, ортасымен жүруді ұсынып көрсек қайтеді!? Батыл қадамдарға барайық, бірақ ол радикал жол болмасын. Қазақ тілін күшпен емес, ортаны дамыту арқылы күшейтсек болады. Яғни адамдар тілді үйреніп әуре болмай-ақ, халық жай ғана қазақ тілі аясында өмір сүруді үйренсін. Негізгі ой осы. Біз осы уақытқа дейін адамдар ортаны

  • Елдес Орда, тарихшы: «Түркістан» атауын қолдану – аймақтағы жұмсақ күш позициясын нығайту тәсілі

    Елдес Орда, тарихшы: «Түркістан» атауын қолдану – аймақтағы жұмсақ күш позициясын нығайту тәсілі

    Фото ашық дереккөздерден алында Өткен аптада Түркияның ұлттық білім министрлігі мектеп бағдарламасына «Түркістан» деген терминді енгізген еді. Шетел басылымдарының жазуынша, бұл атау енді «Орталық Азия» ұғымының орнына қолданылмақ. Білім министрі Юсуф Текин жаңа атау түркі әлемінің бірлігін қамтамасыз етуге бағытталғанын айтады. Оның сөзінше, үкімет оқу бағдарламасынан империялық мағынасы бар географиялық атауларды алып тастамақшы. Ең қызығы, «Түркістан» аумағына Қазақстаннан бөлек, Қырғызстан, Өзбекстан, Түркіменстан мен Тәжікстан жатады екен. Сондай-ақ кейбір басылымдар бұл терминнің Қытайдың батысында орналасқан Шыңжан өлкесіне қатысы барын да атап өтті.  Кейбір ғалымдар «Орталық Азия» термині колониализмнен қалғанын жиі атап жүр. ХХ ғасырдағы әлемдік академиялық ғылымды сол кездегі ірі империялар қалыптастырғандықтан, бүгінде мұндай терминдер мен атаулар халық санасына әбден сіңіп

  • АБАҚ АНА ЖӘНЕ ТАСБИКЕ АНА

    АБАҚ АНА ЖӘНЕ ТАСБИКЕ АНА

    Мәми би Жұртбайұлының шежіресінде айтылуынша Керей ұлысының арғы тегі – Шеп, Сеп, Байлау, Қойлау, Елдей, Көлдей, Изен, Жусан секілді тайпалардан таралады екен. Аталған тайпалардың біразы ескі тарих беттерінен кездессе, енді бір бөлімі қазірге дейін Керей руындағы аталардың есімі ретінде аталып келеді. Мұның бір себебін арғы тарихтағы аталардың аты өшпесін деп кейінгі ұрпақтарының аталар атын қайта жаңғыртып қойған дәстүрінен қарау керек. Абақ атауына келсек, арыда Керей ханзадалары мен ханышаларының арасында Абақ, Абақберді, Абахан, Абақтай, Абақай, Абақ бике сынды есімдер болған. Сол ата-апаларының жолын жалғаған, тозып кеткен Керей елінің басын қосып, оған әз ана болған Абақ есімді қасиетті ана өмірде болған адам. Қазақ тарихында ру атына айналған әз аналар аз болмаған. Көрнекті жазушы,

  • Зеленскийдің “жалғыз сенері әрі оң қолы”. Андрей Ермак кім?

    Зеленскийдің “жалғыз сенері әрі оң қолы”. Андрей Ермак кім?

    Рэй ФЕРЛОНГ Андрей Ермак (сол жақта) пен Украина президенті Владимир Зеленский (оң жақта). 2019 жыл. Андрей Ермак ұшақтан түсе сала өзінің бастығын құшақтады. 2019 жылы қыркүйекте президент Зеленскиймен жылы жүздесу жаңадан басталып келе жатқан саяси серіктестіктің басы еді. Бұл – Ермактың Ресей түрмесінде отырған 35 украиналықты Мәскеуден алып келген сәті. Ал 2020 жылы Ермак Зеленский әкімшілігінің басшысы болды. Бірақ Украинадағы жемқорлық шуынан кейін оның қызметіне жұрттың назары ауды. Себебі Ермак Украина энергетикалық инфрақұрылымына бөлінген қаржы жымқырылған коррупция схемасында негізгі рөлде болған деген ақпарат тараған. Бірақ тергеушілер бұл жайттың жай-жапсарын толық ашқан жоқ. Ермактың өзі Азаттықтың Украина қызметінің ресми сауалдарына жауап берген жоқ. Сонымен Зеленскийдің кеңсесін басқарып отырған Ермак кім? ТЕЛЕВИДЕНИЕДЕН

  • ТАРИХ ҒЫЛЫМЫ ҚАЗІР ЭЗОТЕРИКАЛЫҚ ТОПТАРДЫҢ  МЕНШІГІНДЕ

    ТАРИХ ҒЫЛЫМЫ ҚАЗІР ЭЗОТЕРИКАЛЫҚ ТОПТАРДЫҢ  МЕНШІГІНДЕ

         Шығыстанушы-тарихшы Өмір Тұяқбайдың бұрында да «Қазаққа қандай тарих керек? Тәуелсіздік кезеңінде жасалған тарихи мистификациялар хроникасы» деп аталатын мақаласын  (22.05. 2025. Zhasalash.kz) оқып ем. Риза болғам. Жақында Ө. Тұяқбайдың «Қазақстанда тарихи бұрмалаулар мен мифтерге тосқауыл қоюдың жолдары» (02.10. 2025. Zhasalash.kz) атты тағы бір мақаласымен және таныстық. Өте өзекті мәселені көтеріпті. Тарихта орын алып жүрген жағымсыз жайттар турасында ой толғапты. Журналистерді, блогерлерді айыптапты. Тарихтан арнайы кәсіби дайындығы жоқ, бәрін бүлдіріп болды деп.  Келеңсіздікті тоқтатудың нақты жолдарын ұсыныпты. Бұған да көңіліміз бек толды. Әйтсе де тарихты бұрмалауға, өз өтіріктерін насихаттауға тек журналистер мен блогерлер ғана емес, «арнайы кәсіби дайындығы бар» «тарихшылардың» да «зор үлес» қосып жатқанын баяндап, айтылған пікірді одан әрі өрбітіп, жалғастырайық.

Пікір қалдыру

Электорнды поштаңыз сыртқа жарияланбайды. Белгі қойылған өрісті толтыру міндетті *

Аты-жөні *

Email *

Сайты

Kerey.kz/Керей.кз

Біз туралы:

Тел: +7 7071039161
Email: kerey.qazaq@gmail.com

Kerey.kz тің бұрынғы нұсқасын http://old.kerey.kz тен оқи аласыздар!

KEREY.KZ

Сайт материалдарын пайдаланғанда дереккөзге сілтеме көрсету міндетті. Авторлар пікірі мен редакция көзқарасы сәйкес келе бермеуі мүмкін. Жарнама мен хабарландырулардың мазмұнына жарнама беруші жауапты.

Сайт санағы: