|  | 

Әдеби әлем

АЙТЫЛАТЫН СӨЗ ЕДІ…

                                 Біздің жақта қыс ұзақ

Сол қыста небір ғажап бар

Соғым-шүйгін, үй-жылы,

Веселятся қазақтар

  

Шен тартылған шанасы

Табандаулы пимасы

Гуляй, біздің мекенде,

Орыстың лютая зимасы!

 

Новый Год болсын сөзбасы-

Нұр құятын жүздерге

Дед Мороз Снегурочкамен

Туыс боп кеткен біздерге 

 

Қазақты қазақ құттықтап

Рождествомен қуанып,

Крещениеде, «бісміллә!»,

Күршімге сүңгіп шығалық,

Одан кейін бөшкелеп,

Түн ауғанда су алып

Өзіміз ішіп, малды да,

Әгүрөтті де суарып

Шипа тапсақ ем-домнан

Жел-құзды бойдан шығарып

 

Осылай праздниктерді

Қапысыз тойлап алайық,

Содан кейін жұмылып

Шығарып қысты салайық:

 

                                 Сар самаурын қайнатып,

Ақ шәйнекке шәй демдеп

Қыз-келіншек жүйткіп жүр

Сый кісіге шәй бермек

 

                                 Қарала шәлі жамылып,

Жерді теуіп шыңғырып

Частушка айтқыш әйелге

Кетті ме, дерсің, жын кіріп

 

Нәскишең жігіт жүлде алмақ

Столбыға өрмелеп

«Дабай,братан, дабай!»-деп

Көпшілік шулап дем беред

 

Топ-топ арқан тартысқан

Счет пока: 5 те 2

Айнала гу-гу әңгіме-

Құйтырқы да бөстекі

 

                                 Чучело жасап,оны өртеп

Мәрт қазақ ақ тер,көк тер боп

Проводы зимыға

Еңбегі сіңген бектер көп

 

 Мына бір топ- жюри ме..,

                                    Қолында қағаз-қаламы,

                                    Аралап өтіп барады,

                                    Бағалап кетіп барады

                                    Қатаң-дейді-талабы: 

                                    На высоком уровне 

                                    Өткізбек керек… шараны 

 

Жаз қалай болар,қыс қалай

Болжам жасап отыр-ау-

(Қазақы амал ұмыт боп)

Әбдікей мен Боқырау

 

 …Төл мейрам бізде аз,білем ,-

Екі айт пен Наурыз-Жыл басы

Оның да тегін түптесек,                                     

Араб пен парсы-сұлбасы 

 

Қазаққа содан жат емес

Қызығы кім-кімнің де,

Яғни, тойлай береміз

Талғамастан бұл күнде,

По-любому кетіріп   

Қадірін тілдің, діннің де…

 

                                    Қажысаңыз нақылдан

Мына ақылға көніңіз: 

Жолортада тоқтай қап

…Сникерстеніңіз!

 

Жөн бе осы қылығым,

Корявыйлау сөзім ше?!.

Жаздым,міне, стишок-

Прикол ұстап өзімше…

 

Ұқсамақ болған бәріне

Мынау түрім-қай түрім?!.

Ала шұбар бәрі де

Мынау тілім-қай тілім?!.

                                                                                    Құмарбек ҚАЛИЕВ

Өлеңдегі орыс тілінен ауған сөздер мен атаулар: пима-пимы,валенки; Рождество,Крещение-православиелық христиан мейрамдары; бөшке-бочка; әгүрөт-огород; самаурын-самовар; -шәйнек-чайник; шәлі-шаль; нәски-носки;столбы-столб; арқан-аркан,веревка; құйтырқы-хиторка; бөстекі-пустяки,пустяковый; Проводы зимы-орыс халқының мейрамы; Әбдікей-День Святой Евдокии,14-марта; Боқырау-Покров,14-октября; 

 

Related Articles

  • Нұр аға

    Шаһидолла Самұратұлы Бөкеев Басқалар пәлен десін, түген десін, Танттің бұл қазақты әлемге шін. Көреалмаған дұшпандар дәл сіз құсап – Өздырын күллі елге дәлелдесін. Ат көтермес Аты да, атағын да, Кешегі құрама ыштат сапарында. Бұл қазақты пәш етті Нұрлы ағам, Тұрғандығын қай елдің қатарында. Бағы қандай үстем ет бұл халықтың, Байтақ елім тұрғандай Нұрланып тың. Қайсарлықпен өзіне қағып тартті, Сілкіп тартқан қолдарын Трамттың. Кімге болса бастырмай еш кеудесін, Кім болсада қаймығып, сескенбесын. Трамп та шамалап байқап біліді-ау, Нұрағамның оп-оңай дес бермесін. Күле берді ыржыңдап сесі қашып, Сесі қашып Нұрағамның десі басып. Ақ үйге бастап кірді ақ патшамды, Ылтипатпен құрметтеп, есік ашып. Қадырын білейікші бұл күндердің, Бас сұғар жері емес бұл кімдердің.

  • “Жирен шашты әйел” туралы бір сөз

    Осы уикенд (сенбі-жексенбі) іс арасында Қарабұлақтан әжем беріп жіберген сықпа құртты сорып отырып һәм Астанадан бір досым әкеп берген шоколад жаққан кесек жентпен шай сораптап отырып, Орхан Памуктың “Жирен шашты әйел” романын оқып шықтым. Дәлірек айтқанда Экин Оклаптың ағылшынға қотарған тәржімесін. Көз сүрінетін кедір-бұдыры жоқ, тез оқылатын шағын шығарма. Берісі Түркия, арысы адамзат баласына белгілі әкелер мен балалар арасындағы күрделі қарым-қатынасты сипаттайтын әлеуметтік роман. Үш бөлімнен тұрады. Бірінші бөлім – солшыл саяси көзқарасты, оппозицияшыл белсенді әкесі тастап кетіп, жалғыз шешесі ер жеткізген бозбаланың 1980 жылдардың ортасында колледж ақысын табу үшін құдық қазушы шебердің көмекшісі болып Стамбулдың шетіндегі шағын станцияның маңында бір ай еңбек етуі. Әкесінің махаббатына қанбай өскен балаң табиғаттың

  • Адамның құны (Полицейдің хикаясы)

    Аялдама  (әңгіме) Дала үскірік аяз. Бет қариды. Апта бойы жапалақтап жауған қар екпіні басылғанымен, ауа-райы күрт бұзылып, соңы алай-дүлей боранға ұласқан. Теріскейден соққан желдің түрі жаман. Жолдың ана бұрышына күртік қарды үйіп-төгіп салады да, кісі омбылатады. Кейбір жері қу тақыр; мұндайда табанының асты тайғанақтап, өкпектеп соққан ызғарлы жел әрі-бері теңселтіп, құлата жаздайды. Шығыстың табиғаты қатал. Тарбағатай тауының әсері ме екен, Үржар өңірінде қар қалың жауады. Кей жерлерде тіпті күресінге лақтырылған қардың көптігі сонша, төннелдің ішімен келе жатқандайсың. Әрине, бұл үй маңындағы жағдай. Ал жолдың бойын зымыстан үрлегендей күртік қар қатпар-қатпар етіп жауып тастайтынын қайтерсіз. Мұндайда көлік қатынасы қиындайды. Ауылдан аудан орталығына жетіп, азық-түлік алудың өзі мұң болады. Тау етегіндегі ауылдар

  • Күлтегін жыры

    Күлтегін Құтлық (Елтеріс) қағанның екінші ұлы, Білге қағанның (Могилян) туған інісі. Шешесі Елбілге қатұн. Жеті жасында әкесі Құтлық (680-692 жж. билік құрған) қайтыс болады. Қаған тағына оның інісі Қапаған (692-716 жж.) отырады. Күлтегін мен Білге, Қапағанның інісі Бөгүні (716ж.) тақтан тайдырып, қағандық билікті Білге қолына (716-734жж.) алады. Тарихи деректерге қарағанда, Күлтегіннің он жасында ер атанып, алғаш көзге түскен соғысы – 694 жылғы Жау жыу және Дин жыу аймақтарында болған соғыс. Қапаған осы соғыста 90 мың тұтқынды қолға түсірген. Міне, осыдан былай Күлтегіннің ерлік жолы басталады. Тарихи деректер сол кездегі ел тәуелсіздігін сақтап қалу жолында болған қырғын соғыстардың бірде-біреуінің Күлтегінсіз өтпегенін аңғартады. Батыр 47 жасқа жетіп, қаза тапқанда, төрткүл дүниеден түгел

  • Қазақ әдебиетінің Тәңірлік әлемге есік ашатын трансценденті

    Қазақ әдебиетінің Тәңірлік әлемге есік ашатын трансцендентті мазмұны Қожа Ахмет Яссауидің хикметінен басталатын еді. Құдайберген Жұбанов бұ турасында бүй деп жазады. «біздің «Əдебиет саласындағы жазуымыздың басы «Диуани хикметтен» басталады. Орта Азиядағы түркі тілінде сөйлейтін халықтардың алғашқы жазба əдебиетінің бірі! Бұл факті қазақ ақындарының Ахметке еліктегенін көрсетеді ». Сәкен Сейфуллин былай деп баға береді. «Қазақ арасында жазба әдебиетін таратқан – Түркістаннан шыққан қожалар. Ол кезде қазақ арасына көп таралғаны – Қожа Ахмет Яссауидің кітабы. Біздің қазақ ақындары соған еліктеді». Большевиктер Яссауидің атын өшіру үшін ақын-жазушыларға тапсырма берді. Мәселен, ЦК 1937 жылы Асқар Тоқмағамбетовті «Хазірет Сұлтан» пьесасын жазуға мәжбүрледі. Бұл спектакль ҚазССР кезінде сахнада қойылып келді. Пьесада Яссауиді терістеп, оның жолын «халықты

Пікір қалдыру

Электорнды поштаңыз сыртқа жарияланбайды. Белгі қойылған өрісті толтыру міндетті *

Аты-жөні *

Email *

Сайты

Kerey.kz/Керей.кз

Біз туралы:

Тел: +7 7071039161
Email: kerey.qazaq@gmail.com

Kerey.kz тің бұрынғы нұсқасын http://old.kerey.kz тен оқи аласыздар!

KEREY.KZ

Сайт материалдарын пайдаланғанда дереккөзге сілтеме көрсету міндетті. Авторлар пікірі мен редакция көзқарасы сәйкес келе бермеуі мүмкін. Жарнама мен хабарландырулардың мазмұнына жарнама беруші жауапты.

Сайт санағы: