|  |  | 

Көз қарас Саясат

ҒЫЛЫМНАН АЖЫРАҒАН  БІЛІМДЕ САПА БОЛМАЙДЫ!

12607169_1675810842691850_1065942310_n

Бүгінгі күні Қазақстанда орта білім беру саласы күрделі қиыншылықтарды бастан кешіріп отырғаны баршаға аян. Еліміздегі білім сапасы халықаралық PICA, TIMSS, PIRLS зерттеулеріне қарағанда айтарлықтай төмендеп кеткен. 15 жастағы оқушылардың оқу, математикалық және жаратылыстану-ғылыми сауатттықтарын анықтауды мақсат еткен PICA ұйымының 2009 және 2012 жылдарда өткізген зерттеуінде қазақстандық оқушылар сәйкесінше 59-шы орыннан 63- орынға төмендеген. Осы жылдар аралығында «Денсаулық және бастауыш білім» көрсеткіші 86 орыннан 93 орынға түскен. «Жоғарғы білім және кәсіптік даярлық» көрсеткіші 51-орыннан 60-орынға ығысқан.

Қазақстандағы салыстырмалы педагогика ғылымының негізін салушы көрнекті ғалым, педагогика ғылымдарының докторы, Қазақстан Педагогикалық Ғылымдар Академиясының Президенті Асқарбек Құсайынов кеше (02.08.2016) жарық көрген «Орта білім беру жүйесіндегі дағдарыс: шығу жолдары» атты кітабында «елімізде білім беру сапасын көтеруге бағытталған барлық реформалар ешқандай ғылыми негізсіз жүргізілген» айтады. Соның салдарынан бірде бір реформа аяғына дейін жеткізілмегенін алға тартады.

Тәуелсіздік алған ширек ғасырда білім саласын 14 министр басқарған. Әрқайсысы өзінше реформа жасағысы келеді. Бірақ өкінішке қарай шенеуніктердің министрлік «ғұмыры» келте болып жатады. Бірі бастаған істі екіншісі аяқтағысы келмейді. «McKinsey&Compani» компаниясының ғалымдары өз зерттеулерінде барлық елдер білім сапасын көтеру мақсатында бірдей жұмыс атқаратындығын, алайда сол жұмысты жүйелі түрде атқарған елдің ғана білім сапасы көтерілетіндігін анықтаған. Қазақстанда сондай жүйеліліктің жоқтығынан 25 жыл бойы білім саласы таптаурында немесе алға басу орнына кері кетіп жатыр.

Педагогикалық зерттеулерге бөлінетін қаражат «мысықтың сідігіндей». 2009 жылы ғылыми-зерттеу жұмыстарын жүргізуге 6 млрд 163,5 миллион теңге бөлінсе 12 жылдық білім беру жүйесіне өту проблемаларын зерттеуге бар болғаны 12 млн теңге бөлінген. Кейінгі жылдардағы жағдай да осы шамалас. Яғни Қазақстанда білім сапасын көтеру ғылыми негізде жүйелі түрде жүргізілмейтіндігі көзге ұрып тұр. Жүргізілген зерттеулер нәтижесіне құлақ түріп жатқан ешкім жоқ.

Автор өз кітабында ұрпақты ана тілінен аулақ тәрбиелеу бейруханиятқа бастайтынын айтады. «Ұлттық құндылықтан ажырай бастаған жас буын ұлт келешегінен гөрі өз басының қамын ойлауға бейімделеді, оның патриоттық қасиетіне сызат түседі. Бұл аса қауіпті әрі қорқынышты құбылыс», –дейді автор.

Орта білім беру жүйесі мен экономикасы озық дамыған 20 мемлекеттің ішінде 1-сыныпта екі тіл Гонконг, Сингапур, Жаңа Зеландия және Ирландия сияқты төрт елде ғана оқытылады екен. 2-сыныпта бұларға Люксембург қосылып 5 ел болған. Жалпы осы 20 елдің ішіндегі 13 елде 2 тіл оқытылады. 1-6-сыныптарда дамыған елдердің ешқайсысында 3 тіл оқытылмайды. Сонда Қазақстан «үш тұғырлы тілді» қайдан шығарған. Қандай ғылыми негізге сүйенген?

Академик, педагог- ғалым Асқарбек Құсайынов Канада, Жапония, Финляндия, Оңтүстік Корея, Сингапур, Тайвань, Гонконг, Ирландия, Жаңа Зеландия және тағы басқа отыз шақты елдің елдің тәжірибесіне үңіледі. Үңіледі де бала ұлттық негізде адамгершілік, ізгілік тәрбиесін алмай толыққанды патриот болып қалыптаспайтынын тұжырымдайды. Ал біз қазақ халқымен қоса барлық диаспораларға ұлттық құндылықтарымызды сіңірудің орнына «ұлт» деген, «қазақ» деген сөздерден бетімізді басып тұра қашамыз.

Шикі оқулықтар да жан шошытады. Бір оқулық жасауға шетелдерде 3-5 жыл жұмсалса бізде сәуір айында шыққан бұйрыққа сәйкес күзде, 1-қыркүйекке күлдібадам «оқулық» дайын болып қалады. Онда 1-сыныптағы қазақ балаларына «бутерброд пен пицца дайындау» көрсетіліп жатады.
Қазақ мектептерінде кейбір пәндерді ағылшын, орыс тілінде оқыту туралы биылғы шешім де «сау сиырдың боғы емес». Білім саласы «ой-хой, дариғалардың» волюнтаристік нұсқауларына көнбейді. Аспаннан алынған шешімдер Қазақстандағы білім саласын одан әрі батпаққа батыра түспек.

Қазақстанда өзінің азаматтық құқығын пайдалана алмайтын, дауысын шығара алмайтын ең әлсіз мамандық – бұл ұстаздар қауымы. Олар жалтақ. Оған бастық көп. Олар қалтасына түсіп жатқан ұрыны көріп тұрып «пышақ сұғып ала ма?!» деп қорқып, аузын аша алмайтын жолаушылар тәрізді. Шынайы ұлттық идеологияның болмауы оқу саласында білім сапасын көтеретін ұзақ жылдарға арнаған жүйенің қалыптаспауына ұрындырып отыр.

Мұғалімдердің биылғы тамыз кеңесіне қатысушылардың Асқарбек Құсайыновтың «Орта білім беру жүйесіндегі дағдарыс: шығу жолдары» атты кітабымен қаруланып баруын қалар едім. Конференцияда білім беру жүйесі құраушыларының сапасын көтеру, оқулықтар сапасы, «үш тұғырлы тіл» ұстанымының зияны, «Өзін өзі тану» сияқты қажетсіз пәндер орнына қазақ тілі пәнінің сағатын ұлғайту, педагог кадрлар сапасын жақсарту сияқты өткір проблемалар батыл талқыланылып, ертеңгі күнге деген ұтымды жүйелік база қалыптастырылуы қажет деп ойлаймын! Білім саласындағы бассыздықтар дереу тоқтатылуға тиіс!

Марат Токашбаевтың facebook  парақшасынан алынды

Related Articles

  • Герб ауыстыру мәселесі немесе «терістеу синдромы» қалай пайда болды?!

    Еліміздің гербін ауыстыру туралы Президенттің ұсынысы (о баста ұсыныс суретші-дизайнер мамандардан шыққан сияқты) тұтас қоғамда болмағанмен, әлеуметтік желілерде әжептәуір қарсылық тудырды. Бірақ, байыптап қарасақ, бұл қарсылықтың қазіргі гербтің қазақ үшін ерекше қастерлі немесе эстетикалық тұрғыдан мінсіз болуына еш қатысы жоқтығын аңғарасыз. Соңғы уақыттары, ауыр індетпен қатар келген қаңтар трагедиясынан бастап, халық айтарлықтай күйзеліске ұшырады. Қазақстанның еркінен тыс, соғысқа, басқа да себептерге байланысты болып жатқан экономикалық қиындық салдарынан халықтың әл-ауқаты төмендеді. Осының бәрі қазір қоғамда байқалып қалған «терістеу синдромына» түрткі болды. «Терістеу синдромы» – дұрысты да бұрысқа шығаратын, қандай бастамаға болсын қарсы реакция шақыратын құбылыс. Әлеуметтік психологияны зерттеушілердің пайымдауынша, осы құбылысты барынша күшейтіп тұрған фактор – әлеуметтік желілер. Яғни, алдағы уақытта

  • Үздік ойдың үзінділері

    Үздік ойдың үзінділері Арма әлеумет! Мен қазір таза академиялық ғылыми ортада жүрмін. Өзімнің неше жыл бойы жинаған білімімді, оқыған оқуымды, шетелдік тәжірибемді, интеллектуалды қарым-қабілетімді шынайы қолданатын қара шаңырақтың ішінде жүрмін. Алматының бәрінен бөлек мәдени ортасы ерекше ұнады. Алматы қала мен дала дейтін екі ұғымның түйіскен әдемі ортасы екен. Ойлап көрсем мен бақытты перезент, бағы жанған ұрпақ екенмін. Әкем тұрмыс пен жоқшылық, жалғыздықтың тауқыметін әбден тартып еш оқи алмадым, небәрі үш ай оқу оқыдым-, деп менің оқуымды бала күнімнен қадағалады, шапанымды сатсам да оқытам деп барын салды. Ал мектепте бақытты шәкірт болдым. Маған дәріс берген ұстаздарым кілең дарынды, қабілетті кісілер болды. Университетте және шетелде мен тіптен ерекше дарын иелеріне шәкірт болдым.

  • Самат Әбіш қалай “сүттен ақ, судан таза” болып шықты?

    Азаттық радиосы Саясаттанушы Досым Сәтпаев ҰҚК төрағасының бұрынғы бірінші орынбасары, экс-президент Нұрсұлтан Назарбаевтың немере інісі Самат Әбішке шыққан үкім “Қазақстандағы режим болашақты ойламайтынын көрсетті” дейді қазақстандық саясаттанушы Досым Сәтпаев. Сарапшының пайымдауынша, билеуші “элита” жеке істерімен және тасадағыкелісімдермен әуре болып жатқанда елде тағы бір жаңа әлеуметтік жарылысқа әкелуі мүмкін факторлар күшейіп келеді. СаясаттанушыРесей өзінің экономикалық мүдделері мен геосаяси жоспарларын кеңінен жүзеге асыру үшін Қазақстанның ішкі саясатына тікелей әсер етуге тырысып жатуы мүмкін деп те топшылайды. ПУТИН “ҚАУІПСІЗДІК КЕПІЛІ” МЕ? Азаттық: Сонымен ұзақ демалыс алдында осындай үлкен жаңалық жарияланды. Мейрам алдында, 19 наурызда қазақстандықтар мәжіліс депутатының постынан Самат Әбішке шыққан үкім жайлы білді. Мұның бәрінің байланысы бар ма әлде кездейсоқтық па? Досым Сәтпаев: Әңгімені бұл істің құпия

  • Христиан миссионерлерінің құмдағы іздері

    Орыны: Қашқар қ-сы; Жылы: 1933 ж; Аты-жөні: Қабыл Ахонд; Діні: христиан; Түсініктеме: Бұл жігіттің кейінгі есімі Қабыл Ахонд, христиан дінін қабылдаған алғашқы ұйғыр. Кейін діни сеніміне байланысты өлтірілген. Сурет еуропадағы миссионерлік музей архивінде сақтаулы. Аталған музейде жүздеген христиан ұйғыр өкілдерінің суреті сақталған. 1930 жылдары христиан ұйғырларына тұрғылықты мұсылмандар мен әкімшілік билік тарапынан қысым көрсетіле бастаған соң бір бөлімі миссионерлерге ілесіп еуропа елдеріне “һижраға” кетті. Алқисса Христиан әлемінің Қашқарияға баса мән беруі әсіресе Яқұп Бек мемлекеті кезеңінде жаңа мүмкіндіктерді қолға келтірді. 1860-70 жж. Қашқарияның Цин империясына байланысты көңіл күйін жақсы пайдаланған Христиан әлемі Үндістан мен Тибет арқылы Қашқарияға мәдени ықпалын жүргізе бастады. Олардың мақсаты бұл аймақты Ресей империясынан бұрын өз ықпалына

  • Демографиялық сараптама

    1-ші сурет қазақтар; Демографиялық ахуал 1949-2020 жж. аралығын салыстырмалы көрсеткен. 1949 жылға дейін, атап айтқанда коммунистік қытай үкіметі орнағанға дейін Шынжаң өлкесінің солтүстік бөлігінде қазақтар, оңтүстік бөлігі Қашқарияда ұйғырлар басым санды ұстады. 1951-54 жылдары ұлттық межелеу кезінде орталық үкімет құрған комиссия сараптамасы бойынша ұлттық автономиялық территорияны анықтау мына екі бағытта жүргізілді. Олар: БІРІНШІ, ұлттық автономияны межелеу бойынша оның атауын тұрақтандыру. Осы бойынша үш атау ұсынылды: *ШЫғыс Түркістан автономиялық федерациялық респубиликасы; *Ұйғырстан автономиялық респубиликасы; *Шынжаң автономиялы респубиликасы. ЕКІНШІ, автономияның әкімшілік тұрпатын анықтау; Осы бойынша: *Федерециялық тұрпат; *Автономиялық облыс және окург тұрпат; *Аймақ және аудан дәрежелі автономиялық окург тұрпаты. Межелеу комиссиясы аталған екі бағытта сараптама нәтижесін қорытындылады. Комиссия қорытындысы бойынша Шынжаң өлкесінің

Пікір қалдыру

Электорнды поштаңыз сыртқа жарияланбайды. Белгі қойылған өрісті толтыру міндетті *

Аты-жөні *

Email *

Сайты

Kerey.kz/Керей.кз

Біз туралы:

Тел: +7 7071039161
Email: kerey.qazaq@gmail.com

Kerey.kz тің бұрынғы нұсқасын http://old.kerey.kz тен оқи аласыздар!

KEREY.KZ

Сайт материалдарын пайдаланғанда дереккөзге сілтеме көрсету міндетті. Авторлар пікірі мен редакция көзқарасы сәйкес келе бермеуі мүмкін. Жарнама мен хабарландырулардың мазмұнына жарнама беруші жауапты.

Сайт санағы: